Svelin skrev 2016-08-07 20:05:45 följande:
Igår kom mensen så då går vi in på femte försöket.
Vilka har barn innan och hur lång tid tog det att få till dem?
Vi har två barn innan och med första barnet gick det på första försöket som egentligen inte var ett försök utan en tjuvstart. (Vi skulle börja månaden efter.)
Andra barnet tog det sig på åttonde försöket, men då hade vi en 1,5-åring och allt vad det innebär och jag hade ingen koll på min ägglossning osv.
Nu har jag bättre koll, men är 8 år äldre än när vi försökte få till barn nummer två och 10 år äldre än när jag var gravid med ettan. Rädd för att det har stor betydelse. :/
Nu händer det inte så mycket här förrän troligtvis i slutet av augusti då ägglossningen ska vara. Denna fas är väldigt lång för mig, min äl kommer runt dag 20-24 så det enda man kan göra efter mens är att vänta och sexa varannan/var tredje dag.
Kram på er!
Jag har fem barn sedan innan, dom har alla blivit till på första försöket eller varit en hoppsan. Känns konstigt att det tar längre tid nu, men det är samma för mig, jag är ju lite äldre nu. Jag har inte dessutom en ny partner. Men det går säkert nån gång, jag känner mig inte så orolig, men tålamodet tryter däremot! Nu har jag passerat ägglossning och börjar på den långa nedräkningen mot bim.