• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-11 23:11:05 följande:
    Ja men då får ni iaf äta lite tillsammans :)
    Ja det är viktigt att bebisarna också sitter med o äter!
  • Blicka

Tråkigt med bilder som inte kan läggas upp när ni vill visa oss era små!

Ngn fler än jag som fastnade framför filmen berättelsen om Pi? Hade inte tänkt se utan spela in för att se i helgen med sambon men kunde inte slita mig...

God nattsömn till er alla o era små! Lillan somnade bättre ikväll så vi hoppas på en god natt.

• malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-11 21:05:24 följande:

Får inte upp bilden på tjejerna :(

Jag ser dem, jättesöta töser du har! :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-11 23:33:23 följande:

Tråkigt med bilder som inte kan läggas upp när ni vill visa oss era små!

Ngn fler än jag som fastnade framför filmen berättelsen om Pi? Hade inte tänkt se utan spela in för att se i helgen med sambon men kunde inte slita mig...

God nattsömn till er alla o era små! Lillan somnade bättre ikväll så vi hoppas på en god natt.

Jag har sett den tidigare och tyckte den var jättebra :)

Skönt att det gick lättare ikväll. Hoppas det håller i sig!
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-11 21:03:10 följande:

Bjuder på en bild på mina töser :)

Gör just nu framsteg med maten, hoppas verkligen att det fortsätter och inte bara är en tillfällighet. Tyvärr kladdar sömnen mer och mer, problem med att somna och vaknar tidigt, runt 4 och vägrar somna om utan mat. Har också problem med hård mage emellanåt, har fått ge microlax och Laktulos vid två tillfällen för att lösa proppen.

Roligt att maten funkar bättre :)
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-11 21:03:10 följande:

Bjuder på en bild på mina töser :)
    Gör just nu framsteg med maten, hoppas verkligen att det fortsätter och inte bara är en tillfällighet. Tyvärr kladdar sömnen mer och mer, problem med att somna och vaknar tidigt, runt 4 och vägrar somna om utan mat. Har också problem med hård mage emellanåt, har fått ge microlax och Laktulos vid två tillfällen för att lösa proppen.

Ja jättekul med matframsteg! Hoppas det vänt för er nu!
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-01-12 07:26:50 följande:
    Jag ser dem, jättesöta töser du har! :)
    Gör du?!?! Tack!! Kanske någon inställning då som vi andra missar eftersom vi inte får det att funka eller rättare sagt ser bilderna....
  • Blicka

Oj vad det utforskas här! Lillan kryper runt o petar, vänder, vrider på allt hon kommer åt. Nu har hon hittat dvd-fodralen - himmelriket för tösen, not so much för mamma som får städa en del men visst hellre fodral än kontakter o sladdar!

• malle88
    pco skrev 2016-01-11 19:26:52 följande:

Jag tänker att hon kan äta allt för det medta innehåller lite salt men saltar aldrig själv och det sa BVC att man kunde göra. Det är ju inga stora mängder de får i sig, samma med mjölkprodukter typ grädde i sås osv det är oxå okej för det blir inte så mkt bara man inte ger typ ren mjölk elr så.

O lite smör på macka får hon oxå då hon älskar macka, hon vräker i sig en hel nästa varje dag vid frukost med gröt oxå, beror Dock på hur mkt gröt hon ätit innan samt hallon ibland o även ägg :p lillan äter allt möjligt :)

Bra ungefär så tänker jag med :) vi saltar i efterhand så äter vi samma mat alla tre. Bröd och gröt är storfavoriter här med. Bara avokado hon inte gillar :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-12 13:04:20 följande:

Gör du?!?! Tack!! Kanske någon inställning då som vi andra missar eftersom vi inte får det att funka eller rättare sagt ser bilderna....

Tydligen ska man inte kunna se dem om man tittar appen(?). Jag använder webbversionen men kan tydligen inte ladda upp nåt... :(
Svar på tråden Majbebisar 2015