Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

Någon som sätter igång i maj 2016?

Vi har pratat om syskon och det lutar åt att jag kommer ta ut spiralen i maj och sedan börja försöka under eller efter semestern... Känns pirrigt redan nu! Framförallt rädd för att det ska ta lång tid och att man ska bli stressad. Vi har egentligen ingen panik men jag är en otålig person.. Har tidigare fått missfall i v 13 och sedan tog det nästan helt ett år (men barnet blev dock till av misstag när vi tog en paus i att försöka av olika anledningar) innan pluset kom.. Vårt barn kommer vara 1,5 år när vi börjar försöka.. Spännande, känns som tiden kommer gå fort tills det är dags igen ;)

• Teresiat

Jag kämpar också med att gå ner i vikt. Vågen har stått stilla i många månader.. Sjukt störande speciellt med tanke på att jag verkligen ansträngt mig nu i två månader. Kostmedveten och tre spinningpass i veckan. Suck, hade varit bra å bli av med alla gravidkilon innan nästa graviditet. Har 6 kilo kvar som sitter som berget.

• Teresiat

Kul, vi verkar vara många som har god framförhållning :) För mig tog det två år från att jag tog ut spiralen innan vår son kom. Under den tiden hann jag få ett MA i v 13. Hoppas verkligen inte att det kommer ta lika lång tid till att få ett syskon. Vi har egentligen ingen stress, men jag vill ändå börja köra oskyddat i sommar så att jag inte blir stressad längre fram. Egentligen hade jag nog velat få ett syskon närmare 2018, men vill inte riskera att vänta med verkstan tills dess i fall det kommer ta lika lång tid som förra gången.. Man kan ju tyvärr inte styra över naturen och beställa barn som det passar med karriär, bröllop, ekonomin och så vidare ;)

• Teresiat

Det hörs bra! Jag kommer nog börja tempa i vår för att "lära känna" min kropp. Sedan när det väl är dags att försöka bli på smällen kommer vi nog inte ha någon spec. metod utan kanske bara köra någon extra gång under dagarna vi tror det är ÄL.. Hur tänker nu andra göra?

• Teresiat

Risken är liten med det händer! Jag och min bästa vän blev tidigare gravid samtidigt med exakt samma BF datum. Helt oroligt då de inte ens försökte bli gravida just då, även om det var välkommet. Tyvärr slutade det i missfall för hennes del dock :(

• Teresiat

Jaa men å andra sidan behöver det inte alls sluta så. Blir ni gravida samtidigt så är det ju fantastiskt! Å då vet din vän att det inte är omöjligt för dem :)

• Teresiat

Kul att fler hakar på i tråden:) vad är främsta anledningen för er att ni vill vänta till våren/sommaren? :)

• Teresiat

Ungefär samma ålder på alla :) Jag är snart 28 o sambon 31, jag var 26 när vi fick barn.. Vi ska faktiskt gifta oss i år! Planen är att inte vara gravid innan eller runt v 12 på självaste bröllopet. Utan isf vara i v. 14-20.. Med andra ord kommer vi bara försöka typ några få ggr i år.. Tar det sig inte får bäbisförsöken sätta igång på allvar efter bröllopet under vintern som kommer isf :)

• Teresiat

Hurtänktedunu - det blir ett nyårsbröllop för oss. Vi bokade bröllopsresan idag.. Nu börjar det kännas verkligt då man får börja bocka av lite på listan :) hade ni barn när ni gifte er?

• Teresiat
    hurtänktedunu skrev 2016-02-14 17:15:04 följande:
    åh vad härligt. :D Vart ska ni åka på bröllopsresa då? Vi åkte och backpackade två veckor i Japan. Två flygstolar och inget mer. helt fantastiskt.

Nej vi ville vara gifta innan barn eftersom vi aldrig hade haft råd med det bröllopet vi ville ha då vi la typ en kvarts miljon på vårt bröllop.
    Så vi gifte oss juli 2013. dottern är född juni 2014.
    Lät ju hur underbart som helst :) Smidigt att gifta sig före barn, det är svårt att hitta barnvakt då alla man nära man känner är på bröllopet..

Vi hade världens beslutsångest kring resan. Vi vill först till Dominikanska repubiken (men med tanke på viruset som går så avstår vi). Vi bor i Norrland och det är svårt att hitta resor med direktflyg till värmen under vintern. Skulle vi tagit tex. Dominikanskaresan så skulle vi behöva lägga två semesterdagar & 6000 kr extra till på resa & boende i Sthm. Så nu bokade vi ist Gran Canaria. Direktflyg, ingen tidsomställning för barnet, relativt solsäkert men inte för varmt.. 15 dagar, all inclusive, uppgraderat rum med stor terass. Centralt, nära till allt.. Och hotellets barnpool & lekparker såg trevliga och lämliga ut för en 2 åring så det kändes helt rätt.. Om än liiiite tråkigt då jag varit i Spanien 9 ggr förut, dock ej staden vi ska till :)
  • Teresiat

Min sambo som längtar nästan mest. Förra gången höll han sten koll (i smyg) på min ägglossning och mens haha.. Dock har han svårt att ta föräldraledighet i sitt jobb, i dessa diskussioner brukar jag föreslå att vi väntar med syskon och då blir han riktigt upprörd... Han vill ha tre barn, minst.

• Teresiat
    Beebii skrev 2016-11-23 21:29:34 följande:

Har inte skrivit här sen tråden började men efter ett års försök (6 månader intensivt) plussade vi äntligen med barn nr3. Är nu i v.8 och hoppas så att det blir bebis i juli! Lycka till alla ni som är kvar!

Grattis!!! Så underbart!

Snart kommer ännu fler plussa i tråden, heja er!
  • Teresiat
    stellanocte skrev 2017-04-16 20:42:43 följande:

Hur går det för alla här?

Är i v 38/39 nu ;) jobbar sista veckan denna vecka som kommer sen så la det bli maaaaagiskt att få gå in i bäbisbubblan tillsammans med sonen och mannen igen. Själv då?
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?