• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-02-14 16:43:25 följande:

Hurtänktedunu - det blir ett nyårsbröllop för oss. Vi bokade bröllopsresan idag.. Nu börjar det kännas verkligt då man får börja bocka av lite på listan :) hade ni barn när ni gifte er?

åh vad härligt. :D Vart ska ni åka på bröllopsresa då? Vi åkte och backpackade två veckor i Japan. Två flygstolar och inget mer. helt fantastiskt.

Nej vi ville vara gifta innan barn eftersom vi aldrig hade haft råd med det bröllopet vi ville ha då vi la typ en kvarts miljon på vårt bröllop.
    Så vi gifte oss juli 2013. dottern är född juni 2014.

• Teresiat
    hurtänktedunu skrev 2016-02-14 17:15:04 följande:
    åh vad härligt. :D Vart ska ni åka på bröllopsresa då? Vi åkte och backpackade två veckor i Japan. Två flygstolar och inget mer. helt fantastiskt.

Nej vi ville vara gifta innan barn eftersom vi aldrig hade haft råd med det bröllopet vi ville ha då vi la typ en kvarts miljon på vårt bröllop.
    Så vi gifte oss juli 2013. dottern är född juni 2014.
    Lät ju hur underbart som helst :) Smidigt att gifta sig före barn, det är svårt att hitta barnvakt då alla man nära man känner är på bröllopet..

Vi hade världens beslutsångest kring resan. Vi vill först till Dominikanska repubiken (men med tanke på viruset som går så avstår vi). Vi bor i Norrland och det är svårt att hitta resor med direktflyg till värmen under vintern. Skulle vi tagit tex. Dominikanskaresan så skulle vi behöva lägga två semesterdagar & 6000 kr extra till på resa & boende i Sthm. Så nu bokade vi ist Gran Canaria. Direktflyg, ingen tidsomställning för barnet, relativt solsäkert men inte för varmt.. 15 dagar, all inclusive, uppgraderat rum med stor terass. Centralt, nära till allt.. Och hotellets barnpool & lekparker såg trevliga och lämliga ut för en 2 åring så det kändes helt rätt.. Om än liiiite tråkigt då jag varit i Spanien 9 ggr förut, dock ej staden vi ska till :)
  • Tussilago6

Jag är också 34, känner mig som en jättegammal mamma fast jag vet att jag inte är det. Men min äldsta dotter fyller 15 i år så jag har ju lixom axlat mammarollen ett tag, och om några år kan man ju vara mormor haha.

• hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-02-14 23:08:20 följande:

Lät ju hur underbart som helst :) Smidigt att gifta sig före barn, det är svårt att hitta barnvakt då alla man nära man känner är på bröllopet..

Vi hade världens beslutsångest kring resan. Vi vill först till Dominikanska repubiken (men med tanke på viruset som går så avstår vi). Vi bor i Norrland och det är svårt att hitta resor med direktflyg till värmen under vintern. Skulle vi tagit tex. Dominikanskaresan så skulle vi behöva lägga två semesterdagar & 6000 kr extra till på resa & boende i Sthm. Så nu bokade vi ist Gran Canaria. Direktflyg, ingen tidsomställning för barnet, relativt solsäkert men inte för varmt.. 15 dagar, all inclusive, uppgraderat rum med stor terass. Centralt, nära till allt.. Och hotellets barnpool & lekparker såg trevliga och lämliga ut för en 2 åring så det kändes helt rätt.. Om än liiiite tråkigt då jag varit i Spanien 9 ggr förut, dock ej staden vi ska till :)

Men det låter ju jätte bra. Varför ändra på en vinnande koncept liksom. Bara man är tillsammans. Jo det är ju lite så. Barnvakt kan man ju typ glömma haha
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-02-15 06:33:54 följande:

Jag är också 34, känner mig som en jättegammal mamma fast jag vet att jag inte är det. Men min äldsta dotter fyller 15 i år så jag har ju lixom axlat mammarollen ett tag, och om några år kan man ju vara mormor haha.

Haha ja det kan du ju. 15 år är länge det. ????
  • Emmask
    Beebii skrev 2016-02-14 10:59:43 följande:

Ja jag är 36 och min sambo 34 så vi är väl gamlingarna i gänget här! barnen födda -07 och -12 så att få bebis 2017 gör att det är 5 år mellan barnen. Anledningen är bara att vi inte varit överens om en tredje förrän nu och då känner jag verkligen för vår barn då vi fyller september, november och december i familjen redan. Har ätit kvinna vitamin sen efter nyår. En vän ska få barn i april så det blir nog lagom att öka hormonerna då jag tempar och använder fertility friend på mobilen för att få koll på cykeln tills dess men det fladdrar så väldigt. Någon mer som temperatur inför så att säga?

Vi blir 32 och 37 i sommar så vi är inte heller purunga. Gifte oss när barnet var ett halvår. Vi har aldrig medvetet gjort barn förut så jag är lite peppad och funderar på hur vi ska bära oss åt. Köra varannan dag i en vecka runt ägglossning? Hur har ni gjort?
  • Emmask

Jag måste slå ett slag för små bröllop. Vi la kanske 10 000 på vårt bröllop, gifte oss borgerligt och vännerna väntade på oss hemma i huset. Mycket nöjd! Hade annars aldrig blivit av sedan vi fått barn.

250 000 för ett bröllop är en helt annan värld :) Berätta gärna!

• makeeverydaycount

Vi är 27 och 33.. :) Planerar första barnet för oss båda. Vi börjar i april..helt plötsligt börjar det kännas nära och nästan så man känner att hjääälp hur gör man, haha!! Snart är mina vitamin kvinna-tabletter slut som jag käkat sen årsskiftet så jag funderar på om jag ska köpa rena folsyratabletter eller om jag ska köpa vitaminer för gravida. Stora beslut ni vet ;)

Är det någon mer här som börjar i april?

• hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-02-15 18:38:44 följande:

Jag måste slå ett slag för små bröllop. Vi la kanske 10 000 på vårt bröllop, gifte oss borgerligt och vännerna väntade på oss hemma i huset. Mycket nöjd! Hade annars aldrig blivit av sedan vi fått barn.

250 000 för ett bröllop är en helt annan värld :) Berätta gärna!

nej det var lite så vi kände. skaffar vi barn först kommer det inte bli av så vi körde på det först.
    Tog examen från universitetet båda två 2012 och bytte i samma veva stad. bodde då några månader hos svärföräldrarna som gjorde det möjligt för oss att spara ihop alla pengar själva. kändes sjukt skönt för skulle aldrig ta lån för något sådant.

Men vi körde all in på det. Min man är kurd från iran också så vi skulle mixa 3 kulturer i ett bröllop.
    så vi hade en stor lokal med enbart glasfönster, en stor persisk buffe med helgrillat lamm och annat gott, efterrättsbuffe,

jättefina blomdekorationer på borden i typ stora martiniglas och även i kyrkan. min brudbukett bestod utav rosa pioner och vita rosor. hade 3 tärnor och 3 marskalker. min klänning var en typisk prinsessdröm med korsett och sen en stor tyllkjol med 9 lager tyll och långt släp. ringar i vitguld.
    åkte hummerlimousine. hade kurdiska spelmän som följde oss hela dagen. 3 fotografer och en kameraman. öppen bar. sen tillkom ju mycket i form utav trycksaker och annat. gjorde en personlig stämpel som vi använde på alla trycksaker för vår dag som min man designade.
    ja som sagt det var en underbar dag med allt man kunde önska sig.
    skulle gärna göra om den dagen fler gånger. varmaste dagen på hela sommaren var det också. strålande sol och 30 grader varmt.

två vigslar. en kristen i kyrkan och en persisk i lokalen. helt underbar dag helt enkelt.
  • hurtänktedunu
    makeeverydaycount skrev 2016-02-15 19:33:55 följande:

Vi är 27 och 33.. :) Planerar första barnet för oss båda. Vi börjar i april..helt plötsligt börjar det kännas nära och nästan så man känner att hjääälp hur gör man, haha!! Snart är mina vitamin kvinna-tabletter slut som jag käkat sen årsskiftet så jag funderar på om jag ska köpa rena folsyratabletter eller om jag ska köpa vitaminer för gravida. Stora beslut ni vet ;)

Är det någon mer här som börjar i april?

jag kör rena folsyra tabletter. gjorde det förra gången också. tycker dom är bra eftersom det egentligen är det enda man måste få i sig.

tyvärr inte april. men början av maj. hoppas dock på att det tar några månader. konstigt kanske men haha. skulle vara skönt med en till sommarbebis och hinna klart med studierna ;)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?