• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6

Woho, nu har jag bokat tid för utplockning av spiral i slutet på april! Det känns som att det närmar sig sakta men säkert...

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-23 12:29:04 följande:

Woho, nu har jag bokat tid för utplockning av spiral i slutet på april! Det känns som att det närmar sig sakta men säkert...

Woho. Härligt. Jag vill också känna att det närmar sig men om 1 månad är det ju typ dags. Så spännande.
  • MissJL

Fick för mig att rensa lite bland alla framkallade kort o album... Hittade ulbilderna, massa bilder på den växande magen o små bebisarna! Åh vad jag längtar efter att få göra det igen!!

• hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-03-23 18:46:56 följande:

Fick för mig att rensa lite bland alla framkallade kort o album... Hittade ulbilderna, massa bilder på den växande magen o små bebisarna! Åh vad jag längtar efter att få göra det igen!!

åh vad härligt. ja gud jag brukar också kolla bland bilder och har magbilder och ul-bilder på telefonen som går som bildspel när jag laddar den. brukar ligga på kvällen och kolla på det. Så galet mysigt.

Längtar verkligen efter en växande mage

• Aprildimma

Hej allihopa! 

Har inte varit så aktiv här på ett tag :P Har haft väldigt kalla fötter och tänkt att jag kanske inte platsar i gruppen ändå för jag vet inte om jag vågar köra igång i maj...

MEN

nu har det hänt lite grejer som kanske förändrat förutsättningarna lite :) 

Vi har äntligen efter ett års tid hittat ett hus :D Det har gått väldigt fort det hela så vi har inte riktigt fattat det ännu. Ska skriva kontrakt imorgon och om det bara klarar besiktningen är det vårt.

Eftersom vårt första barn kom till lite hastigt och plötsligt har det känts viktigt för mig att denna gången ha saker ordnade. Vi trivs inte vidare bra i den lägenhet vi bor nu pga grannar bland annat så det har känts svårt att tänka ett till barn här.

Fick även reda på igår att en nära vän är gravid! Så bara det gör ju att man blir extra sugen! 

Glad påsk på er! 

• hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-03-23 22:27:00 följande:

Hej allihopa! 

Har inte varit så aktiv här på ett tag :P Har haft väldigt kalla fötter och tänkt att jag kanske inte platsar i gruppen ändå för jag vet inte om jag vågar köra igång i maj...

MEN

nu har det hänt lite grejer som kanske förändrat förutsättningarna lite :) 

Vi har äntligen efter ett års tid hittat ett hus :D Det har gått väldigt fort det hela så vi har inte riktigt fattat det ännu. Ska skriva kontrakt imorgon och om det bara klarar besiktningen är det vårt.

Eftersom vårt första barn kom till lite hastigt och plötsligt har det känts viktigt för mig att denna gången ha saker ordnade. Vi trivs inte vidare bra i den lägenhet vi bor nu pga grannar bland annat så det har känts svårt att tänka ett till barn här.

Fick även reda på igår att en nära vän är gravid! Så bara det gör ju att man blir extra sugen! 

Glad påsk på er! 

åh vad roligt. det är så underbart när man hittar det där huset. vi letade 2,5 år innan vi hittade vårt men när vi väl fann det så kändes det helt rätt. vi hade också jobbiga grannar med massa problem.
    dottern var 8 månader när vi hittade vårt och det var så efterlängtat. så jag känner absolut igen känslan.
    Och det är ju jätteskönt om man kan ha det lite mer ordnat. det är ju en trygghet om inte annat. och tro mig även jag har haft kalla fötter men det är väl lika bra att bara köra om man har förutsättningarna har jag resonerat.

• Beebii

Hej tjejer måste höra om någon här tempar eller använder fertility friend? Jag började tempa i december för att gå koll på cykeln. Även ätit folsyra (och massa andra vitaminer) sen december januari. För att känna att det bara är att köra i typ maj-juni. Har nämnt det för gubben men han är inte så intresserad av detaljerna utan blir glad när han får ligga bara denna cykel gick tempen ned som vanligt vilket ska tyda på att ägglossning skett. Dagen efter gick tempen upp igen och vi "råkade" ha sex. Nu är jag på dag 32 i cykeln, ingen mens men en spotting igår och fortfarande är tempen hög! Den ska annars sjunka när mensen är på G. Shit jag törs nästan inte ta ett test för jag misstänker att jag är gravid...å nu vet jag inte vad jag ska känna, ville ju så gärna ha ett vårbarn och nu väntar jag troligtvis ett decemberbarn! Vet att det låter drygt och ja jag kommer älska barnet ändå men nu var det 3e och sista barnet, jag hade alla möjligheter att planera men så.... dessutom har vi typ bara haft sex just denna enda gång och då skulle det helt plötsligt ta sig direkt! :-/ ödets nyck! Verkligen! fast är jag gravid är det förstås en fantastisk lycka men jag kommer ha oerhört svårt att hålla masken för familj, vänner och på jobbet!

Ursäkta långt inlägg!

• Tussilago6
    Beebii skrev 2016-03-24 06:56:47 följande:

Hej tjejer måste höra om någon här tempar eller använder fertility friend? Jag började tempa i december för att gå koll på cykeln. Även ätit folsyra (och massa andra vitaminer) sen december januari. För att känna att det bara är att köra i typ maj-juni. Har nämnt det för gubben men han är inte så intresserad av detaljerna utan blir glad när han får ligga bara denna cykel gick tempen ned som vanligt vilket ska tyda på att ägglossning skett. Dagen efter gick tempen upp igen och vi "råkade" ha sex. Nu är jag på dag 32 i cykeln, ingen mens men en spotting igår och fortfarande är tempen hög! Den ska annars sjunka när mensen är på G. Shit jag törs nästan inte ta ett test för jag misstänker att jag är gravid...å nu vet jag inte vad jag ska känna, ville ju så gärna ha ett vårbarn och nu väntar jag troligtvis ett decemberbarn! Vet att det låter drygt och ja jag kommer älska barnet ändå men nu var det 3e och sista barnet, jag hade alla möjligheter att planera men så.... dessutom har vi typ bara haft sex just denna enda gång och då skulle det helt plötsligt ta sig direkt! :-/ ödets nyck! Verkligen! fast är jag gravid är det förstås en fantastisk lycka men jag kommer ha oerhört svårt att hålla masken för familj, vänner och på jobbet!

Ursäkta långt inlägg!

Om du är gravid så stort grattis till dig!! När saker inte riktigt blir som man tänkt sig så tar det ju ett tag att ställa om sig, inget konstigt med det. Längre fram kommer du att vara evigt tacksam för att det hände när det hände så att du kunde få just d e t barnet som du då håller i dina armar! Been there!
  • Beebii

Gjorde ett test nu graviditetskollens stav och ser bara ett streck! Puh! Usch ursäkta jag vill ju så gärna ha ett barn till men ska försöka avvaktanågra månader till haha

Får se när mensen dyker upp då...kan ju hoppa över...eller att jag har feber...eller att jag stressar...eller så är det falskt test!

• hurtänktedunu
    Beebii skrev 2016-03-24 08:55:52 följande:

Gjorde ett test nu graviditetskollens stav och ser bara ett streck! Puh! Usch ursäkta jag vill ju så gärna ha ett barn till men ska försöka avvaktanågra månader till haha

Får se när mensen dyker upp då...kan ju hoppa över...eller att jag har feber...eller att jag stressar...eller så är det falskt test!

det blir ju säkert bra oavsett men jag förstår din känsla. jag är livrädd att bli gravid nu av den anledningen. men det är bara att ta det för vad det är. och grattis om du är gravid.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?