Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag har haft två menser efter uttag av spiral, börjat litet o några dagar blött lindrigt. Knappt använt tampong bara trosskydd el binda. Mens nr tre kom igår, lindrigt som de senaste gångerna. I morse vaknar jag i ett mer el mindre blodbad, bytt tampong varannan timme o mensvärk! Känns precis som när jag var 16 år... Hoppas att det är ett tecken på att kroppen kommit ikapp efter spiralen o är redo att bli befruktad! ;)

• MissJL

Mensen är slut sen några dagar så nu väntar äl, enligt app 2/7 alltså på lördag. Jag tänker inte använda tester den här månaden. Jag har inte fått nån fast gubbe på CB så det känns bara bortkastat ändå.. Håller tummarna att jag faktiskt har äl trots att jag inte får nått utslag. Vi ligger på som vanligt o hoppas på det bästa! ;)

• MissJL

Mina första älflytningar sen spiralen åkte ut!! Äntligen nått att hålla koll på nu när jag inte ska testa med stickor denna månad :)

• MissJL
    lillagumman85 skrev 2016-06-29 23:50:12 följande:

Härligt!

Har också väntar på dessa äl flytningar och andra tecken på äl... hoppas på att de kommer för mig också snart!

Enligt appen ska jag ha äl på lördag så nu får vi ligga i :) Jag har inte haft några känningar av äl så nu försöker jag analysera minsta lilla :P
  • MissJL

Jag har också en positiv känsla i kroppen. Rätt konstigt egentligen då jag har noll koll när min äl är.. Litar jag på appen då är jag ÄL+5 idag. Känner mig rätt lugn om mensen skulle komma ändå, det är liksom sommar o bara vårat tredje försök! Det kan svänga snabbt ;)

• MissJL

Alltså jag älskar appen Period tracker! Det blir så mycket enklare att hålla redan på allt... När jag har haft flytningar, hur många dagar mensen faktiskt var osv. Annars hinner jag alltid glömma vissa saker mellan cyklerna! Blir inte alls lika stressad av den som när jag tog äl tester... Rekommenderas!!

• MissJL
    FlikkanM skrev 2016-07-13 11:59:50 följande:

Fick hem testerna nu och jag som kanske skulle vänta kunde ju inte hålla mig. Enbart hållit urin i 1,5 h och fick detta!!! Tro på fasiken att jag är GRAVID trotts de bruna flytningarna jag haft i några dagar! Ses ännu tydligare i verkligheten och med den korta tiden jag hållet mig borde hormonerna finnas där :) nytt test imorgonbitti bara för att :)

Superstort grattis!! Härligt med en vårbebis!!

Om min cykel håller samma dagar som sist har jag BIM om 3 dagar! Hoppas så innerligt på två streck då jag också!
  • MissJL
    FlikkanM skrev 2016-07-13 14:53:19 följande:

Jah håller tummarna :) är ju idag på antagligen BIM -4 men kan även vara -2 om ÄL skedde tidigare men tror mer på -4.

Uppdatera hur det går. Hur mår du nu föresten?

Har två CB digital som ligger o bränner i lådan men tänker vänta till BIM + nån dag med att testa. Jag mår bara bra, inga känningar av nått. Har fortfarande en bra känsla i kroppen men det är nog mentalt, tredje gången gillt ;)
  • MissJL

BIM idag! Jag har haft känningar i magen två dagar, liknar mensvärk men ingen mens än o den brukar komma direkt på morgonen.. Håller tummarna att den håller sig borta så testar jag i morgon! Sambon noterade att jag har gått o gäspat hela fm trots att vi har sovit bra... O första gravsymtomet med flickorna var omänsklig trötthet!

• MissJL

Kunde inte hålla mig!! Min känsla var rätt, tredje gången gillt!! Nu hoppas vi att vår lilla 3a håller i sig <3

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?