Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

He! Här har ni en till bebissugen ???? Vi har tvillingar på 4 år o jag har varit redo för en tre i närmare 2 år men sambon har har inte varit med på noterna... Men nu har vi börjat prata om att få ett litet syskon 2017 ????

Jag måste bara lägga band på mig o inte tjata om bebis 24/7.. Lite svårt när det är det enda man tänker på!

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-02-01 15:21:24 följande:

Hej! Vad roligt med fler som har tvillingar, har du en eller tvåäggs? Jag har tvåäggstvillingar och håller också på att nöta ut sambon med tjat! Hur ser du på att kanske få tvillingar igen?

Jag har tvåäggsflickor :) Hur gamla är dina? Jag är helt ärligt skräckslagen över risken att få tvillingar igen... Hur känner du? Det var en väldigt jobbig tid för oss med två spädisar plus att ena har hjärtfel... Det är nog det som har satt spår i sambon! Han blev helt blek när jag började prata på en 3a ;) Men jag tror han förstår min längtan o jag vet att han skulle bli överlycklig när det lilla livet väl kommer till världen.
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-01 20:33:19 följande:

haha ja jag vet hur du tänker. Man kan inte tjata hål i huvudet på stackarna. Men det är svårt att låta bli. jag tjatar hål i huvudet på min syster istället så inte mannen ska bli galen. haha.

Jag har också börjat använda min syster som bollplank... och er ;) Allt för att sambon ska tro att jag inte maniskt springer runt o planerar/tänker/hoppas/klurar på bebis, vilket jag faktiskt gör! Hihi :P
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-02-02 06:27:14 följande:

Mina är 9 och jag har fått en pojke efter det som är fem, när jag var gravid sist så gruvade jag mig inför ultraljudet och ville verkligen bara ha en! Men nu har jag börjat fantisera och drömma om tvillingar så nu känns det helt ok om det blir två, grand finale liksom! Men sambon vill INTE ha tvillingar, haha. Men risken finns, nu fyller jag 35 i år, har 6 graviditeter i bagaget och har fått tvillingar förut så... Blir spännande med första ultraljudet!

Jag har nog glömt bort att det var rätt jobbigt med två bebisar....haha.

Hoppas ingen ev blivande tvillingmamma blir skrämd nu, haha! Det är verkligen inte meningen... Jag är så himla glad o stolt över att vara tvillingmamma! Det är så fint o se tjejerna så sammansvetsade <3 Dom har nått speciellt! O jag hade det nog inte så mycket jobbigare än vissa andra andra med bara ett barn...

MEN, den här gången vill jag ha en bebis, en liten 3a ;)
  • MissJL

Jag funderar på att plocka ur spiralen redan nu så kroppen får lite tid att "komma ifatt" innan man påbörjar bebisverkstad... Fast förra gången plockade jag ur spiralen i mars, plussade i april o fick två fina flickor i december! Ska bli spännande o se vad som händer denna gång ;)

• MissJL

Just nu vet jag inte att några av mina vänner väntar eller planerar barn... Hoppas att det vänder o att bebissuget tilltar! Hade varit roligt att ha någon att dela allt med... När jag väntade twinsen haude jag en vän som var beräknad två veckor innan mig. Det var så välbehövligt att ha nån att bolla med.. Speciellt då det var första barnet/barnen!

• MissJL
    Teresiat skrev 2016-02-09 23:47:04 följande:

Kul att fler hakar på i tråden:) vad är främsta anledningen för er att ni vill vänta till våren/sommaren? :)

Jag har redan två decemberbarn så jag vill sprida ut det lite... Jag ser inga problem med att ha barn födda sent på året men det är lite hektiskt! Jag är född på våren o har alltid tyckt att det har varit bra :) Mem just nu tycker jag att tiden går hemskt sakta! Jag vill sätta igång med bebisverkstad <3
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-09 20:14:40 följande:

Haha jag känner att jag nästan börjar bli lite nervös inför det här med en till bebis. Känns som att jag borde hinna så mycket innan. Jag borde jobba mer, spara mer pengar, plugga mer kurser osv osv. känns som man kan hitta på hur mycket som helst.

Man behöver väl inte vara rik för att skaffa barn. Borde ju räcka med att man har så man klarar sig och kan spara några tusen varje månad. Är ändå mammaledig nu också så klarar vi oss nu borde vi göra det sen också.

Några kloka ord?

Kloka o kloka vet jag inte... ;) Men jag tror inte att det någonsin kommer finnas ett perfekt tillfälle att skaffa barn! Det kommer alltid finnas nått som sätter frön av tvivel. Lita på magkänslan :)

Jag tycker att vi har ett bra tillfälle just nu. Barnen är 4 år, rätt självgående o duktiga, vi har jobb o hus, även om det kommer behövas byggas ut men det har vi redan med i planeringen... Det som sätter tvivel i mig är min sambo. Han är egentligen rätt nöjd med dom två barnen vi redan har.. Det är min längtan som fått in oss på det här spåret...
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-10 17:38:02 följande:

ja det är lite så jag känner också. Ett perfekt tillfälle existerar nog inte. Vi har ju bara 1 och jag vill ha fler. min man vill gärna ha 3 st.

Vi har hus, bilar, är gifta, fast jobb båda två även om vi aldrig slutar att plugga (vi har lite fel i huvudet där känner jag men vi älskar att plugga haha) så ja vi är utbildade och så.

så nej det finns inget som stoppar oss. vi vill som sagt renovera huset men vi har gjort 2 av 3 sovrum och håller nu på med hall och vardagsrum så köket är det som är kvar men det kommer inte göras än på ett tag och ena badrummet är gjort 2011 och det andra är ett litet ett som vi kommer fixa i år. så nej egentligen finns det inget som stoppar.

jag är bara så rädd för allt. jag tycker inte om det här med barn då jag inte kan planera in i minsta detalj men man vet ju aldrig vad som händer så lika bra att köra känner jag.

Måste köpa folsyra också. har inte hunnit det än.

Haha, ja är det som är omöjligt att planera så är det barn!! Tycker att vi bara tutar o kör :P
  • MissJL
    Aprildimma skrev 2016-02-10 18:02:05 följande:

Känner inte heller någon annan med planer! Ja det hade varit jättekul att dela med någon. Man vill ju prata om det jämt :)

Det var samma sak med första barnet, var ganska ung (24) så ingen vän var i den fasen alls. Då tänkte jag att de kanske skaffar första när jag får andra.. men verkar inte så :/ 

Tycker det är väldigt tråkigt faktisk för hade velat umgås med lite folk som är i samma fas i livet. Så ens barn kunde leka ihop och man var mammalediga ihop osv. :)

Min bästa vän hade en dotter på 6 månader när mina twins tittade ut... Åh jag var så glad att ha henne! Hon låg ju snäppet före så hon fick agera rådgivare för både det ena o det andra.. Sen hade jag ju vännen som var beräknad två v innan mig.. Men dom har redan fått sina "tvåor" o ska inte ha några fler barn.. Däremot tror jag att syrran är sugen på en till vid nästa sommar! Fingers crossed!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?