MissJL skrev 2016-02-10 14:13:58 följande:
Kloka o kloka vet jag inte... ;) Men jag tror inte att det någonsin kommer finnas ett perfekt tillfälle att skaffa barn! Det kommer alltid finnas nått som sätter frön av tvivel. Lita på magkänslan :)
Jag tycker att vi har ett bra tillfälle just nu. Barnen är 4 år, rätt självgående o duktiga, vi har jobb o hus, även om det kommer behövas byggas ut men det har vi redan med i planeringen... Det som sätter tvivel i mig är min sambo. Han är egentligen rätt nöjd med dom två barnen vi redan har.. Det är min längtan som fått in oss på det här spåret...
ja det är lite så jag känner också. Ett perfekt tillfälle existerar nog inte. Vi har ju bara 1 och jag vill ha fler. min man vill gärna ha 3 st.
Vi har hus, bilar, är gifta, fast jobb båda två även om vi aldrig slutar att plugga (vi har lite fel i huvudet där känner jag men vi älskar att plugga haha) så ja vi är utbildade och så.
så nej det finns inget som stoppar oss. vi vill som sagt renovera huset men vi har gjort 2 av 3 sovrum och håller nu på med hall och vardagsrum så köket är det som är kvar men det kommer inte göras än på ett tag och ena badrummet är gjort 2011 och det andra är ett litet ett som vi kommer fixa i år. så nej egentligen finns det inget som stoppar.
jag är bara så rädd för allt. jag tycker inte om det här med barn då jag inte kan planera in i minsta detalj men man vet ju aldrig vad som händer så lika bra att köra känner jag.
Måste köpa folsyra också. har inte hunnit det än.