• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Topa90

Oj, en hel del konstiga stavningar, mobilen ändrar och en annan har väl för bråttom ;)

• Minlillaplutt
    Topa90 skrev 2016-08-27 21:52:11 följande:

Härligt för er som får

Positivt :) skulle

Vilka ställa en fråga till er, känner mig så dum men som ni säkert vet funderar man mycket, fram och tillbaka då längtan efter ett plus är stort.

Vi är på 3 försöket, har inte ritkontoret haft koll på min menscykel tidigare så har kanske varit helt debut tidigare månader. Har även testat ägglossningsstickor men använt de så mycket i början av perioden, de visar neg och sen är de slut så då har de blivit lite chansning och tänkte att nästa månad ska jag vänta osv.. Men blir nog lite stressad av dessa test. Så denna månad har jag skitit i dessa, utgått ifrån det jag vet från min förra cykel, och min kropp.

I början av vecka började jag få det där "kända" trådiga sekretet med lite vitt i, inte helt genomskinligt. Kände även av lite svag molande

Värk sp min sambo och jag passade på. I onsdags var de trådiga kvar

Men genomskinligt, molnande värken var där till och från så vi passade på sent på onsdagkvällen. Sen på torsdags förmiddagen hade jag en ihållande något starkare värk i högra "tjejmagen" igår fredag började de blir lite

Mer vitt sekret och ikväll är de inte alls trådogt och helt vitt...

Vad tror ni, kan jag prickat rätt? Fär det är väl så att då man har genomskinligt är de på g? Kan man alltid "lita" på att läsa av kroppens signaler såhär. Detta blev långt, hoppas någon orkar läsa ;)

Vi får hålla tummarna ;)
  • stellanocte

Hur går det för er? Det vill sig inte riktigt för oss och vi går vidare mot vårt femte försök och hoppas på en junibebis. 

• FlikkanM
    stellanocte skrev 2016-09-01 19:17:23 följande:

Hur går det för er? Det vill sig inte riktigt för oss och vi går vidare mot vårt femte försök och hoppas på en junibebis. 

Då kanske vi får kämpa tillsammans. Fast hoppas du plussar innan :)

Fick ett MA konstaterat i förrgår så nu är behandlingen slut och återbesök nästa vecka för artar att allt är ute. Sen vänta nån mens innan det prövas igen :)
  • stellanocte
    FlikkanM skrev 2016-09-01 20:04:52 följande:

Fick ett MA konstaterat i förrgår så nu är behandlingen slut och återbesök nästa vecka för artar att allt är ute. Sen vänta nån mens innan det prövas igen :)
    Nej, vad tråkigt :( Jag beklagar verkligen. 

Då får vi hålla tummarna att det blir plus för oss båda inom de kommande månaderna. 
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-09-01 20:04:52 följande:

Åh så tråkigt, beklagar! Hoppas det går bättre nästa gång! Tråkigt för dig stellanocte att det inte blev nån majbebis också.

Här har det inte heller hänt nåt nytt, har nyss haft äl så nu är det bara att vänta och hoppas...
  • Beebii

Hejhej här har jag kört lite i det tysta... blev oplanerat gravid i september förra året men fick mf en månad senare. Då bestämde vi oss för att försöka få vårt tredje barn. Började med att tempa i vintras och följa fertility friend. I våras började jag hålla koll på sekret och tappen. Och denna månad har jag även kört med äl tester. Resultat av detta då? Ja förra månaden var mensen en månad sen så fick upp förhoppningarna men sen kom mensen. Och nu har jag ätit rosenrot för att få äl komma tidigare då mannen åker bort en vecka nu. Ingen äl än iaf och nu hoppas jag den blir försenad istället...suck... Någon här som kört med cb äl tester? Hur säkra brukar de vara?

• Svelin

Jag kör med cb digital dubbel hormonindikator och kag upplever att de stämmer ganska bra med när jag själv känner att äl är, men vet ju inte säkert om det stämmer eller om äl verkligen sker. Har ju inte blivit gravid än, men det kan nog bero på andra faktorer än själva ältestet.

• stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-09-12 05:33:47 följande:

Nu kanske det äntligen är nåt på g här, nån som ser nåt? Bim -3

Jag ser en antydan till ett streck. Håller tummarna :)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?