Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

Någon som sätter igång i maj 2016?

Kan man hoppa in här? Någon kvar som ej plussat än? Vi har försökt sedan maj förra året utan plus. Går nu in på försök 12 och hoppet sinar för var gång mensen dyker upp.

• FrökenE1985
    stellanocte skrev 2017-04-17 21:32:03 följande:

Vi försöker fortfarande. Vi har precis genomgått en utredning som inte visade några uppenbara fel på någon av oss så vi kommer fortsätta försöka ett halvår till men har det inte blivit något då rekommenderade vår läkare IVF för oss. Tråkigt att höra :/ Vi väntar också på vårt efterlängtade plus. Jag har tappat räkningen på antal försök men gissar att vi är runt försök 16. Dagen när mensen kommer är alltid jobbig nu för tiden. Tanken på IVF, dit vi är på väg, känns också lite skrämmande.Roligt - mer än halvvägs då :) 

Den där ständigt återkommande mensen är verkligen hemsk. Usch vad ledsen man blir när det återigen visar sig att det inte tagit sig. Hade tänkte söka för utredning nu i maj, men ska genomgå kbt-behandling för ptsd och då får jag inte vara gravid. Så tanken är att vi fortsätter försöka utan ev. hjälp tills jag genomgått den och då begära en utredning. Skulle jag bli gravid ändå innan den startat så får jag skjuta på kbt-behandlingen ändå.

Förstår att det är en mängd känslor inför eventuell ivf. Håller tummarna för att det går ändå på naturligväg innan.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?