Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
BVC är alltid krångliga tyvärr, men set är väl bara att tjata :(
Jag vet inte hur jobbigt det är men jag har en knappt ett år yngre syster som var det bästa mina föräldrar kunde ge mig. Hon är mitt stora stöd i allt och även om vi inte bor nära varandra så pratas vi vid minst en gång om dagen. Hade jag fått som jag velat hade vi med haft två tätt, men är inte säker på att vårt förhållande klarat det :)
Serah - stort grattis! Vad roligt med plusset. Vi ska tro att det går vägen för er men förstår oron o även att ni vill titta på praktiska saker som större bil o syskonvagn. Vi har en bugaboo donkey som vi gillar, men har även spanat på phil o ted Voyager (ny vagn där huvudsitsen kan vändas bakåtvänt o framåtvänt). Ska ev åka o kika på den om det är ett alternativ för oss. Jag vill ha lillan vänd mot mig men ändå ha en plats för mellan på 2 1/2 år när han vill åka. Frågan är bara om syskonsitsen är för liten för mellan...
Just ja blicka m, glömde även skriva att jag försökt få upp henne tidigare men det är omöjligt tyvärr, så dagen börjar vi halv 8-8 ungefär. :)
Serah - stort grattis! Vad roligt med plusset. Vi ska tro att det går vägen för er men förstår oron o även att ni vill titta på praktiska saker som större bil o syskonvagn. Vi har en bugaboo donkey som vi gillar, men har även spanat på phil o ted Voyager (ny vagn där huvudsitsen kan vändas bakåtvänt o framåtvänt). Ska ev åka o kika på den om det är ett alternativ för oss. Jag vill ha lillan vänd mot mig men ändå ha en plats för mellan på 2 1/2 år när han vill åka. Frågan är bara om syskonsitsen är för liten för mellan...
Ringde och pratade med BVC. Vi fick en tid hos en läkare i mellandagarna. Men inte för att se om det är reflux utan för att säga att det är fullt normalt.... Så jag ska bara sitta och lyssna på läkaren. Tröttsamt.... Ska skriva ner lite frågor till dess. Bara det inte är samma läkare som var på 6 månaders kollen... Han var inte bra! Absolut inte förtroendegivande :(
Önskar er en god jul om jag inte återkommer innan julen är slut :)
Jag tror inte man kan se om det är reflux utan att söva och gå ner i matstrupen, och det gör dem nog inte så gärna ;) skriv ner frågor och be att få en dosering att prova. De brukar vara mer benägna att ge med sig om man själv kommer med förslag och är påläst (av erfarenhet från jobbet :))