hurtänktedunu skrev 2016-02-09 20:14:40 följande:
Haha jag känner att jag nästan börjar bli lite nervös inför det här med en till bebis. Känns som att jag borde hinna så mycket innan. Jag borde jobba mer, spara mer pengar, plugga mer kurser osv osv. känns som man kan hitta på hur mycket som helst.
Man behöver väl inte vara rik för att skaffa barn. Borde ju räcka med att man har så man klarar sig och kan spara några tusen varje månad. Är ändå mammaledig nu också så klarar vi oss nu borde vi göra det sen också.
Några kloka ord?
Kloka o kloka vet jag inte... ;) Men jag tror inte att det någonsin kommer finnas ett perfekt tillfälle att skaffa barn! Det kommer alltid finnas nått som sätter frön av tvivel. Lita på magkänslan :)
Jag tycker att vi har ett bra tillfälle just nu. Barnen är 4 år, rätt självgående o duktiga, vi har jobb o hus, även om det kommer behövas byggas ut men det har vi redan med i planeringen... Det som sätter tvivel i mig är min sambo. Han är egentligen rätt nöjd med dom två barnen vi redan har.. Det är min längtan som fått in oss på det här spåret...