Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hej här är en till!

Blev oplanerat gravid men fick mf i oktober sen ett planerat försök som inte blev något. .. (typiskt )

Nu vill jag skjuta upp det då vi redan är 3 i familjen (av 4) som fyller år sent -8 åringen september, 3 åring november och jag i december. Försöka planera till första halvan av året istället

Men behöver myyycket pepp då mannen nyligen gått med på en till, jag har längtat länge

Har ni någon nedräknings app?

• Beebii
    hurtänktedunu skrev 2015-12-05 19:00:31 följande:

välkommen till oss! Roligt med en till.

Ja vi vill också försöka hålla oss till första halvan eller sommaren eftersom vi också har massor i familjen sent på året. Sen vill vi ha en lite äldre första unge innan vi kör så vi påbörjar till våren i maj/juni någonstans där.

Nedräkningsapp har jag faktiskt inte. inte ens funderat på. det kanske man ska ha. Men har planerat in att december ska gå snabbt och januari också och sen kör man igång med folsyra ;). känns lite mer verkligt då. Vet inte om man kanske stressar upp sig om man har en app. fast jag tror nog jag hade det till första ungen faktiskt. Längtar ihjäl mig här. har inte längtat alls förrän nu faktiskt.

Har du behövt jobba länge på mannen?

Har du tänkt förbereda på något sätt?

Tack! Ja våra är ju "äldre" så inga problem (bara ett napp problem på 3 åringen fortfarande men det brukar ordna sig sörjer dock lite att jag inte fick köra syskonvagn :-/ känner att 4 åring nog klarar sig utan. Åker knappt vagn nu.

Jag tänkte att det kändes närmare målet med nedräkning nu känns det oändligt långt bort!

Längtar mig tokig och tung sjukt jobbig mens gör inte saken bättre.

Ja han hade liksom övertalat mig om att det räckte med barn så började sakta men säkert ställa in mig på det. Dock körde vi bara avbrutet och inga skydd så "risken" fanns ju. Jag kunde kört igen direkt efter nr 2 för tre år sen

Nä inte tänkt på förberedelser alls men något ska man väl göra! Järn folsyra och annat smått och gott. Nu vill ju mannen vara insatt med

Ska leta app nu
  • Beebii

Nä men det finns ju många fina och bra syskonvagnar nu! Antagligen skönt att inte vara tvungen iaf!

Hittade en app som hette dreamdays har nu 148dgr kvar till maj! Känns bra att se dagarna minska! Några månader kommer gå fort nu!

Kan ju ta ner försök innan det blir något, är dessutom över 35 så nu minskar ju chanserna att det går fort... :-/ jaja bara 148 dagar var det ja....

• Beebii

Tovalisa jag är ju rädd att det är det som kommer kännas sen! Har fått jobba på att skaffa en trea vilket varken var lätt eller roligt då jag vill att båda ska vilja ha. När jag släppt det så skedde det oplanerat och slutade i mf då bestämde vi båda att göra ett försök.

Kände mig nöjd med det men nu är jag inte säker. Mellan 3 och 4 är det knappt någon skillnad kan jag tänka mig. Men har lovat att det räcker med 3 så hoppas verkligen jag känner så den dagen sista barnet är i magen!

Längtar ju så....

• Beebii
    hurtänktedunu skrev 2015-12-08 19:30:46 följande:

haha ja tack vare dig så installerade jag också en nedräkningsapp ;) 177 dagar kvar. blir 1 juni för då blir det som tidigast bf 1 mars. om det nu skulle få för sig att gå på första.

Måste ju avsluta min utbildning helst. så vi får se. bästa är ju om det tar någon månad så nästa kommer i juni eller juli. då hinner jag klart. :D

Ja det finns många fina faktiskt. men om det skulle ta sig på en gång skulle vår första vara 2 år och 8 månader. tror du att man behöver en syskonvagn då? känns inte helt självklart.

Haha ja känns det inte bra att räkna bort dagar? Lite skönt iaf att det närmar sig. Gissar att det inte tar sig på första så bäst att börja i tid ja det beror ju på hur mycket storasyster vill åka vagn då. Våren 3 åring har minskat ner bra mycket sista halvåret. Tar aldrig ens med vagn till stan etc.
  • Beebii

Pust ja vi skulle ju vänta meeen det blev trots allt ett sista försök i år så nu väntar jag - inte så tålmodigt - på bim! :-/

Nyårsafton blir det test....

• Beebii
    stellanocte skrev 2015-12-29 17:32:36 följande:

Vad använder ni för app? 

Dreamdays heter min. Helt enkelt som visar dagar i nedräkning till det "evenemang" man vill!
  • Beebii

Nä igår testade jag med billig stick negativt. Dock illamående och huvudvärk samt svullen varje dag. Igår och idag kom lite blod när jag torkade så mens eller nidis. .. bim kan senast vara på måndag så avvaktar test ett tag till. ..

• Beebii

Mens idag så ingen bebis...fan. .... nu blir det uppehåll till maj eller så! Fortsätter tempa och kolla cykeln dock så får vi se om jag lyckas hålla mig ogravid när vi INTE försöker. .

• Beebii
    hurtänktedunu skrev 2016-01-04 12:04:32 följande:

jag älskade också att vara gravid och föda barn. underbara upplevelser båda två. vi börjar i maj för att risken finns ju alltid att det blir för tidigt och sådant också. Så är man nästan helt säker på att hinna in i det nya året.

Åh jag längtar oxå att få bli gravid igen! Har två barn och två tidigare mf bakom oss. Har försökt några månader innan jul men blev inget så nu vill vi avvakta till april,maj någon gång innan virrvarr igen. Lång väntan men tror verkligen att det är värt det!

Första graviditeten och barnet var problemfri, Dick ville hon ut i v.34+3 från molande hela dagen (som vi inte förstod var förvärkar) satte det igång på EM. Åkte in på BB och 4tim senare föddes hon. Snabb andningshjälp för att få igång flåset och sen var allt bra!

Andra graviditeten lika problemfri fast med aningens foglossning.

Satte igång hemma och på 5 värkarna totalt - ca 20min så föddes hon hemma i badrummet. Problemfritt och relativt smärtfritt konstigt nog!

Undrar så hur nummer tre blir! Hoppas faktiskt på normal förlossning!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?