• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • FrökenE1985

Kan man hoppa in här? Någon kvar som ej plussat än? Vi har försökt sedan maj förra året utan plus. Går nu in på försök 12 och hoppet sinar för var gång mensen dyker upp.

• stellanocte
    Teresiat skrev 2017-04-16 21:49:02 följande:
    Är i v 38/39 nu ;) jobbar sista veckan denna vecka som kommer sen så la det bli maaaaagiskt att få gå in i bäbisbubblan tillsammans med sonen och mannen igen. Själv då?
    Vi försöker fortfarande. Vi har precis genomgått en utredning som inte visade några uppenbara fel på någon av oss så vi kommer fortsätta försöka ett halvår till men har det inte blivit något då rekommenderade vår läkare IVF för oss. 
    FrökenE1985 skrev 2017-04-17 09:49:14 följande:

Kan man hoppa in här? Någon kvar som ej plussat än? Vi har försökt sedan maj förra året utan plus. Går nu in på försök 12 och hoppet sinar för var gång mensen dyker upp.

Tråkigt att höra :/ Vi väntar också på vårt efterlängtade plus. Jag har tappat räkningen på antal försök men gissar att vi är runt försök 16. Dagen när mensen kommer är alltid jobbig nu för tiden. Tanken på IVF, dit vi är på väg, känns också lite skrämmande.
    Tussilago6 skrev 2017-04-17 08:29:31 följande:

Jag är i v.23 nu, tycker allt går så långsamt men inser att det har hänt en del sen sist vi skrev i tråden! Det har säkert kommit ett par bebisar nu?

Roligt - mer än halvvägs då :) 

• FrökenE1985
    stellanocte skrev 2017-04-17 21:32:03 följande:

Vi försöker fortfarande. Vi har precis genomgått en utredning som inte visade några uppenbara fel på någon av oss så vi kommer fortsätta försöka ett halvår till men har det inte blivit något då rekommenderade vår läkare IVF för oss. Tråkigt att höra :/ Vi väntar också på vårt efterlängtade plus. Jag har tappat räkningen på antal försök men gissar att vi är runt försök 16. Dagen när mensen kommer är alltid jobbig nu för tiden. Tanken på IVF, dit vi är på väg, känns också lite skrämmande.Roligt - mer än halvvägs då :) 

Den där ständigt återkommande mensen är verkligen hemsk. Usch vad ledsen man blir när det återigen visar sig att det inte tagit sig. Hade tänkte söka för utredning nu i maj, men ska genomgå kbt-behandling för ptsd och då får jag inte vara gravid. Så tanken är att vi fortsätter försöka utan ev. hjälp tills jag genomgått den och då begära en utredning. Skulle jag bli gravid ändå innan den startat så får jag skjuta på kbt-behandlingen ändå.

Förstår att det är en mängd känslor inför eventuell ivf. Håller tummarna för att det går ändå på naturligväg innan.
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2017-04-16 20:42:43 följande:

Hur går det för alla här?

Jag fick en liten pojk den 4 februari så vi myser hela dagarna och jag får plugga medan han sover. världens snällaste och gladaste lilla solstråle.
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2017-04-20 11:55:07 följande:

Jag fick en liten pojk den 4 februari så vi myser hela dagarna och jag får plugga medan han sover. världens snällaste och gladaste lilla solstråle.

Åh vad roligt, grattis!! Gick allt bra?
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2017-04-20 12:02:18 följande:
    Åh vad roligt, grattis!! Gick allt bra?
    Fort och intensivt skulle jag nog säga. haha.
    6 timmar från första värk typ. en stor klump på 4.1kg. helt otippat då dottern vägde 2.8kg haha. samma vecka föddes dom både så det var skillnad. Han kom en vecka före bf.
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2017-04-20 12:22:16 följande:

Fort och intensivt skulle jag nog säga. haha.

6 timmar från första värk typ. en stor klump på 4.1kg. helt otippat då dottern vägde 2.8kg haha. samma vecka föddes dom både så det var skillnad. Han kom en vecka före bf.

Wow, det var en rejäl krabat för att vara en vecka tidig! Tur att han ville komma ut då och inte senare!
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2017-04-20 11:55:07 följande:
    Grattis till lillkillen, vad skönt att allt gick bra
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2017-04-20 13:22:14 följande:
    Wow, det var en rejäl krabat för att vara en vecka tidig! Tur att han ville komma ut då och inte senare!
    haha ja det var ju de. inget jag hade trott även om dom på tillväxtultraljudet hade sagt att han var snäppet större så hade jag nog inte trott på denna vikt. haha.
    men ja ut kom han och bra gick det oavsett så.
    men glad att han inte stannade kvar och jäste en vecka eller två till

• nilan

Är det någon kvar här?

Jag går och längtar och väntar och börjar känna mig smått desperat. Fick missfall i början på december, var då i vecka 19. Igår var det bf för den bebisen som dog.

Nu verkar jag inte ha fått igång äl sedan dess då det inte ger utslag på tester och hela cykeln är allmänt konstig (brukar vara onormalt normal, alltid 28 dagar, äl på dag 14, mensen kommer vid lunch på beräknad dag) nu är cykeln allt från 27-32+ dagar (har aldrig hänt).

Har påbörjat utredning nu. Lämnat blodprover och spermaprover och väntar på läkarundersökning.

Just nu väntar jag också på mensen som vägrar komma. Såååå frustrerande.

Hur går det för alla andra?

• stellanocte
    nilan skrev 2017-05-08 16:44:43 följande:

Är det någon kvar här?

Jag går och längtar och väntar och börjar känna mig smått desperat. Fick missfall i början på december, var då i vecka 19. Igår var det bf för den bebisen som dog.

Nu verkar jag inte ha fått igång äl sedan dess då det inte ger utslag på tester och hela cykeln är allmänt konstig (brukar vara onormalt normal, alltid 28 dagar, äl på dag 14, mensen kommer vid lunch på beräknad dag) nu är cykeln allt från 27-32+ dagar (har aldrig hänt).

Har påbörjat utredning nu. Lämnat blodprover och spermaprover och väntar på läkarundersökning.

Just nu väntar jag också på mensen som vägrar komma. Såååå frustrerande.

Hur går det för alla andra?

Beklagar verkligen. Hoppas att utredningen går bra och att ni får lite positiva besked. Jag vet inte om det ger någon tröst men vår läkare sa att det var vanligt att ägglossningen visade sig fungera bra även i de fall där ÄL-testerna inte hade gett resultat. 

Till hösten kommer vi att börja med IVF men vi hoppas såklart på ett plus innan dess, även om hoppet just nu är minimalt efter 16 misslyckade försök. 
  • FlikkanM

Efter två ofostrig graviditeter sitter jag nu här på BIM+2 och vågar inte testa. Lever som vanligt och funderar på om mensen tänker komma eller inte. Skulle kunna ge mig sjutton på att om det är ett plus när jag testar så är det en ofostrig graviditet igen, eller iaf min hjärna tänker så

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?