• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Beebii skrev 2015-12-08 23:21:48 följande:
    Haha ja känns det inte bra att räkna bort dagar? Lite skönt iaf att det närmar sig. Gissar att det inte tar sig på första så bäst att börja i tid ja det beror ju på hur mycket storasyster vill åka vagn då. Våren 3 åring har minskat ner bra mycket sista halvåret. Tar aldrig ens med vagn till stan etc.

ja det är väl kanske lite så i alla fall. jag tänkte börja med folsyra först och sen får vi väl egentligen se hur det blir sen. jag kanske är jättesugen att köra efter min mens i början på maj.
    Februari är ingen dålig månad det heller. Haha.
    Men ja det skulle ju vara intressant om det tog sig på första. vår dotter tog sig på tredje så det var ju ändå rätt snabbt. Dock livrädd för att få två. skulle så klart älska dom men oj så mycket jobb med två samtidigt.

Ja det känns bra att räkna bort dagar. hoppas tiden flyger förbi men det känns ju så i alla fall

• stellanocte

Min man och jag planerar också att börja försöka i maj 2016. Jag har ett vikariat som går ut vid nyår och jag vill av naturliga skäl inte få barn innan dess, så vi kände att maj var en bra månad att börja försöka under.

Jag känner mig så pirrig och förväntansfull. Om vi blir gravida blir det vårt första barn och det första barnbarnet på båda sidor. 

Så roligt att ha hittat den här tråden.

• hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2015-12-26 07:41:04 följande:

Min man och jag planerar också att börja försöka i maj 2016. Jag har ett vikariat som går ut vid nyår och jag vill av naturliga skäl inte få barn innan dess, så vi kände att maj var en bra månad att börja försöka under.

Jag känner mig så pirrig och förväntansfull. Om vi blir gravida blir det vårt första barn och det första barnbarnet på båda sidor. 

Så roligt att ha hittat den här tråden.

välkommen till oss!!

Ja det är pirrigt att börja försöka. Vi får ju vårt andra i sånt fall men med första är det verkligen något speciellt.
    Har du något preventivmedel du tänkt sluta med eller så först?
    Tänker du börja med någon folsyra eller liknande innan?
  • Beebii

Pust ja vi skulle ju vänta meeen det blev trots allt ett sista försök i år så nu väntar jag - inte så tålmodigt - på bim! :-/

Nyårsafton blir det test....

• stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2015-12-28 12:23:30 följande:
    välkommen till oss!!

Ja det är pirrigt att börja försöka. Vi får ju vårt andra i sånt fall men med första är det verkligen något speciellt.
    Har du något preventivmedel du tänkt sluta med eller så först?
    Tänker du börja med någon folsyra eller liknande innan?
    Tack så mycket. Det är roligt att att ha andra att följa och dela detta med förutom min man. 

Ja, jag tänkte redan efter nyår börja äta apotekets kosttillskott för gravida, med folsyra, d-vitamin, järn, med mera. 

Jag har inga hormonbaserade preventivmedel som jag behöver sluta med innan.

Hur gamla är ni på ett ungefär i den här tråden? Själv är jag nyss fyllda 30.
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2015-12-08 19:30:46 följande:

haha ja tack vare dig så installerade jag också en nedräkningsapp ;) 177 dagar kvar. blir 1 juni för då blir det som tidigast bf 1 mars. om det nu skulle få för sig att gå på första.

Vad använder ni för app? 
  • Beebii
    stellanocte skrev 2015-12-29 17:32:36 följande:

Vad använder ni för app? 

Dreamdays heter min. Helt enkelt som visar dagar i nedräkning till det "evenemang" man vill!
  • tovalisa
    Beebii skrev 2015-12-28 22:28:55 följande:

Pust ja vi skulle ju vänta meeen det blev trots allt ett sista försök i år så nu väntar jag - inte så tålmodigt - på bim! :-/

Nyårsafton blir det test....

Hur gick det? :)

Jag kommer inte heller att orka vänta till maj, utan tror att vi kör på från och med januari. ÄL borde vara kring den 19:e .... hjälp och hurra?! Glad
  • Beebii

Nä igår testade jag med billig stick negativt. Dock illamående och huvudvärk samt svullen varje dag. Igår och idag kom lite blod när jag torkade så mens eller nidis. .. bim kan senast vara på måndag så avvaktar test ett tag till. ..

• Beebii

Mens idag så ingen bebis...fan. .... nu blir det uppehåll till maj eller så! Fortsätter tempa och kolla cykeln dock så får vi se om jag lyckas hålla mig ogravid när vi INTE försöker. .

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?