Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Ska bli spännande o se när mensen dyker upp... Har inte haft regelbunden mens på ca 4 år, bara nån enstaka blödning tackvare spiralen. Hoppas min cykel går tillbaka till hur den har varit! I så fall borde jag ha äl runt 6-8 maj... Komsi komsi lilla mensen! :D

• MissJL

Min bm frågade varför jag ville ta ur spiralen då jag har ett år kvar på den, om det var så att jag inte var nöjd? -Jo jag är jättenöjd men jag vill ha en bebis istället! ;)

Tänk att det finns en chans att plussa redan nästa månad!

• MissJL
    Aprildimma skrev 2016-04-22 22:21:45 följande:

Haha ja då funkar det ju inte så bra med spiral :P

Är det förresten hormonell eller koppar du haft? Vi har kört kondom länge nu, sen innan dottern föddes, och funderar på att kanske skaffa något annat sen.

Jag har haft hormonspiral o den har varit klockren! Från riklig mens o mensvärk till nada! Nån enstaka blödning på flera år.. När vi bestämde oss att bli gravida första gången blev jag gravid två veckor efter urplock av spiralen :)
  • MissJL

Spiralen åkte som bekant ut i fredags o idag har jag har så sjukt ont i magen av o till hela dagen! Det har känts precis som håll, mest på höger sida... Om inte mensen dyker upp snart vet jag inte vad det är! Kan det vara kroppen som reagerar på att vara utan hormoner för första gången på 4 år?

• MissJL

Mensen kom idag!! Har aldrig längtat så... Efter 4 år utan mens med spiral så kom mensen samma datum som den alltid gjort... Då borde jag ha äl runt 7-8 maj!

• MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-04-27 18:24:19 följande:

Underbart. Min ska komma nästa helg. Längtar nästan. Haha

Det är så skönt när den väl kommer! Känns som om man är på banan nu :) Tänk att man faktiskt skulle kunna plussa om en månad!
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-04-27 21:12:54 följande:

Idag har jag tagit ut spiralen, wihoo! Fick även ett litet snack med barnmorskan, jädrar vad det känns på riktigt nu! Är alldeles pirrig!! Nu väntar jag bara in mensen som ska komma typ till helgen!

Hoppas den dyker upp då så du kan börja räkna ner till äl :) Just nu är jag inne i värsta bebisbubblan o bara längtar!
  • MissJL
    Karin8206 skrev 2016-04-24 16:08:30 följande:

Nu kommer den jobbiga väntan tills man vet om det tagit sig..skulle vilja snabbspola två veckor framåt :). 

Vet att man inte kan få symptom på graviditet direkt efter ÄL men jag blev så sjukt sugen på tomater igår (blev det under mina förra graviditeter också)...lite märkligt, men förmodligen något min hjärna lurar mig med för att jag så gärna vill ha en liten i magen.

Haha, va spännande!! Själv har man varit skendräktig senaste året ;) Kan du hålla dig till bim? Har förstått att många testar tidigare?
  • MissJL

Härli

Tussilago6 skrev 2016-04-29 15:33:57 följande:

Nu har mensen kommit också, några dagar tidigt tillochmed! Nu är ÄL nästa målet!

Härligt!! Nu kör vi :)
  • MissJL

NU ÄR DET VÅRAN MÅNAD!! Nu ska det liggas sen vill vi se massa pluss :D

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?