• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-01-29 22:11:38 följande:

Bra att ni påminner om folsyra! Har glömt av det lite :P Äter ni någon speciell sort? Tänker att det kanske kan skilja i kvalité mellan olika tillverkare.

sist körde jag bara rena tabletter med bara folsyra. en lila förpackning. Den tyckte jag var bra.
  • SoSS15

Hej. Får man hänga på? :) 
    Är en 23-åring och tänkte börja förbereda mig inför barnverkstad med vitaminer osv nu snart. Håller även på att gå ner i vikt inför starten. :) 
    Ska alla ni börja på våren/sommaren? Vi tänkte väl börja i augusti/september kanske. Vi får se, har inte satt ett datum än men vi längtar efter en lillebror eller lillasyster. Vår dotter är 1,5 nu i mars så det känns ganska lagom att börja försöka fixa ett syskon i år. :) 

• hurtänktedunu
    SoSS15 skrev 2016-01-30 21:35:13 följande:

Hej. Får man hänga på? :) 
    Är en 23-åring och tänkte börja förbereda mig inför barnverkstad med vitaminer osv nu snart. Håller även på att gå ner i vikt inför starten. :) 
    Ska alla ni börja på våren/sommaren? Vi tänkte väl börja i augusti/september kanske. Vi får se, har inte satt ett datum än men vi längtar efter en lillebror eller lillasyster. Vår dotter är 1,5 nu i mars så det känns ganska lagom att börja försöka fixa ett syskon i år. :) 

ja tanken är väl att vi alla börjar runt maj plus minus någon månad så där. vi kände också att det var läge snart. vår dotter blir 2 i juni ;)
  • makeeverydaycount
    hurtänktedunu skrev 2016-01-30 21:07:41 följande:
    sist körde jag bara rena tabletter med bara folsyra. en lila förpackning. Den tyckte jag var bra.
    Köpte du den på apoteket eller?
  • Lisaantonsson

Hej hej! Hoppar gärna in jag med. Min sambo och jag (27 årig tjej) skall börja försöka bli gravida i april/maj :) Äntligen! Har haft barnlängtan i många år. Det blir vårt första barn. Jag funderar dock på om det kan vara så att det blir problematiskt? Någon här inne som har erfarenheter av oregelbunden mens? Mina varierar mellan 22-31-34-37-44.

Mvh en med stor barnlängtan.

• makeeverydaycount
    Lisaantonsson skrev 2016-01-31 16:48:48 följande:

Hej hej! Hoppar gärna in jag med. Min sambo och jag (27 årig tjej) skall börja försöka bli gravida i april/maj :) Äntligen! Har haft barnlängtan i många år. Det blir vårt första barn. Jag funderar dock på om det kan vara så att det blir problematiskt? Någon här inne som har erfarenheter av oregelbunden mens? Mina varierar mellan 22-31-34-37-44.

Härligt, snart är vi där...vi börjar i april vi också :) Jag tror grundproblemet som kan uppkomma när den är oregelbunden är att det är svårt att tajma ÄL..Men följer dina cykler det mönstret som du angav eller är det olika från gång till gång? Kanske tempar du el på annat sätt får tecken på att äl är pågång? Kan väl annars vara ett tecken på att du (tex när det är 44 dar, har utebliven ÄL?)...Å andra sidan behöver det ju inte påverka alls, kan ju gå snabbt också! Tycker inte du ska oroa dig i onödan :) Snart kör vi!! :D
  • hurtänktedunu
    Lisaantonsson skrev 2016-01-31 16:48:48 följande:

som tidigare sa här kan det vara svårt att tajma. Nu är inte min oregelbunden men för att gardera oss förra gången hade vi sex varje dag ör att inte riskera att missa. haha.
    Nej men det är ju bara att köra och hoppas det går. bara för att det är oregelbundet behöver det ju inte betyda att det skulle vara svårt. Det går nog bra det där.

• Tussilago6

Hej alla! Jag vill också gärna haka på! Jag och min sambo planerar för första gemensamma barnet, jag har fem sedan tidigare! Jag är 34 år och mina barn är mellan 5-15 och i maj åker spiralen ut för att förhoppningsvis få uppleva en sista graviditet!

Jag har precis börjat med folsyra och käkar lchf för att gå ner i vikt! Roligt om vi kan följas åt på denna resa!!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?