• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • MissJL

Hur gamla är ni tjejer? O hur gamla är eran partner?

Jag är 30 o min sambo 33 :) Jag var alltså 26 när jag blev mamma. Hoppas på att bli mamma igen innan 31 ;)

• hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-12 13:47:24 följande:

Jag är 30 o min sambo 33 :) Jag var alltså 26 när jag blev mamma. Hoppas på att bli mamma igen innan 31 ;)

jag är 26 och min man är 27. Jag blev mamma när jag var 24 och året innan gifte vi oss. :D hoppas på att bli mamma igen innan jag blir 28 ;)
  • Aprildimma
    MissJL skrev 2016-02-12 13:47:24 följande:

Vi är båda 26, blir 27 i vår. Vi var 24 när vår dotter föddes :) 
  • Aprildimma
    hurtänktedunu skrev 2016-02-12 19:01:27 följande:
    jag är 26 och min man är 27. Jag blev mamma när jag var 24 och året innan gifte vi oss. :D hoppas på att bli mamma igen innan jag blir 28 ;)
    Då är vi lika gamla och fick barn som lika gamla :) Om inte du fyllt 26 i år?

Vill också vara gift egentligen innan nästa barn, tänkte vi skulle gifta oss när dottern var ca ett år men det stannade på tankestadiet.. VI har inte ekonomi för det nu (eller ork) då vi satsar på att hitta hus nu.
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-02-12 21:17:06 följande:
    Då är vi lika gamla och fick barn som lika gamla :) Om inte du fyllt 26 i år?

Vill också vara gift egentligen innan nästa barn, tänkte vi skulle gifta oss när dottern var ca ett år men det stannade på tankestadiet.. VI har inte ekonomi för det nu (eller ork) då vi satsar på att hitta hus nu.
    nej jag är född 89 så jag fyller 27 i år. :D I augusti.

Ja vi kände att vi ville gifta oss först innan vi skaffade barn för det hade vi aldrig haft råd med annars. eller jo men det hade tagit en lång tid att spara dom pengarna då vi har ett väldigt stort bröllop med 130 gäster och all in på allt.

Det är nog faktiskt svårare att få tummen ur och göra det när man har barn sen tror jag. Jag känner att nu hade jag aldrig orkat tagit tag i det. Men jag kanske är lite lat haha.
    Men någon gång blir det ju säkert för er. :D
    Ja gud det där med hus alltså. Det tar mycket krafter bara det. Vi letade hus i 2,5 år och gick på visningar nästan varje helg innan vi hittade vårt drömhus ute på landet fast ändå lagom nära stan.
    Så nu är vi mitt uppe i att riva hela vardagsrummet med tapeter, lister, golv och allt.
    Så ja där har man ju också projekt in i förbannelsen. Hur går det med husletandet då?
  • Teresiat

Ungefär samma ålder på alla :) Jag är snart 28 o sambon 31, jag var 26 när vi fick barn.. Vi ska faktiskt gifta oss i år! Planen är att inte vara gravid innan eller runt v 12 på självaste bröllopet. Utan isf vara i v. 14-20.. Med andra ord kommer vi bara försöka typ några få ggr i år.. Tar det sig inte får bäbisförsöken sätta igång på allvar efter bröllopet under vintern som kommer isf :)

• hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-02-13 19:45:00 följande:

Ungefär samma ålder på alla :) Jag är snart 28 o sambon 31, jag var 26 när vi fick barn.. Vi ska faktiskt gifta oss i år! Planen är att inte vara gravid innan eller runt v 12 på självaste bröllopet. Utan isf vara i v. 14-20.. Med andra ord kommer vi bara försöka typ några få ggr i år.. Tar det sig inte får bäbisförsöken sätta igång på allvar efter bröllopet under vintern som kommer isf :)

åh vad roligt med bröllop. när ska ni gifta er? jag skulle så vilja gifta mig igen. en sån fantastisk dag alltså.
  • Beebii

Ja jag är 36 och min sambo 34 så vi är väl gamlingarna i gänget här! barnen födda -07 och -12 så att få bebis 2017 gör att det är 5 år mellan barnen. Anledningen är bara att vi inte varit överens om en tredje förrän nu och då känner jag verkligen för vår barn då vi fyller september, november och december i familjen redan. Har ätit kvinna vitamin sen efter nyår. En vän ska få barn i april så det blir nog lagom att öka hormonerna då jag tempar och använder fertility friend på mobilen för att få koll på cykeln tills dess men det fladdrar så väldigt. Någon mer som temperatur inför så att säga?

• hurtänktedunu
    Beebii skrev 2016-02-14 10:59:43 följande:

Ja jag är 36 och min sambo 34 så vi är väl gamlingarna i gänget här! barnen födda -07 och -12 så att få bebis 2017 gör att det är 5 år mellan barnen. Anledningen är bara att vi inte varit överens om en tredje förrän nu och då känner jag verkligen för vår barn då vi fyller september, november och december i familjen redan. Har ätit kvinna vitamin sen efter nyår. En vän ska få barn i april så det blir nog lagom att öka hormonerna då jag tempar och använder fertility friend på mobilen för att få koll på cykeln tills dess men det fladdrar så väldigt. Någon mer som temperatur inför så att säga?

ja ibland kan det ju bli så men 5 år är väl jättebra emellan. då får man ju verkliegn njuta utav den sista då de äldre är så pass mycket större. :D
    Jag började äta folsyra nu så. Men min cykel har jag rätt bra koll på då den är 27 dagar på pricken. Hoppas den fortsätter så dock.
  • Teresiat

Hurtänktedunu - det blir ett nyårsbröllop för oss. Vi bokade bröllopsresan idag.. Nu börjar det kännas verkligt då man får börja bocka av lite på listan :) hade ni barn när ni gifte er?

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?