• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Gudinnan

Hej får man hoppa in i denna härliga grupp ????

Vi gifter oss Fredagen den 13/5 och jag har ägglossningen 15/5 men kan börja att försöka redan den 10/5 nämligen.

Gud vad det är spännande !!

Vi har redan 3 barn.

Lyckliga mamman
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-05 08:54:19 följande:

Jag ville sätta igång för länge sedan, tjatade och höll på så att sambon höll på att bli tokig. Men jag kunde lixom inte hjälpa det, jag tyckte att ALLA andra fick barn och jag kunde inte sluta tänka på eller prata om det. Det hela resulterade i ett stort bråk och allt las på is, innan hade vi pratat om det flyktigt och jag hade tolkat våra samtal som att han ville. Men han ville "sen nån gång". Det var typ ett år sedan. Sedan vågade jag mig försiktigt på frågan igen för nåt halvår sen och då gick det lite bättre och jag sa att han fick välja när om han ens ville, och då ville han i maj av olika anledningar. Så därför är vi här nu, och det kommer att bli jättebra! Jag är mycket mer impulsiv och han vill planera, och ibland är det bra att saker är riktigt genomtänkta har jag märkt!

Nu verkar han heltaggad, mycket roligare!

Vad roligt att din man också är med på banan!Ja tack och lov för fl, här kan man ju frossa i bebissnack! Jag tyckte inte heller att jag tjatade, men sambon tyckte jag körde marknadsföring 24/7 haha. Nåja, huvudsaken att han verkligen vill nu, annars skulle jag hellre låta bli!

Men så skönt att ni kommit dit nu. Och fl är verkligen guld. Åh vad jag vill bara gravid nu. Helst igår. Men man får hoppas det går snabbt.

Har sett så mycket fint jag vill köpa
  • hurtänktedunu
    Gudinnan skrev 2016-04-05 09:55:57 följande:

Hej får man hoppa in i denna härliga grupp ????

Vi gifter oss Fredagen den 13/5 och jag har ägglossningen 15/5 men kan börja att försöka redan den 10/5 nämligen.

Gud vad det är spännande !!

Vi har redan 3 barn.

Ja men självklart. Välkommen till oss. Kul med fler som ska köra. Vi börjar 11/5 ????
  • Mecros

Hej! Får jag också hoppa in?
    Har en dotter på 9 månader och längtar så till att få bli gravid igen. Konstigt men sant! Försöker verkligen hålla mig så att tjejen min ska hinna bli 2 år innan nästa kommer men jag vill börja försöka redan i maj! Sambon börjar trötta på mitt tjat om detta!

• Aprildimma
    hurtänktedunu skrev 2016-03-29 22:24:38 följande:
    ja alltså vi började med inglasade balkongen, sen dotterns sovrum och sen vårt sovrum och nu har vi precis blivit klara med vardagsrum/hall/korridor som är en helt öppen planlösning tillsammans med köket. Köket kommer vi dock göra nästa år.
    så ja en hel del. vi har bott här sen maj. Kommer ge oss på lilla toaletten i sommar och sen sista sovrummet när jag blivit gravid. så vi kommer ha gått igenom hela huset på ca 2 år ;)
    ja det är helt underbart att bo i hus. visst tillkommer det andra saker som man inte tänker på när man bor i lägenhet men det är inget som stör. bara det att man måste fixa allt själv. men det är ju så kul. Så ska man bo i hus är det ju en klar fördel om man är händig.

Men som du säger det är helt underbart att bara kunna gå ut på gården och leka. vi ska hägna in vår gård nu snart också. vi har buskar runt hela men vill vara säker. så det blir lite utav ett projekt. 1500 kvadratmeter gård.
    Men det blir nog jätte bra. skönt att inte behöva oroa sig.

Vi bor på landet. 2 mil ut från staden men tar ca 15 minuter in då det är nära till motorvägen så det är perfekt. 1 granne och gården är omringad utav åkrar så vi har det sjukt bra.
    Ville inte bo i stan med för mycket insyn och så. känns bra att ha det lagom vad det gäller grannar.

Hur kommer ni bo?

Ja men det är ju så. jag vet inte vilket jag föredrar faktiskt. haha. men förra gången gick det rätt snabbt. inte första försöket men tredje. insåg inte att min ägglossning kom tidigare än jag trodde. Men när jag väl kom på det så gick det på en gång. haha.
    Men efter mensen i juli skulle vara bra känner jag. haha. Men det återstår ju att se. inget man kan råda över liksom.
    usch vad jag längtar nu. känns helt galet faktiskt.
    Låter härligt :) Lite samma här, huset ligger också 2 mil utanför den staden vi är uppväxta i, tar ca 20 min in till stan. Ett lugnt litet samhälle som känns tryggt och barnvänligt. Är ett litet villaområde så det är grannar runt men det tycker jag är mysigt också. Ligger ändå naturnära och tänker fixa tomten så den blir mer insynsskyddad :)
    Besiktningen var igår och det var mycket som behövdes bytas ut osv. Mycket var ändå sånt man kunde räkna med med tanke på att det inte är ett nytt hus.

Var dock ett stort problem och det var att taket måste bytas omgående, är egentligen på övertid sa besiktningsmannen och skulle helst fixas igår :/ så det var inte så roligt. Så vi får se nu om det verkligen blir detta huset, känns sådär att lägga typ 100 000 direkt när man flyttar in på nytt tak. Vi får se om vi kan komma fram till någon deal med säljarna. Blir så besviken om det inte blir nåt nu...

Tycker det känns lagom att det tar typ 3 mån för då har man hunnit komma in i tanken lite känns det som, då får man ändå kämpa lite men egentligen har det inte gått lång tid alls. På första försöket har man ju knappt fattat vad man gett sig in på ;) Men man vill ju absolut inte att det ska ta för lång tid heller :P Om man blir gravid i juli blir det april typ väl? Känns verkligen som en mysig tid att få barn. 
  • hurtänktedunu
    Mecros skrev 2016-04-05 16:17:47 följande:

Hej! Får jag också hoppa in?

Har en dotter på 9 månader och längtar så till att få bli gravid igen. Konstigt men sant! Försöker verkligen hålla mig så att tjejen min ska hinna bli 2 år innan nästa kommer men jag vill börja försöka redan i maj! Sambon börjar trötta på mitt tjat om detta!

Självklart. Du är så välkommen så. Men hur känns det att ha tjatat sig till det? Är inte det tråkigt?
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-05 21:41:43 följande:

Låter härligt :) Lite samma här, huset ligger också 2 mil utanför den staden vi är uppväxta i, tar ca 20 min in till stan. Ett lugnt litet samhälle som känns tryggt och barnvänligt. Är ett litet villaområde så det är grannar runt men det tycker jag är mysigt också. Ligger ändå naturnära och tänker fixa tomten så den blir mer insynsskyddad :)

Besiktningen var igår och det var mycket som behövdes bytas ut osv. Mycket var ändå sånt man kunde räkna med med tanke på att det inte är ett nytt hus.

Var dock ett stort problem och det var att taket måste bytas omgående, är egentligen på övertid sa besiktningsmannen och skulle helst fixas igår :/ så det var inte så roligt. Så vi får se nu om det verkligen blir detta huset, känns sådär att lägga typ 100 000 direkt när man flyttar in på nytt tak. Vi får se om vi kan komma fram till någon deal med säljarna. Blir så besviken om det inte blir nåt nu...

Tycker det känns lagom att det tar typ 3 mån för då har man hunnit komma in i tanken lite känns det som, då får man ändå kämpa lite men egentligen har det inte gått lång tid alls. På första försöket har man ju knappt fattat vad man gett sig in på ;) Men man vill ju absolut inte att det ska ta för lång tid heller :P Om man blir gravid i juli blir det april typ väl? Känns verkligen som en mysig tid att få barn. 

Åh men vad tråkigt med taket. Jag hoppas verkligen att det löser sig. Som du säger så känns det ju inte jätte roligt att börja med det. Man vill ju börja med små projekt liksom.

Ja lite grannar är bra. Det var vi också. Bara inte så nära.

Haha ja men ungefär så. Efter min mens i slutet av juli skulle det bli bf 5 maj ???? så vi hoppas på den. Skulle verkligen vara perfekt.

Nej men precis. Går det på första hinner man ju inte ens inse vad man gett sig in på. Lite lagom skulle vara bra ????
  • Tussilago6

Kul med några nya i tråden! Ju mer det närmar sig desto aktivare lär den ju bli!

Det är nog klokt av er att hoppas på att det tar sig på typ tredje försöket, jag har nästan räknat med att det ska ta sig direkt, gjort graviditetsuträkningar utifrån beräknad mens haha. Måste hela tiden försöka påminna mig om att det kan ta några månader, kommer ju att bli sjukt besviken annars! Men jag vill ju att det ska hända typ NU!!

Nu håller jag på att räkna ner till att ta ut spiralen, precis som om det vore nåt kul. Men det är liksom det enda som ska hända denna månad...

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-06 07:45:15 följande:

Kul med några nya i tråden! Ju mer det närmar sig desto aktivare lär den ju bli!

Det är nog klokt av er att hoppas på att det tar sig på typ tredje försöket, jag har nästan räknat med att det ska ta sig direkt, gjort graviditetsuträkningar utifrån beräknad mens haha. Måste hela tiden försöka påminna mig om att det kan ta några månader, kommer ju att bli sjukt besviken annars! Men jag vill ju att det ska hända typ NU!!

Nu håller jag på att räkna ner till att ta ut spiralen, precis som om det vore nåt kul. Men det är liksom det enda som ska hända denna månad...

Verkligen roligt och som du säger lär det ju bli mer aktivt nu så kanske ännu fler som kommer in.

Haha jag siktar in mig på att det till och med kan ta längre än så. Så att man inte blir besviken. Bara för att jag gör det så tar det sig säkert på första bara därför. Men hoppas verkligen inte det. Haha.

Men samtidigt vill man ju vara gravid typ nu. Det mysiga är ju att man skulle kunna berätta om det på svärmors födelsedag om det tar sig direkt. Men ja man får ju vänta och se helt enkelt.

Längtar redan till rutin ultraljudet. Det är ju så spännande. Funderar faktiskt på att göra 3D denna gången också då dom flyttar crocuskliniken till Stockholm. Skulle ju vara perfekt. Vi har bara en timme dit.
  • Mecros
    hurtänktedunu skrev 2016-04-05 23:01:25 följande:
    Självklart. Du är så välkommen så. Men hur känns det att ha tjatat sig till det? Är inte det tråkigt?
    Alltså. Han vill ju också. Men det är typiskt mig att inte sluta kunna prata om det heeelaaa tiden.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?