• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-02 19:40:30 följande:
    Hoppas ingen ev blivande tvillingmamma blir skrämd nu, haha! Det är verkligen inte meningen... Jag är så himla glad o stolt över att vara tvillingmamma! Det är så fint o se tjejerna så sammansvetsade <3 Dom har nått speciellt! O jag hade det nog inte så mycket jobbigare än vissa andra andra med bara ett barn...

MEN, den här gången vill jag ha en bebis, en liten 3a ;)
    haha inte då. jag förstår känslan.
  • MissJL

Jag funderar på att plocka ur spiralen redan nu så kroppen får lite tid att "komma ifatt" innan man påbörjar bebisverkstad... Fast förra gången plockade jag ur spiralen i mars, plussade i april o fick två fina flickor i december! Ska bli spännande o se vad som händer denna gång ;)

• hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-05 13:36:12 följande:

Jag funderar på att plocka ur spiralen redan nu så kroppen får lite tid att "komma ifatt" innan man påbörjar bebisverkstad... Fast förra gången plockade jag ur spiralen i mars, plussade i april o fick två fina flickor i december! Ska bli spännande o se vad som händer denna gång ;)

ja varför inte. Skönt att slippa alla preventivmedel så kroppen får återgå till det normala så att säga.

• Aprildimma

Kul att med så många i tråden :) 

Jag har inte heller något preventivmedel att sluta med (bara kondom då.). Jag känner också av väldigt tydligt när jag har ägglossning så vi tänker inte köra med tester eller så. Till och med sambon märker när jag har det :P 

Är nog en fördel med att sluta med ev. preventivmedel ett tag innan! Nackdelen är väl kanske att det blir bebis tidigare än tänkt ;) 

• hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-02-06 20:51:23 följande:

Kul att med så många i tråden :) 

Jag har inte heller något preventivmedel att sluta med (bara kondom då.). Jag känner också av väldigt tydligt när jag har ägglossning så vi tänker inte köra med tester eller så. Till och med sambon märker när jag har det :P 

Är nog en fördel med att sluta med ev. preventivmedel ett tag innan! Nackdelen är väl kanske att det blir bebis tidigare än tänkt ;) 

ja men precis. skönt att inte behöva tänka på det. jag har sagt att när kondomerna är slut köps inga mer. Nere på 7 st nu så sen blir det avbrutet fram tills maj. Det är nog ingen större fara då vi kört det förut utan att det hänt något. Men för min del får det gärna ta lite tid. Vill gärna ha en liten till maj nästa år. ;)

• Emmask

Vi börjar som sagt i april och just nu håller jag bara tummarna för att min bästa vän ska bli gravid så att vi inte riskerar bli gravida före dem, som hållit på ett tag. Lite känsligt, det där. Vill så infernaliskt gärna bli gravid samtidigt som henne, men sannolikheten är liten.

• hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-02-07 20:42:25 följande:

Vi börjar som sagt i april och just nu håller jag bara tummarna för att min bästa vän ska bli gravid så att vi inte riskerar bli gravida före dem, som hållit på ett tag. Lite känsligt, det där. Vill så infernaliskt gärna bli gravid samtidigt som henne, men sannolikheten är liten.

ja fast det tycker jag inte att du ska oroa dig för. Blir det så att ni hinner före så är det ju bara så. inget du ska känna dig skyldig över eller så.
    Hur länge har dom hållt på?

• Teresiat

Risken är liten med det händer! Jag och min bästa vän blev tidigare gravid samtidigt med exakt samma BF datum. Helt oroligt då de inte ens försökte bli gravida just då, även om det var välkommet. Tyvärr slutade det i missfall för hennes del dock :(

• Emmask
    Teresiat skrev 2016-02-08 18:34:51 följande:

Risken är liten med det händer! Jag och min bästa vän blev tidigare gravid samtidigt med exakt samma BF datum. Helt oroligt då de inte ens försökte bli gravida just då, även om det var välkommet. Tyvärr slutade det i missfall för hennes del dock :(

Det är också en hemsk aspekt, att följa en graviditet som framskridet som ens egen skulle ha gjort. Äh jag ska släppa detta nu, kan ju ändå inte påverka det.
  • Teresiat

Jaa men å andra sidan behöver det inte alls sluta så. Blir ni gravida samtidigt så är det ju fantastiskt! Å då vet din vän att det inte är omöjligt för dem :)

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?