• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-10 14:13:58 följande:
    Kloka o kloka vet jag inte... ;) Men jag tror inte att det någonsin kommer finnas ett perfekt tillfälle att skaffa barn! Det kommer alltid finnas nått som sätter frön av tvivel. Lita på magkänslan :)

Jag tycker att vi har ett bra tillfälle just nu. Barnen är 4 år, rätt självgående o duktiga, vi har jobb o hus, även om det kommer behövas byggas ut men det har vi redan med i planeringen... Det som sätter tvivel i mig är min sambo. Han är egentligen rätt nöjd med dom två barnen vi redan har.. Det är min längtan som fått in oss på det här spåret...
    ja det är lite så jag känner också. Ett perfekt tillfälle existerar nog inte. Vi har ju bara 1 och jag vill ha fler. min man vill gärna ha 3 st.

Vi har hus, bilar, är gifta, fast jobb båda två även om vi aldrig slutar att plugga (vi har lite fel i huvudet där känner jag men vi älskar att plugga haha) så ja vi är utbildade och så.
    så nej det finns inget som stoppar oss. vi vill som sagt renovera huset men vi har gjort 2 av 3 sovrum och håller nu på med hall och vardagsrum så köket är det som är kvar men det kommer inte göras än på ett tag och ena badrummet är gjort 2011 och det andra är ett litet ett som vi kommer fixa i år. så nej egentligen finns det inget som stoppar.
    jag är bara så rädd för allt. jag tycker inte om det här med barn då jag inte kan planera in i minsta detalj men man vet ju aldrig vad som händer så lika bra att köra känner jag.
    Måste köpa folsyra också. har inte hunnit det än.
  • Aprildimma
    MissJL skrev 2016-02-09 20:19:11 följande:

Just nu vet jag inte att några av mina vänner väntar eller planerar barn... Hoppas att det vänder o att bebissuget tilltar! Hade varit roligt att ha någon att dela allt med... När jag väntade twinsen haude jag en vän som var beräknad två veckor innan mig. Det var så välbehövligt att ha nån att bolla med.. Speciellt då det var första barnet/barnen!

Känner inte heller någon annan med planer! Ja det hade varit jättekul att dela med någon. Man vill ju prata om det jämt :)
    Det var samma sak med första barnet, var ganska ung (24) så ingen vän var i den fasen alls. Då tänkte jag att de kanske skaffar första när jag får andra.. men verkar inte så :/ 

Tycker det är väldigt tråkigt faktisk för hade velat umgås med lite folk som är i samma fas i livet. Så ens barn kunde leka ihop och man var mammalediga ihop osv. :)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-10 17:38:02 följande:

ja det är lite så jag känner också. Ett perfekt tillfälle existerar nog inte. Vi har ju bara 1 och jag vill ha fler. min man vill gärna ha 3 st.

Vi har hus, bilar, är gifta, fast jobb båda två även om vi aldrig slutar att plugga (vi har lite fel i huvudet där känner jag men vi älskar att plugga haha) så ja vi är utbildade och så.

så nej det finns inget som stoppar oss. vi vill som sagt renovera huset men vi har gjort 2 av 3 sovrum och håller nu på med hall och vardagsrum så köket är det som är kvar men det kommer inte göras än på ett tag och ena badrummet är gjort 2011 och det andra är ett litet ett som vi kommer fixa i år. så nej egentligen finns det inget som stoppar.

jag är bara så rädd för allt. jag tycker inte om det här med barn då jag inte kan planera in i minsta detalj men man vet ju aldrig vad som händer så lika bra att köra känner jag.

Måste köpa folsyra också. har inte hunnit det än.

Haha, ja är det som är omöjligt att planera så är det barn!! Tycker att vi bara tutar o kör :P
  • MissJL
    Aprildimma skrev 2016-02-10 18:02:05 följande:

Känner inte heller någon annan med planer! Ja det hade varit jättekul att dela med någon. Man vill ju prata om det jämt :)

Det var samma sak med första barnet, var ganska ung (24) så ingen vän var i den fasen alls. Då tänkte jag att de kanske skaffar första när jag får andra.. men verkar inte så :/ 

Tycker det är väldigt tråkigt faktisk för hade velat umgås med lite folk som är i samma fas i livet. Så ens barn kunde leka ihop och man var mammalediga ihop osv. :)

Min bästa vän hade en dotter på 6 månader när mina twins tittade ut... Åh jag var så glad att ha henne! Hon låg ju snäppet före så hon fick agera rådgivare för både det ena o det andra.. Sen hade jag ju vännen som var beräknad två v innan mig.. Men dom har redan fått sina "tvåor" o ska inte ha några fler barn.. Däremot tror jag att syrran är sugen på en till vid nästa sommar! Fingers crossed!
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-02-10 18:02:05 följande:

så var det för mig med. var också 24 när jag blev gravid med första bebisen. däremot så blev 2 utav mina närmaste kompisar gravida ungefär samtidigt som jag födde ;)
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-10 19:38:02 följande:
    Haha, ja är det som är omöjligt att planera så är det barn!! Tycker att vi bara tutar o kör :P
    haha ja men eller hur. nu beställde jag äntligen hem folsyran. så efter att min praktik har tagit slut nu och så kör jag igång med den och sen inväntar vi mensen i början av maj och sen kör vi. då blir det som tidigast en februaribebis.
    lika bra att inte tänka så mycket.
  • Tussilago6
    Teresiat skrev 2016-02-09 23:47:04 följande:

Kul att fler hakar på i tråden:) vad är främsta anledningen för er att ni vill vänta till våren/sommaren? :)

Vi vill helst att bebisen ska komma 2017 och alla mina barn är födda tidigt så jag behöver lite marginal. Anledningen till det är att mitt ex som är mina barns far väntar barn till våren med sin nya och jag tänker att det är bättre för barnen med ett syskon i taget. Dessutom skulle det kännas skumt om våra barn blev klasskompisar, haha. Fast vi har en bra relation så det är inte viktigt egentligen. Förutom det så vill min sambo inte ha barn på jul så...

Men nu börjar jag att längta sjukt mycket!! Att två av mina vänner har veckogamla små döttrar gör ju inte saken bättre. Jag googlar ideligen på bebisgrejer och kollar ultraljudsvideor på Youtube haha. Skadad man är...
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-02-12 10:32:34 följande:

Vi vill helst att bebisen ska komma 2017 och alla mina barn är födda tidigt så jag behöver lite marginal. Anledningen till det är att mitt ex som är mina barns far väntar barn till våren med sin nya och jag tänker att det är bättre för barnen med ett syskon i taget. Dessutom skulle det kännas skumt om våra barn blev klasskompisar, haha. Fast vi har en bra relation så det är inte viktigt egentligen. Förutom det så vill min sambo inte ha barn på jul så...

Men nu börjar jag att längta sjukt mycket!! Att två av mina vänner har veckogamla små döttrar gör ju inte saken bättre. Jag googlar ideligen på bebisgrejer och kollar ultraljudsvideor på Youtube haha. Skadad man är...

Åh vad jag känner igen mig i din längtan! Jag skulle kunna dra ut spiralen själv bara för att få komma igång... Fast jag har lovat mig själv o sambon att vänta till maj! Sitter på blocket o kollar på barnvagn, klurar på bebisamen o planerar hur vi ska berätta för syskonen ;)
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-02-12 10:32:34 följande:

Haha jag känner också igen mig. Min man vill inte heller ha vid jul. Det sa han med förra också så då blev det juni. Haha.

Men nej nu väntar jag till maj. Haha.
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-12 12:02:52 följande:

Åh vad jag känner igen mig i din längtan! Jag skulle kunna dra ut spiralen själv bara för att få komma igång... Fast jag har lovat mig själv o sambon att vänta till maj! Sitter på blocket o kollar på barnvagn, klurar på bebisamen o planerar hur vi ska berätta för syskonen ;)

Haha vi är nog lika knäppa där. Vi har pojknamn klart men flicknamn har vi problem med eftersom det är förbrukat haha. Vagnar älskar jag. Men vi har redan en super viking som vi kommer köra vidare på och så har vi en yoyo som jag ska sälja och köpa nya modellen som också blir en duo vagn. Kommer bli grymt.

Ja vi kör ju bara kondomer så jag har sagt till min man att när dom är slut så är dom slut. 7 st kvar. Haha.

Sedan blir det avbrutet eller säkra perioder och sen kör vi. Har mens i början av maj sen kör vi.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?