• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6

Jag kommer nog att ha äl i mitten av maj, jag ska ta ut spiralen den 27/4 och ska egentligen ha mensen en vecka senare. Men förut har alltid mensen brukat komma som en syndaflod ganska direkt efter att spiralen har åkt ut. Får se om det blir samma denna gång!

• stellanocte
    Aprildimma skrev 2016-03-29 21:01:42 följande:
    När har ni äl i maj förresten? Minns inte om vi kanske skrivit det i tråden redan :P
    Jag skulle kunna tänka mig att börja i slutet av april för då blir bf tidigast i slutet av januari, men har äl typ 11/4 så blir i så fall månadsskiftet dec/jan vilket känns lite för riskabelt :P Så blir i maj som tidigast. Beräknas ha äl 11/5. 
    Kanske ska göra en lista sen när det närmar sig med äl och bim? :)
    Den 7:e maj beräknas jag ha ÄL
  • Tussilago6

Woop Woop, nu är det april! Nästa månad kör vi!

Jag brukar aldrig köpa några bebisgrejer eller så förrän typ halva graviditeten gått, men igår fick jag ett ryck och stickade mig ett par babysockor! Sen satt jag och fantiserade om att dom faktiskt kan komma att sitta på ett par små fötter om nåt år... Det börjar kännas att det närmar sig!

• Emmask

Här har jag övertygats om att inte chansa på april utan börja i maj, så 3 maj blir första försöket. Det känns helt olidligt att behöva skjuta på det en hel månad nu när jag tänkt att vi skulle börja till veckan. Alla vi peppade här i tråden kommer vi bli tokigt om det tar lång tid för oss att bli preggo.

• Tussilago6
    Emmask skrev 2016-04-01 07:53:02 följande:

Här har jag övertygats om att inte chansa på april utan börja i maj, så 3 maj blir första försöket. Det känns helt olidligt att behöva skjuta på det en hel månad nu när jag tänkt att vi skulle börja till veckan. Alla vi peppade här i tråden kommer vi bli tokigt om det tar lång tid för oss att bli preggo.

Vi får väl försöka peppa varandra i både med- och motgångar, men hoppas naturligtvis att alla plussar snabbt! Förstår att det känns drygt att vänta en extra månad när man har laddat så för att sätta igång!
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-01 06:56:37 följande:

Woop Woop, nu är det april! Nästa månad kör vi!

Jag brukar aldrig köpa några bebisgrejer eller så förrän typ halva graviditeten gått, men igår fick jag ett ryck och stickade mig ett par babysockor! Sen satt jag och fantiserade om att dom faktiskt kan komma att sitta på ett par små fötter om nåt år... Det börjar kännas att det närmar sig!

oh ja det börjar verkligen närma sig. Helt galet. tiden går sjukt snabbt nu känner jag.
    Jag är mitt uppe i att sälja vår barnvagn jag så att jag har en ursäkt att köpa ny när nästa kommer ;) haha.
    Men vad det gäller att köpa små kläder vet jag inte varför jag inte snöat in än. men jag känner inte det behovet än av någon anledning. Med första handlade jag saker innan jag ens var gravid ;)
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-04-01 07:53:02 följande:

förstår det. men det kommer gå jätte snabbt.
  • karolinak

hej alla! Vitänkte försöka ordentligt nu denna månaden men har bim sent i april så hoppas det går bra att jag hänger på här med! Åt inga preventivmedel förra månaden heller men hade inte heller koll på äl då.. Jag är jättenervös för att det inte ska gå lätt att skaffa syskon!! Fler so är nojiga?

• hurtänktedunu
    karolinak skrev 2016-04-01 18:17:26 följande:

hej alla! Vitänkte försöka ordentligt nu denna månaden men har bim sent i april så hoppas det går bra att jag hänger på här med! Åt inga preventivmedel förra månaden heller men hade inte heller koll på äl då.. Jag är jättenervös för att det inte ska gå lätt att skaffa syskon!! Fler so är nojiga?

välkommen. Ja det är nog några fler i tråden som tjuvstartar så häng på du. Lite orolig är man väl men det var nog värre med första tror jag faktiskt

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?