• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Serah
    malle88 skrev 2015-12-22 13:49:08 följande:

BVC är alltid krångliga tyvärr, men set är väl bara att tjata :(

Ringde och pratade med BVC. Vi fick en tid hos en läkare i mellandagarna. Men inte för att se om det är reflux utan för att säga att det är fullt normalt.... Så jag ska bara sitta och lyssna på läkaren. Tröttsamt.... Ska skriva ner lite frågor till dess. Bara det inte är samma läkare som var på 6 månaders kollen... Han var inte bra! Absolut inte förtroendegivande :(
  • Serah
    malle88 skrev 2015-12-22 13:55:37 följande:

Jag vet inte hur jobbigt det är men jag har en knappt ett år yngre syster som var det bästa mina föräldrar kunde ge mig. Hon är mitt stora stöd i allt och även om vi inte bor nära varandra så pratas vi vid minst en gång om dagen. Hade jag fått som jag velat hade vi med haft två tätt, men är inte säker på att vårt förhållande klarat det :)

Det låter härligt! Hoppas allt bara går bra nu så att lillen får ett syskon nära sig :)

Nä det är svåra beslut det där :( och jag hoppas vår relation klarar det här också. Det kan gå upp och ner ibland.
  • Blicka

Serah - stort grattis! Vad roligt med plusset. Vi ska tro att det går vägen för er men förstår oron o även att ni vill titta på praktiska saker som större bil o syskonvagn. Vi har en bugaboo donkey som vi gillar, men har även spanat på phil o ted Voyager (ny vagn där huvudsitsen kan vändas bakåtvänt o framåtvänt). Ska ev åka o kika på den om det är ett alternativ för oss. Jag vill ha lillan vänd mot mig men ändå ha en plats för mellan på 2 1/2 år när han vill åka. Frågan är bara om syskonsitsen är för liten för mellan...

• Blicka
    pco skrev 2015-12-22 00:27:50 följande:

Just ja blicka m, glömde även skriva att jag försökt få upp henne tidigare men det är omöjligt tyvärr, så dagen börjar vi halv 8-8 ungefär. :)

Då är det nog bara att följa hennes klocka o tänka att det rättar till sig! Lillan somnade aldrig före kl 22 för natten förrän hon blev sex månader. Då orkade hon helt plötsligt vara vaken mer på dagarna o blev tidigare trött på kvällarna.
  • Serah
    Blicka skrev 2015-12-22 15:00:18 följande:

Serah - stort grattis! Vad roligt med plusset. Vi ska tro att det går vägen för er men förstår oron o även att ni vill titta på praktiska saker som större bil o syskonvagn. Vi har en bugaboo donkey som vi gillar, men har även spanat på phil o ted Voyager (ny vagn där huvudsitsen kan vändas bakåtvänt o framåtvänt). Ska ev åka o kika på den om det är ett alternativ för oss. Jag vill ha lillan vänd mot mig men ändå ha en plats för mellan på 2 1/2 år när han vill åka. Frågan är bara om syskonsitsen är för liten för mellan...

Tack :) ja, det är kite blandade känslor. Mest glada som tur är. Så får vi se hur länge vi kan hålla det hemligt för nörmsta släkten. Har ju tur som ammar fortfarande så då kan man ju skylla på det om det bjuds på alkohol på julafton då vi ska fira tillsammmans med släkten.

Superbra med tips på vagn! Ska kolla upp dom och läsa på! Har alltid velat ha en syskonvagn för att prova på. Det ser mysigt och smidigt ut. Och nu är det väl upp till bevis haha.

Hoppas mellan från plats eller att ni hittar nån annan med bra plats till honom. För jag antar att han behöver vagn något år till.

Tack för tips om gaviscon! Ska kika lite smått på det också. Kanske är nåt att testa om det inte blir nåt bättre.
  • malle88
    Serah skrev 2015-12-22 14:34:56 följande:

Ringde och pratade med BVC. Vi fick en tid hos en läkare i mellandagarna. Men inte för att se om det är reflux utan för att säga att det är fullt normalt.... Så jag ska bara sitta och lyssna på läkaren. Tröttsamt.... Ska skriva ner lite frågor till dess. Bara det inte är samma läkare som var på 6 månaders kollen... Han var inte bra! Absolut inte förtroendegivande :(

Jag tror inte man kan se om det är reflux utan att söva och gå ner i matstrupen, och det gör dem nog inte så gärna ;) skriv ner frågor och be att få en dosering att prova. De brukar vara mer benägna att ge med sig om man själv kommer med förslag och är påläst (av erfarenhet från jobbet :))
  • Serah
    malle88 skrev 2015-12-23 14:11:06 följande:

Jag tror inte man kan se om det är reflux utan att söva och gå ner i matstrupen, och det gör dem nog inte så gärna ;) skriv ner frågor och be att få en dosering att prova. De brukar vara mer benägna att ge med sig om man själv kommer med förslag och är påläst (av erfarenhet från jobbet :))

Jag hittade en sida som hade intressant information om just reflux. Där stod det olika anledningar som ökade risken att drabbas av reflux. En av de var operation kring mag-/ tarmområdet. Och det är ju precis vad han utsatts för. Nu var det ju inte i tarmen cystan satt utan mellan två tarmar i bukväggen eller nåt. Men läkare har ju bökat runt i det området (tar fortfarande emot att tänka till ska på den tiden..).

Jag tror stenhårt på reflux. Min man är inte lika övertalbar utan tror mer att läkaren ska övertala mig att det lillen har hör till det vanliga. Får se vem som övertalar vem sen ;)
  • Serah
    malle88 skrev 2015-12-23 14:12:31 följande:

Önskar er en god jul om jag inte återkommer innan julen är slut :)

Tack detsamma!! :D

Jag hoppas ni alla har en lugn och mysig jul tillsammans med era familjer!
Svar på tråden Majbebisar 2015