stellanocte skrev 2016-04-06 13:50:42 följande:
De här orden kommer man väl att få äta upp om det tar lång tid eller inte går alls, men vi (jag) hoppas också att det inte tar sig på första försöket. Om jag får drömma fritt vore det perfekt om vi blir gravida i augusti så att det blir ett litet majbarn.
Åh, jag längtar så mycket nu samtidigt som jag är så nervös. Tänk att få se ett litet pickande hjärta och veta att det är ens lilla bebis. Det måste vara en fantastisk känsla.
hurtänktedunu skrev 2016-04-06 14:07:01 följande:
Haha ja jag vet jag känner lika. Vill också ha i maj om jag får välja. Men bara jag blir gravid blir jag glad.
Ja gud det är en fantastisk känsla faktiskt. Hoppas man får möjlighet att göra ett tidigt ultraljud
Känner precis som er :P Vill inte att det ska gå direkt egentligen. Men samtidigt är det ju tusen gånger värre om det är åt andra hållet såklart att det inte går. Eftersom vår dotter är ganska "stor" (2 1/2) så känner jag samtidigt pressen på att det inte ska bli för långt mellan syskonen. Och ibland tänker jag att bara för att man vill bli gravid kommer det säkert ta längre tid också. Med dottern försökte vi inte men gick på en gångs slarvande.
Har svårt att föreställa mig ett till barn. Älskar ju mitt nu enda barn så enormt så det är svårt att tänka att man kan känna så inför ett barn till. Tänker också på hur det kommer påverka henne, om hon kommer känna sig undanstött osv. Ja det är mycket som skrämmer mig haha.
Jag tror inte jag har samma toklängtan än som er andra, känner så väl igen känslan för så kände jag innan första barnet. Nu tänker jag desto mer, på gott och ont kanske ;) Lite skräckblandad förtjusning!