• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-11-23 16:34:30 följande:

Det gick tyvärr inte vägen denna månad heller så nu sätter vi i gång med åttonde försöket. Det är svårt att inte bli ledsen numera när mensen kommer men vi försöker ändå att se framåt. Någon dag, på något sätt, kommer det förhoppningsvis att bli vår tur. 

Hur går det för er andra? 

Samma här, är precis mitt uppe i ägglossningsfasen nu på försök nr.8. Men man törs inte riktigt hoppas på samma sätt längre, sista mensen tog jättehårt då jag verkligen hade inbillat mig att jag var gravid. Testade på farsdag och hoppades lite för mycket... Jag försöker tänka logiskt, och vet ju att det är helt normalt att det kan ta tid...
  • lillagumman85

Hej tjejer!!

Väldigt länge sedan jag skrev i tråden nu.

Efter 7 månaders försök så fick jag idag ett plus!!

Helt otippat egentligen då vi nästan lagt ner försökandet. Sambon är ovetandes på jobbet just nu och jag har slagit in ett bebisplagg vi köpt och stickan och lagt det på sängen. (Tidig jilklapp) vilken lycka, men samtidigt livrädd.

• Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 09:48:28 följande:

Hej tjejer!!

Helt otippat egentligen då vi nästan lagt ner försökandet. Sambon är ovetandes på jobbet just nu och jag har slagit in ett bebisplagg vi köpt och stickan och lagt det på sängen. (Tidig jilklapp) vilken lycka, men samtidigt livrädd.

Grattis!! Så roligt att höra!

Jag är på åttonde försöket nu, äl+8 idag och känner mig faktiskt lite gravid! Hoppas så på en tidig julklapp här också!
  • hurtänktedunu

Hej tjejer!!

åh men vad glad jag blir för din skull. Äntligen!!! :D
    När blir det då? augusti eller?
  • Tussilago6

Nu har jag också plussat, wohoo!! Det tog sig på åttonde försöket, bara hoppas liten vill stanna nu! Bf 20/8

• lillagumman85
    hurtänktedunu skrev 2016-12-15 12:26:18 följande:

åh men vad glad jag blir för din skull. Äntligen!!! :D

När blir det då? augusti eller?

Ja! Verkligen! Vd blir runt den 15/8

Känns så himla härligt! Idag kände jag att jag fick kämpa för att hålla in magen när jag var med min systerdotter.. hon vet att vi försöker och jag vet att hon scannar mig när vi ses. Haha

Syntes supertidigt min förra graviditet med och jag kommer att få trubbel med att hålla det hemligt till v13 tills de mest kritiska veckorna har passerat.
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-12-15 15:28:41 följande:

Nu har jag också plussat, wohoo!! Det tog sig på åttonde försöket, bara hoppas liten vill stanna nu! Bf 20/8

Åh, vad roligt att höra att det blev ett plus för dig! Stort grattis :D

Hej tjejer!!

Stort grattis
  • nilan

Hej!

Är det några kvar i den här tråden?

Vi försöker få ett syskon. Vi började försöka i juli, plussade i slutet på augusti med bf i början på maj. Tyvärr upptäcktes på rul nu i december att bebisen inte levde. Det är en otroligt stor sorg och skit-jobbigt men nu kan jag inte tänka på något annat än att bli gravid igen. Vet ju inte alls när det blir eftersom jag inte vet när kroppen är helt återställd. Men jag hoppas på att mensen kommer tillbaka i januari, Läkarna har sagt att det är ok att köra på när jag haft en mens. Hoppas så på att ha en liten innan 2017 är slut.

• Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-12-18 09:00:52 följande:

Åh, vad roligt att höra att det blev ett plus för dig! Stort grattis :DStort grattis

Tack så jättemycket! Hur går det för dig?
  • Tussilago6
    nilan skrev 2016-12-18 09:12:32 följande:

Hej!

Är det några kvar i den här tråden?

Vi försöker få ett syskon. Vi började försöka i juli, plussade i slutet på augusti med bf i början på maj. Tyvärr upptäcktes på rul nu i december att bebisen inte levde. Det är en otroligt stor sorg och skit-jobbigt men nu kan jag inte tänka på något annat än att bli gravid igen. Vet ju inte alls när det blir eftersom jag inte vet när kroppen är helt återställd. Men jag hoppas på att mensen kommer tillbaka i januari, Läkarna har sagt att det är ok att köra på när jag haft en mens. Hoppas så på att ha en liten innan 2017 är slut.

Oj vad jobbigt! Beklagar sorgen! Hoppas det tar sig snabbt igen. Kram
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?