Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Enligt app skulle jag ha äl idag men svaga streck o bara en cirkel på ältest... Bara o vänta o se... Tror jag ska bjuda mig själv på sushi som tröst ;)

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-11 21:51:33 följande:

Samma här, borde ha äl men testen är helt blanka. Min mens vart ju lite konstig efter spiralen, den höll i sig i typ tio dagar och jag hade lite blod i flygningarna ända tills igår så jag antar att ägglossningen blivit förskjuten... Och nu känns det som om jag ALDRIG kommer att få ägglossning igen haha, knäpp man blir! :-P

Idag har jag en blinkande gubbe på CB!! Alltså borde själva ägglossningen vara på söndag? Om jag förstått det rätt? Är så barnsligt glad, vill bara ringa hem karln från jobbet ;) Tyvärr jobbar jag ikväll så vi får se om det går att väcka honom för ett litet nyp ;)
  • MissJL
    columbus skrev 2016-05-12 18:37:08 följande:

Åh vad kul! Vilken dag i cykeln är du? Håller tummarna för att det går hela vägen för dig! :)

Tack snälla! Jag har längtat så länge men sambon har tvekat men nu äntligen är det babymaking day :D

Dag 16 om jag har räknat rätt :) Tror att min cykel brukar hamna runt 30 dagar..
  • MissJL
    columbus skrev 2016-05-12 21:03:29 följande:

Vet precis hur du känner. Exakt samma situation här! Har knappt fattat att sambon har sagt OK på att börja försöka, känns overkligt!

Jag har också 30 dagars cykel verkar det som, är dock bara på cykeldag 6 nu. Känns som dagarna går sååååå långsamt till ÄL, haha. Har förberett med test i alla fall för att inte missa! :)

Jag har varit redo i 2 år men en tvillinggraviditet o småbarnsåren har nog avskräckt honom lite.. Han hade varit nöjd med dom två vi har, om det inte vore för mig o min längtan... Trodde aldrig att han skulle säga -Ok, vi kör! O nu är vi igång!

Tiden har nog aldrig gått så långsamt som nu... Fast risken finns att det blir ännu värre när vi väntat på bim ;)
  • MissJL

Alltså jag är ju ny på det här med tester.. Idag är fjärde dagen med blinkande gubbe med CB... Enligt app har jag äl idag. Borde jag inte ha fått en fast gubbe då? CB ska ju bara visa de fyra mest fertila dagarna...

• MissJL

Sitter o trånar efter bebiskläder o snubblar över rea på Glam mom! Inte handla, inte handla, inte handla... Längtar tills man får köpa mammakläder, bebiskläder o bädda bebisvagga!

• MissJL

Fy fan... Haha! Jag beställde en amningsbh :'D Behöver ju en ny så jag tänkte varför inte?! Haha, vad slut man är...

• MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-05-16 09:14:38 följande:

Haha. Så kan det gå. Skulle aldrig ha någon aning om vilken man skulle beställa. Mina tuttar gick från b kupa till typ d eller e när jag var gravid

Jag hade samma storlek som vanligt, boobsen blev bara fylligare när jag ammade ;) Men det har en snygg bh m bygel så jag tänkte använda den redan nu... :)
  • MissJL

Jag borde ha haft äl i helgen enligt uträkning men jag vet inte...

Jag är inne på sjunde dagen med hög fertilitet med CB ägglossningstest... Bara svaga streck på stickorna o inga äl flytningar, knappt några flytningar alls förresten! Jag har aldrig känt av min äl så det blir spännande o se hur det här går! Vi har då legat på bra iallafall, typ varannan dag senaste 10 dagarna ;)

• MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-05-18 19:55:42 följande:

Här kör vi inte på några äl-tester alls men ligger dagligen för att inte missa. Typ dagligen. Idag kom äl-flytningarna så ikväll kör vi igen. I morgon däremot är mannen borta så vi får hoppas att det duger med idag och på fredag när han kommer hem.

Spännande det här.

Dagligen? Jösses.. Jag får nästan skavsår av varannan dag :P

Nästa månad skippar jag testen.. Ville bara "checka av" kroppen efter spiralen men jag blev då inge klokare av det.. Haha!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?