• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu

Får jag fråga vart i det långa landet ni bor? Vi bor mitt i haha. I höjd med Stockholm några mil under Västerås.

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-02-19 09:41:57 följande:

Snart är det mars, då är det "bara" två månader kvar!

Jag har också köpt hem lite grejer, känns mer verkligt då. Provade äl-stickorna förra månaden, varför vet jag inte haha.

Jag testade också äl stickorna, bara för skojs skull! Men jag tror att jag missade den... Eller så förstår jag mig inte på dom! Hann aldrig testa med stickor förra grav... Blev ju gravid direkt.
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-02-19 09:44:16 följande:

Nån som har spiral? När tänkte ni ta ut den isf?

Jag har hormonspiral o tänkte ta ut den i april... Har inbillat mig att jag är rätt lättbefruktad ;) så jag vill inte ta ur den för tidigt... ;)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-19 10:09:56 följande:

Får jag fråga vart i det långa landet ni bor? Vi bor mitt i haha. I höjd med Stockholm några mil under Västerås.

Jag bor i Dalarna :)
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-02-19 12:25:51 följande:

Jag har hormonspiral o tänkte ta ut den i april... Har inbillat mig att jag är rätt lättbefruktad ;) så jag vill inte ta ur den för tidigt... ;)

Jag har också blivit gravid på första försöket vid mina tidigare graviditeter, jag har nog tänkt slutet på april också men blir lockad av tanken på att ta ut den tidigare... :-P
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-02-19 10:09:56 följande:

Vi bor på landsbygden i Höga Kusten.
  • hurtänktedunu

Borde man använda äl stickor? vi gjorde det inte förra gången och det gick rätt snabbt. Känns som att det kanske skulle kunna vara ett stressande moment?
    Har väldigt regelbunden mens med 28 dagar så kanske inte är någon idé då?

• MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-19 19:22:48 följande:

Borde man använda äl stickor? vi gjorde det inte förra gången och det gick rätt snabbt. Känns som att det kanske skulle kunna vara ett stressande moment?

Jag köpte mest för att jag aldrig har testat förut... Bara för att ha nått att roa mig med till det är dags! Haha! Jag har ju ingen mens med hormonspiralen så jag tänkte kolla läget lite med äl-stickor :)
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-02-19 19:22:48 följande:

Jag har ingen erfarenhet, jag köpte dom för kul som MissJL och skyller på att mensen brukar få fnatt när spiralen åker ut. Men dom som förespråkar äl-test säger att det är avstressande snarare än tvärtom när man vet när man har äl, men har du en bra regelbunden cykel så kanske du ju redan vet det?
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-19 19:37:15 följande:

Jag köpte mest för att jag aldrig har testat förut... Bara för att ha nått att roa mig med till det är dags! Haha! Jag har ju ingen mens med hormonspiralen så jag tänkte kolla läget lite med äl-stickor :)

Haha okej då är jag med. Ja något måste man ju göra
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?