• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • MammaMia91
    Blicka skrev 2016-01-04 10:36:36 följande:
    Vad roligt grattis - hur mår du?
    Nu mår jag bra, men dragits med en del illamående de första veckorna. Är bara sjukt trött 
  • pco
    Blicka skrev 2016-01-04 10:37:57 följande:

Pco - tack för att du delar med dig ang välling/ersättning. Jag vill inte att lillan ska somna med flaska så drar mig därför för välling på kvällen...får klura vidare.

Men kan ni inte läsa bok eller lyssna på musik elr något sådant medens lillan äter flaska så hon inte somnar? :)
    För oss när lillan ätit middag och lekt lite o sen gjort sig i ordning för natten så här skulle vi aldrig kunna sätta henne vid matbordet igen då hon gnuggar sig i ögonen o är jätte trött, då är det bara famnen med bok och mys som gäller tills hon får flaskan och sen somnar.
  • pco
    MammaMia91 skrev 2016-01-04 10:12:12 följande:

Hej alla, inte jätte aktiv i denna gruppen längre, men ville bara informera er om att vi väntar tillökning igen, vecka 12 nu, blir en liten juli bebis :)

Åh grattis va kul :) :)
  • Blicka
    MammaMia91 skrev 2016-01-04 10:44:49 följande:
    Nu mår jag bra, men dragits med en del illamående de första veckorna. Är bara sjukt trött 
    Den där tröttheten kan ju vara förlamande!
  • Blicka

Malle - hur har det gått med sömnen för er? Här har det strulat även dagtid nu, hon har svårt att komma till ro stackarn :( inatt sov dessutom de två stora oroligt också!

• Blicka
    pco skrev 2016-01-04 12:31:10 följande:
    Men kan ni inte läsa bok eller lyssna på musik elr något sådant medens lillan äter flaska så hon inte somnar? :)
    För oss när lillan ätit middag och lekt lite o sen gjort sig i ordning för natten så här skulle vi aldrig kunna sätta henne vid matbordet igen då hon gnuggar sig i ögonen o är jätte trött, då är det bara famnen med bok och mys som gäller tills hon får flaskan och sen somnar.
    Jo ngt sådant får vi kanske testa.
  • malle88

Serah - jag beklagar :(

Blicka - hon krånglar fortfarande men det har blivit bättre. Inatt vaknade hon bara fyra gånger (i vår säng såklart ^^). På dagen går det bättre. Hon ammas till sömns på fm och em. Jag försöker dra ner på dagen men nu när hon varit sjuk har hon inte velat äta så nu är vi tillbaks till ruta ett.

Varför vill hon inte sova på dagen?

• malle88

Lillan har börjat krypa baklänges nu, och är en riktig marodör. Hon tar allt hon kommer åt. Dessutom så har hon börjat försöka resa sig och når då ännu lägre. Men hon leker inte så mycket nu, tittar på en sak och kastar bort den. Så hon kräver uppmärksamhet hela tiden, vilkrt är ganska påfrestande. Vi är fortfarande isolerade pga hon är så himla snorig, annars hade vi lätt åkt till ÖF så hon kunnat röja en stund :)

• malle88

Ang välling

Nu äter lillan gröt kl 19, ev bad, pyjamas och sedan lugn lek i sovrummet med dämpad belysning. När hon börjar klia sig i ögonen ammas hon till sömns. Tar ca 30-60 min. Funderar dock på att ge välling även om jag inte egentligen vill att hon ska ha nappflaska, för nu äe det bara 1 1/2 vecka tills jag börjar jobba lite kvällar :/

• Blicka

Testat välling - bara skrik som med gröten så ingen hit alls så här första gången... I en flaska kom det för fort o i den andra för långsamt. Vet inte om jag ska testa igen eller fortsätta med gröten. Känns ju som att jag vill ge ngt kvällsmål innan läggdags så inte middagen blir det sista målet. Svårt detta! Vill också kunna känna att jag inte är låst till läggningarna utifrån amningen, men vad ersätta det med? Måste fundera.

Svar på tråden Majbebisar 2015