• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    Blicka skrev 2015-12-26 22:56:04 följande:

Min feber verkar ha med ömmande bröst att göra. Lillan är inte så intresserad att amma dagtid så hon tömmer brösten dåligt o mjölken har inte riktigt anpassat sig så min teori till febern är mjölkstockning. Febern har släppt nu o det ömmar lite mindre. Hoppas det känns helt bra imorgon.

Åh hoppas att ni mår bättre nu? :)

Jag är lite orolig för rs-virus. Vad tror ni om våra smås chanser till det?
    Jag är en lite nojjig mamma oxå, hon är små snorig till o från samt att det bubblar o väsnas då o då o även piper när hon andas ibland. Dock har hon även förskylningsastma oxå o rd-virus är ju ganska snarlikt det så känns så svårt o veta.
    Men om man skulle ha rs-virus så kanske man väsnas hela tiden? Hon sover bra men vaknar o hostar ibland o är inte medtagen elr så på något sätt.
    Har du som har barn tidigare erfarenhet av rs-virus?

Här har lillan inte börjat klappa händerna än men blir jätte glad när man gör det :)
    Vinkar gör hon till mig o pappa o lampan hehe. O pussas gärna gör hon oxå. Tar händerna på kinderna ibland o öppnar munnen o kommer o ska pussas :)
    Små börjar verkligen bli stora nu :)
  • Blicka

Pco - vad gulligt med pussar! Våra små kanske inte är så bra på det talande språket men på det sociala. Är ju häftigt vad mycket de tar efter o förstår!

Rs har vi klarat oss ifrån med de äldre o hoppas slippa nu med. Vi har dragits med hosta i flera veckor men lillan är pigg o glad nu med gott allmäntillstånd så då känner jag mig inte orolig. Om du är orolig varför inte ringa vårdguiden?

• Serah
    pco skrev 2016-01-02 13:41:52 följande:

Åh hoppas att ni mår bättre nu? :)

Jag är lite orolig för rs-virus. Vad tror ni om våra smås chanser till det?

Jag är en lite nojjig mamma oxå, hon är små snorig till o från samt att det bubblar o väsnas då o då o även piper när hon andas ibland. Dock har hon även förskylningsastma oxå o rd-virus är ju ganska snarlikt det så känns så svårt o veta.

Men om man skulle ha rs-virus så kanske man väsnas hela tiden? Hon sover bra men vaknar o hostar ibland o är inte medtagen elr så på något sätt.

Har du som har barn tidigare erfarenhet av rs-virus?

Här har lillan inte börjat klappa händerna än men blir jätte glad när man gör det :)

Vinkar gör hon till mig o pappa o lampan hehe. O pussas gärna gör hon oxå. Tar händerna på kinderna ibland o öppnar munnen o kommer o ska pussas :)

Små börjar verkligen bli stora nu :)

Oj vilka framsteg era gör! Både klappar händerna och vinkar och pussar! :D det låter så sött!!

vi försöker att träna vår lille på att vinka och klappa händerna men han bara ler och skrattar åt en, antar att han tycker vi ser larviga ut :p

Han sitter iaf lite stadigare nu men hamnar oftast som en fällkniv då han dyker ner mot sina fötter, haha.

Ibland låter det som han säger hej, men om det är det ordet eller bara ett ljud han gör vet jag inte.

Snorig har han blivit, och dreglar på ännu mer. Om det beror på tänder eller förkylning återstår vän att se...

Själv mår jag lite piss just nu. Började blöda nu på kvällen. Antar att det slutar med missfall den här gången. Hade sett fram emot en fjärde och funderat på syskonvagn och allt det som hör till.... :(
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-02 22:52:17 följande:
    Oj vilka framsteg era gör! Både klappar händerna och vinkar och pussar! :D det låter så sött!!

vi försöker att träna vår lille på att vinka och klappa händerna men han bara ler och skrattar åt en, antar att han tycker vi ser larviga ut :p

Han sitter iaf lite stadigare nu men hamnar oftast som en fällkniv då han dyker ner mot sina fötter, haha.

Ibland låter det som han säger hej, men om det är det ordet eller bara ett ljud han gör vet jag inte.

Snorig har han blivit, och dreglar på ännu mer. Om det beror på tänder eller förkylning återstår vän att se...

Själv mår jag lite piss just nu. Började blöda nu på kvällen. Antar att det slutar med missfall den här gången. Hade sett fram emot en fjärde och funderat på syskonvagn och allt det som hör till.... :(
    Bönen vad tråkigt om det blir missfall :( hoppas på det bästa för er! Förstår att du sett framemot en till, det är ju konstigt men att gå från chock till längtan kan gå fort! Tankar till dig!
  • Blicka

Någon av er som ger välling till era små? Vi kör på gröt kl 18 men lillan är ofta trött o grinig o får inte i sig hela portionen o ammas sedan vid kl 19 innan läggdags. Funderar på välling som alternativ men vill inte att lillan somnar av vällingen utan att det blir ett kvällsmål. Hur ser era erfarenheter ut med välling? Mina två äldre barn käkade gröt med god aptit o åt/drack aldrig välling.

• pco
    Blicka skrev 2016-01-02 22:37:43 följande:

Pco - vad gulligt med pussar! Våra små kanske inte är så bra på det talande språket men på det sociala. Är ju häftigt vad mycket de tar efter o förstår!

Rs har vi klarat oss ifrån med de äldre o hoppas slippa nu med. Vi har dragits med hosta i flera veckor men lillan är pigg o glad nu med gott allmäntillstånd så då känner jag mig inte orolig. Om du är orolig varför inte ringa vårdguiden?

Jo jag har pratat med 1177 o vad de tror o hört av mig så borde det inte vara någon fara om hon inte skulle bli sämre isf.
    Ville bara bolla lite o få lite info om rs då jag inte har någon erfarenhet själv.
    Skönt att ni klarat er från det :)

Min lilla har ätit ers. Men vi provade med välling vilket gick bra till en början då vi blandade ers o välling o ökade med 50ml välling åt gången o sen när vi va uppe i nästan enbart välling så så gick det inte pga att vällingen gick inte genom 2an på dinappen o hon blev förbannad o gav upp o sen när vi bytte till större hål så kom det väl för fort då hon fick klunka snabbt o då blev Hon ledsen för det oxå. Så vi bytte bara till NAN 2 så hon får ers på kvällen då hon är som din alldeles för trött för gröt på kvällen, somnar i princip varje kväll med flaskan elr blundar medens hon äter iaf o sen stoppar jag in nappen så sover hon, bara sen o bära över. O dessutom är det ändå skönt att hon tar flaskan oxå då jag tänker när hon blir sjuk o inte vill/orkar äta elr måste ta penicillin elr så.
  • pco
    Serah skrev 2016-01-02 22:52:17 följande:

Ååh neeej! Vad tråkigt! Hoppas att det bara är en genom blödning elr så.
    Så hade jag, har haft 4mf innan denna lilla dockan kom till oss. O även nu med dottern så fick jag två st. Stört blödningar :/ i v 6 och 7 elr 7 och 8 minns inte riktigt, men kommer ihåg att det va v efter varandra o de sa att det var en mellanblödning o på vul så såg det ut som ett blåmärke sa de pga att där hade jag blodsamlingen, vilket kunde vara vanligt sa de. Men klart man var orolig o rädd att förlora det.
    Jag håller tummarna för dig iaf att det ska gå vägen ändå :)
  • MammaMia91

Hej alla, inte jätte aktiv i denna gruppen längre, men ville bara informera er om att vi väntar tillökning igen, vecka 12 nu, blir en liten juli bebis :)

• Blicka
    MammaMia91 skrev 2016-01-04 10:12:12 följande:

Hej alla, inte jätte aktiv i denna gruppen längre, men ville bara informera er om att vi väntar tillökning igen, vecka 12 nu, blir en liten juli bebis :)

Vad roligt grattis - hur mår du?
  • Blicka

Pco - tack för att du delar med dig ang välling/ersättning. Jag vill inte att lillan ska somna med flaska så drar mig därför för välling på kvällen...får klura vidare.

Svar på tråden Majbebisar 2015