• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-28 13:17:12 följande:
    Jag smäller till med en brakfest i april så jag har nått att planera o lägga energi på ;)

Sen tänkte jag o några kompisar åka på en kortare kryssning i början av maj! Men nog går tiden fruktansvärt sakta!
    ja början av februari tyckte jag gick jättefort men slutet nu det har gått segt. Men jag har en uppgift till skolan som ska in 24 mars så antagligen kommer det kännas som att den tiden går snabbt eftersom jag inte ens börjat med den ;)

Men jag får fokusera på de små sakerna. jag ska faktiskt försöka trycka in en hel del jobb också. då brukar tiden gå.
    Med renovering, skola, jobb och dessutom 2 dop under den tiden så kommer nog maj snabbare än man tror.
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-03-02 20:19:39 följande:

Min vän föder barn. Jag längtar ihjäl mig.

haha jag jobbade ikväll och gick förbi förlossningen och jag kände fan jag måste vara gravid snart igen. jag vill in där och föda barn. känner mig helt galen.
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-03-02 22:22:04 följande:

haha jag jobbade ikväll och gick förbi förlossningen och jag kände fan jag måste vara gravid snart igen. jag vill in där och föda barn. känner mig helt galen.

Viktoria har visst fått sig en liten prins ikväll också. Bebisar, bebisar överallt... :-P

Men nu är det iaf mars, "bara" två månader kvar. Alltid nåt!
  • stellanocte

Ja, det börjar närma sig nu. Så pirrigt. Det lutar åt att vi börjar försöka första veckan i maj då jag enligt kalendern ska ha ägglossning.

Är det någon här som har några viktmål innan ni börjar försöka? Själv hoppas jag kunna gå ned 3 kilo innan maj.

• Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-03-03 05:49:59 följande:

Ja, det börjar närma sig nu. Så pirrigt. Det lutar åt att vi börjar försöka första veckan i maj då jag enligt kalendern ska ha ägglossning.

Är det någon här som har några viktmål innan ni börjar försöka? Själv hoppas jag kunna gå ned 3 kilo innan maj.

Jag hade tänkt gå ner 10kg, men det har inte gått så bra. Gick ner 3-4kg först men nu har jag gått upp dom igen! :-/ Men jag borde verkligen för jag har stor risk för att få havandeskapsförgiftning och risken ökar ju när man är tyngre så. Trots det så har jag svårt motivera mig, för egentligen bryr jag mig inte.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-02 23:25:43 följande:
    Viktoria har visst fått sig en liten prins ikväll också. Bebisar, bebisar överallt... :-P

Men nu är det iaf mars, "bara" två månader kvar. Alltid nåt!
    ja jag såg det. och min kompis fick barn inatt också tydligen. haha. Verkligen bebisar överallt. Men jag faller inte för grupptrycket. jag håller ut till maj ;)
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-03-03 05:49:59 följande:

ja vi tänkte börja försöka andra veckan. har mens första veckan i maj så direkt efter det kör vi :D

Njae egentligen inte några mål som så. vikten är bra och vi har uppfyllt det mesta vi ville innan vi fick första. Men möjligen det att vi ska göra klart renoveringen av vårt vardagsrum men det ska helst vara klart innan april så det får vara ett krav. Sen tänkte jag ta bebisrummet när jag blivit gravid och vi vet vad det blir :D
  • Emmask

Jag vill också föda barn. Det är sjukt hur mycket som satts gång senaste veckorna bara. Från osäker till längtan. Jag har som mål att träna upp ryggen innan jag blir gravid, den var stark innan förra graviditeten men tog ändå stryk. Om jag inte blir gravid snabbt ska jag satsa på att göra bra tider på lopp i sommar, ta fokus på något annat. Vi börjar den sjätte april. Våghalsar! Som tidigast blir BF då den 30 december. Är kluven, men samtidigt känns det omöjligt att vänta. Blir vi med barn på en gång kommer jag nog ångra att vi inte väntade en månad, men dröjer det länge kommer jag ångra ännu mer att vi inte tog det där extra tillfället som var på gränsen.

• hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-03-03 11:03:48 följande:

Jag vill också föda barn. Det är sjukt hur mycket som satts gång senaste veckorna bara. Från osäker till längtan. Jag har som mål att träna upp ryggen innan jag blir gravid, den var stark innan förra graviditeten men tog ändå stryk. Om jag inte blir gravid snabbt ska jag satsa på att göra bra tider på lopp i sommar, ta fokus på något annat. Vi börjar den sjätte april. Våghalsar! Som tidigast blir BF då den 30 december. Är kluven, men samtidigt känns det omöjligt att vänta. Blir vi med barn på en gång kommer jag nog ångra att vi inte väntade en månad, men dröjer det länge kommer jag ångra ännu mer att vi inte tog det där extra tillfället som var på gränsen.

haha ja det är jätte svårt det där. Men vi vill verkligen komma in på nya året. det känns mer bra med 2017. vet inte varför. haha.
    Vi kör igång sjunde maj och då blir det som tidigtast bf 5 februari och det känns bra. Jag blir nästan lite besviken om det tar sig på en gång. vill helst att det tar några månader. Men som du säger tar det lång tid kommer jag ångra att vi inte satte igång på en gång när vi kunde. Så lika bra att köra. Jag vill gärna ha bf i juni igen och då hinner jag klart med alla mina studier vilket är skönt. Inte ett krav eftersom jag kommer avsluta dom ändå och mannen blir hemma men ändå. det känns ändå bättre.

Men det är svårt det där. om man ändå kunde bestämma liksom. men nu går ju inte det riktigt.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?