Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Just det - se till att det är bra lutning på stolen om de små skulle somna, inte kul med hängande huvuden.
Vi har köpt en besafe izi plus och använt den ett tag. Vi är supernöjda! Dottern älskar den också. Och hon sover bra med huvudet i den tack vare lutningen. Saftigt pris men värt det i och med att man får marknadens säkraste stol
Här hemma har tand nr 2 också brutit igenom och lillan har nu två "risgryn" i underkäken, så sött :) Klappa har vi också lärt oss och snart tror jag att hon kan krypa, tar sig upp på händer och knä och står och gungar :) När det gäller mat och välling står vi still, dvs att hon fortfarande inte äter nått :( Just nu känns det som vi går bakåt istället för framåt men nån gång ska det väl lossna. Vi har det också lite jobbigt med sömnen just nu, inte att hon har svårt för att somna men sover oroligt och vaknar mycket.
Här hemma har tand nr 2 också brutit igenom och lillan har nu två "risgryn" i underkäken, så sött :) Klappa har vi också lärt oss och snart tror jag att hon kan krypa, tar sig upp på händer och knä och står och gungar :) När det gäller mat och välling står vi still, dvs att hon fortfarande inte äter nått :( Just nu känns det som vi går bakåt istället för framåt men nån gång ska det väl lossna. Vi har det också lite jobbigt med sömnen just nu, inte att hon har svårt för att somna men sover oroligt och vaknar mycket.
Oj vad lillan bökar i natt o hon vaknar o är så ledsen :( tog upp henne nu o ser att även hennes ögon verkar ha fått infektion precis som mellan. Stackarn! Det i kombination att hon vänder sig till mage, ålar i sängen o slår i spjälorna... Blir ingen vidare natt det här! Nu har hon fått lite alvedon, kanske kan det hjälpa lite mot ev smärta/irritation i ögat. Jag hoppas det iaf. Hoppas ni andra får sova.
Ja först efter kl 2 somnade lillan djupare men tror ni jag kunde somna? Icke... Somnade först efter kl 3! Usch blir en tuff dag idag då det tyvärr inte känns som om min feber släppt :(
Ja först efter kl 2 somnade lillan djupare men tror ni jag kunde somna? Icke... Somnade först efter kl 3! Usch blir en tuff dag idag då det tyvärr inte känns som om min feber släppt :(
Nu spammar jag visst lite i tråden...
Men hur gör ni när det är så kallt ute? Jag vill inte ens gå ut nu med minstingen. De äldre barnen får vara ute en stund men jag vill helst inte att de ska vara ite längre stunder. Äldsta får dessutom köldfläckar i ansiktet om han är ute länge om det är kallare än -9.
Just nu är det -21 här.... Hua!!
Och sömnen krånglar här med. Lillen har vaknat varannan timme, antingen ledsen eller redo att gå upp. Ligger och viftar och nyper mig i ansiktet >.< på dagarna är det väldigt sparsamt med sömn också...
Serah - ja vi har nog varit sjuka mer eller mindre i fem veckor o nu räcker det.
Ja kolla med bilstol. Får jag fråga hur era åker i bilen? Vi har babyskyddet fram, mellan i bakåtvänd i mitten bak o äldsta framåt på högersidan bak. Skulle vilja ha en stol som funkar både fram o bak. Då kan vi ha alla tre där bak på kortare resor o flytta runt vid längre resor så att en vuxen kan sitta bak. Säkert omöjligt...
Vi har inte varit ute så mkt i kylan pga sjukläget. Annars hade det blivit en kort stund som mest. Vi har nog inte haft mer än -15, räcker absolut men - 21 brr kallt. Hoppas det inte blåser på det.