• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-08-04 20:30:27 följande:

Bm sa att blödningen mycket möjligt kunde ha varit en tvillinggraviditet... Lite blandade känslor men jag är så lycklig över det lilla livet som är kvar!

Jag tänkte också den tanken, det känns ju inte helt osannolikt... Förstår att det väcker vissa tankar! Men skönt att allt såg bra ut med den lille, graviditeten är ju tämligen säker när man sett hjärtat slå!
  • Tussilago6
    Svelin skrev 2016-08-05 01:11:15 följande:

Miss JL-vad skönt att allt såg bra ut. Hoppas du slipper fler blödningar nu.

FlikkanM-jag håller väl inte det jag skrivit helt och hållet. Det är ju svårt att inte analysera. :/ Tror nog att mensen kommer om någon dag. Har väl typ samma symtom som förra månaden. Det är ju bara att vänta och se. :)

Är det någon mer som väntar på bim? Eller var i cykeln är ni andra som inte är gravida än?

Jag är ungefär vid ägglossning, tror att den kanske kom lite tidigt denna månad för jag fick äl-sekret och "mensvärk" för ett par dagar sen, men det var nästan en vecka tidigt enligt kalendern så jag är lite osäker. Var det så så hann vi bara ha sex en eller kanske två gånger där innan så kanske inte dom bästa chanserna... Behövs ju iofs bara en gång om man träffar rätt så jag hoppas förstås ändå! Bim om typ 2 veckor.

Hoppas att det inte kommer nån mens för dig, tycker jag läser om många som blev gravida när dom kände just ingenting särskilt. Vi kanske letar symptom i tidigaste laget...
  • lillagumman85

Känslan som uppstår när ens syster kommer och berättar för alla att de är gravida i v12.

Vi började försöka samtidigt och nu känner jag mig uppgiven och känner att jag bara vill ge upp. Är väl vid ägglossning ungefär.. (om jag nu har nån äl) tänker att jag nog bara haft det en gång av de passerade månaderna.. har verken äl-sekret eller riklig mens som jag brukade ha innan.

Jaja... vi får se..

• hurtänktedunu
    lillagumman85 skrev 2016-08-05 08:55:44 följande:

Känslan som uppstår när ens syster kommer och berättar för alla att de är gravida i v12.

Vi började försöka samtidigt och nu känner jag mig uppgiven och känner att jag bara vill ge upp. Är väl vid ägglossning ungefär.. (om jag nu har nån äl) tänker att jag nog bara haft det en gång av de passerade månaderna.. har verken äl-sekret eller riklig mens som jag brukade ha innan.

Jaja... vi får se..

förstår att det är jobbigt. Men om ni började samtidigt så lär det ju ha tagit sig på första försöket för dom och det är ju inte jätte vanligt. Ni är ju fortfarande inom ramen för vad som är normalt. Även om man tänker så så vet jag att det är sjukt jobbigt oavsett. var så för mig förra gången. nu försökte vi bara i 3 månader men dom där månaderna kändes så sjukt långa och mitt i det kommer min kusin och säger att hon är gravid i v16. Så ja jag förstår dig.
  • stellanocte

Det blev inget tredje gången gillet för oss. Mensen kom i dag, flera dagar för tidigt. Vi fortsätter med försök nummer 4

• FlikkanM
    stellanocte skrev 2016-08-06 01:12:11 följande:

Det blev inget tredje gången gillet för oss. Mensen kom i dag, flera dagar för tidigt. Vi fortsätter med försök nummer 4

Tråkigt men 4:e gången gillt klingar rätt fint det med :) om man ska finna nått positivt :)
  • Svelin

Igår kom mensen så då går vi in på femte försöket.

Vilka har barn innan och hur lång tid tog det att få till dem?

Vi har två barn innan och med första barnet gick det på första försöket som egentligen inte var ett försök utan en tjuvstart. (Vi skulle börja månaden efter.)

Andra barnet tog det sig på åttonde försöket, men då hade vi en 1,5-åring och allt vad det innebär och jag hade ingen koll på min ägglossning osv.

Nu har jag bättre koll, men är 8 år äldre än när vi försökte få till barn nummer två och 10 år äldre än när jag var gravid med ettan. Rädd för att det har stor betydelse. :/

Nu händer det inte så mycket här förrän troligtvis i slutet av augusti då ägglossningen ska vara. Denna fas är väldigt lång för mig, min äl kommer runt dag 20-24 så det enda man kan göra efter mens är att vänta och sexa varannan/var tredje dag.

Kram på er!

• Tussilago6
    Svelin skrev 2016-08-07 20:05:45 följande:

Vi har två barn innan och med första barnet gick det på första försöket som egentligen inte var ett försök utan en tjuvstart. (Vi skulle börja månaden efter.)

Andra barnet tog det sig på åttonde försöket, men då hade vi en 1,5-åring och allt vad det innebär och jag hade ingen koll på min ägglossning osv.

Nu har jag bättre koll, men är 8 år äldre än när vi försökte få till barn nummer två och 10 år äldre än när jag var gravid med ettan. Rädd för att det har stor betydelse. :/

Nu händer det inte så mycket här förrän troligtvis i slutet av augusti då ägglossningen ska vara. Denna fas är väldigt lång för mig, min äl kommer runt dag 20-24 så det enda man kan göra efter mens är att vänta och sexa varannan/var tredje dag.

Kram på er!

Jag har fem barn sedan innan, dom har alla blivit till på första försöket eller varit en hoppsan. Känns konstigt att det tar längre tid nu, men det är samma för mig, jag är ju lite äldre nu. Jag har inte dessutom en ny partner. Men det går säkert nån gång, jag känner mig inte så orolig, men tålamodet tryter däremot! Nu har jag passerat ägglossning och börjar på den långa nedräkningen mot bim.
  • hurtänktedunu
    Svelin skrev 2016-08-07 20:05:45 följande:

Kram på er!

Första missade vi ägglossningen så hon tog 3 månader att få till. Denna gången gick det på första. Vet dock inte hur mycket åldern spelar in men något påverkar den nog. Jag är ju bara 26
  • Svelin

Hur går det för alla här inne?

Jag väntar på äl. Lååång väntan, men vi kör varannan dag så får vi hoppas att det funkar denna gången. Jag har börjat äta en vitamintablett för kvinnor och så har jag beställt hem vitaminer till mannen. Denna cykeln har jag bestämt att jag sk både tempa och köra ältest. Bara för att verkligen kartlägga min cykel och när äl inträffar!

Jag hoppas att vi alla här inne snart plussar!!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?