• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Emmask
    Beebii skrev 2016-03-24 06:56:47 följande:

Hej tjejer måste höra om någon här tempar eller använder fertility friend? Jag började tempa i december för att gå koll på cykeln. Även ätit folsyra (och massa andra vitaminer) sen december januari. För att känna att det bara är att köra i typ maj-juni. Har nämnt det för gubben men han är inte så intresserad av detaljerna utan blir glad när han får ligga bara denna cykel gick tempen ned som vanligt vilket ska tyda på att ägglossning skett. Dagen efter gick tempen upp igen och vi "råkade" ha sex. Nu är jag på dag 32 i cykeln, ingen mens men en spotting igår och fortfarande är tempen hög! Den ska annars sjunka när mensen är på G. Shit jag törs nästan inte ta ett test för jag misstänker att jag är gravid...å nu vet jag inte vad jag ska känna, ville ju så gärna ha ett vårbarn och nu väntar jag troligtvis ett decemberbarn! Vet att det låter drygt och ja jag kommer älska barnet ändå men nu var det 3e och sista barnet, jag hade alla möjligheter att planera men så.... dessutom har vi typ bara haft sex just denna enda gång och då skulle det helt plötsligt ta sig direkt! :-/ ödets nyck! Verkligen! fast är jag gravid är det förstås en fantastisk lycka men jag kommer ha oerhört svårt att hålla masken för familj, vänner och på jobbet!

Ursäkta långt inlägg!

Jag är i samma läge. En dag över tiden och mina billiga, utgångna tester visar inget, men heller inta tecken på mens. Begick ett minimalt misstag tre dagar efter äl. Känner mig också kluven. Så fånig jag känner mig.
  • Beebii
    Emmask skrev 2016-03-24 15:35:17 följande:

Jag är i samma läge. En dag över tiden och mina billiga, utgångna tester visar inget, men heller inta tecken på mens. Begick ett minimalt misstag tre dagar efter äl. Känner mig också kluven. Så fånig jag känner mig.

Oj ja skönt med fler som gjort "misstag" ja jag tror ändå att mensen är på g. Känner mig inte särskilt gravid (förutom konstant kissnödig just idag ) och allt utom tempen tyder på att det borde komma mens. Vanligen har jag 28-29dagars cykel och idag har jag till och från haft lite rosa spottings när jag torkat mig. Meen mensen kommer nog. Hoppas jag! Jösses så nervös jag blev! Har ju knappt vågat ha sex med risk för detta! Haha ja nu kniper vi lite till tjejer!
  • hurtänktedunu
    Beebii skrev 2016-03-24 20:50:31 följande:
    Oj ja skönt med fler som gjort "misstag" ja jag tror ändå att mensen är på g. Känner mig inte särskilt gravid (förutom konstant kissnödig just idag ) och allt utom tempen tyder på att det borde komma mens. Vanligen har jag 28-29dagars cykel och idag har jag till och från haft lite rosa spottings när jag torkat mig. Meen mensen kommer nog. Hoppas jag! Jösses så nervös jag blev! Har ju knappt vågat ha sex med risk för detta! Haha ja nu kniper vi lite till tjejer!
    haha ja jag vet känslan. jag är stenhård med kondomen. och har egentligen vart ända sedan dottern föddes. Jag är livrädd för att klanta mig så ja inte komma i närheten utav mig utan gummi. jag är typ gummihitler just nu. men snart så.
  • Tussilago6

Jag hade lite samma för några veckor sedan, mensen var sen och jag började testa... Jag har ju spiral så det vore högst osannolikt, men ju längre det gick desto mer kände jag efter haha. När mensen kom en vecka sen så hade jag gjort slut på alla mina test! Men det skulle inte göra så mycket för min del om det vart lite tidigare men jag väntar hellre och kör enligt ursprungsplanen. Den 27/4 ska jag plocka ut spiralen, det är ju ändå ganska nära!!

• Beebii
    Tussilago6 skrev 2016-03-25 06:47:13 följande:

Jag hade lite samma för några veckor sedan, mensen var sen och jag började testa... Jag har ju spiral så det vore högst osannolikt, men ju längre det gick desto mer kände jag efter haha. När mensen kom en vecka sen så hade jag gjort slut på alla mina test! Men det skulle inte göra så mycket för min del om det vart lite tidigare men jag väntar hellre och kör enligt ursprungsplanen. Den 27/4 ska jag plocka ut spiralen, det är ju ändå ganska nära!!

Ja det är väl så kanske att det börjar närma sig start linjen nu och då blir man toknervös att det ska bli innan har varit rätt skönt att inte tänka, inte testa, inte planera men det ligger nog i bakhuvudet hela tiden ändå! Tycker det är rätt mysigt att leta tecken, att kissa plus, att känna hur kroppen ändras under graviditet! Puh bara 2 månader kvar innan vi kan köra igång! Är under en flyttperiod nu med där planen ligger på 1-2 år så det får ju gärna vänta lite till med knatten. ...men så börjar jag tänka på ålder å sånt! Jaja rullar på tills vidare!
  • Tussilago6
    Beebii skrev 2016-03-25 07:55:58 följande:

Ja det är väl så kanske att det börjar närma sig start linjen nu och då blir man toknervös att det ska bli innan har varit rätt skönt att inte tänka, inte testa, inte planera men det ligger nog i bakhuvudet hela tiden ändå! Tycker det är rätt mysigt att leta tecken, att kissa plus, att känna hur kroppen ändras under graviditet! Puh bara 2 månader kvar innan vi kan köra igång! Är under en flyttperiod nu med där planen ligger på 1-2 år så det får ju gärna vänta lite till med knatten. ...men så börjar jag tänka på ålder å sånt! Jaja rullar på tills vidare!

Jag tycker också det, det är en jättespännande tid när man är i tillverkningsfasen liksom!

Jag borde inte skaffa fler barn alls ur det praktiska perspektivet, jag har redan fem barn mellan 6-15 som preciiiis börjar bli självgående. Och bilen och huset är fullt! Men jag vill så gärna få ett barn med min nya fästman. Men det är väl aldrig särskilt praktiskt att skaffa barn ändå va?
  • hurtänktedunu

Haha det kanske bara är jag som skulle bli lite smått förtvivlad om det blev före. Självklart alltid välkommet men nu när det ändå är så nära starten känns det ändå dumt.

Vi har ju ännu bara 1 så här lär det komma fler. Men som du säger är det nog aldrig praktiskt att skaffa barn haha. Men dom är ju så underbara.

Svärmor tycker vi ska åka till Australien i jul. Jag har helt andra planer men det tänker jag ju inte säga till henne nu ????

Det får hon märka. Funkar det på en gång blir det en perfekt födelsedagspresent till henne.

Har ni fantiserat något om hur ni tänkte berätta sen. Vi gjorde böcker förra gången. Farmors bok, mormors bok osv. Med ultraljudsbilder i. Måste hitta på något lika roligt igen ????

• Beebii
    Tussilago6 skrev 2016-03-25 14:12:20 följande:

Jag tycker också det, det är en jättespännande tid när man är i tillverkningsfasen liksom!

Jag borde inte skaffa fler barn alls ur det praktiska perspektivet, jag har redan fem barn mellan 6-15 som preciiiis börjar bli självgående. Och bilen och huset är fullt! Men jag vill så gärna få ett barn med min nya fästman. Men det är väl aldrig särskilt praktiskt att skaffa barn ändå va?

Men oj va härligt! Har en väninna med 5 små barn och jag är såå avundsjuk! Haha nä inte praktiskt men härligt mysigt och gosigt!
  • Beebii
    hurtänktedunu skrev 2016-03-25 22:55:14 följande:

Haha det kanske bara är jag som skulle bli lite smått förtvivlad om det blev före. Självklart alltid välkommet men nu när det ändå är så nära starten känns det ändå dumt.

Vi har ju ännu bara 1 så här lär det komma fler. Men som du säger är det nog aldrig praktiskt att skaffa barn haha. Men dom är ju så underbara.

Svärmor tycker vi ska åka till Australien i jul. Jag har helt andra planer men det tänker jag ju inte säga till henne nu ????

Det får hon märka. Funkar det på en gång blir det en perfekt födelsedagspresent till henne.

Har ni fantiserat något om hur ni tänkte berätta sen. Vi gjorde böcker förra gången. Farmors bok, mormors bok osv. Med ultraljudsbilder i. Måste hitta på något lika roligt igen ????

Nä jag kände mig ju inte ens glad mest nervös att testet skulle visa positivt! Känns hemskt men det är ju så nära nu som sagt! Längtar till hela tillverkningsfasen

Å vad var det för böcker? Enkom för bilderna i? Nä våra familjer tror nog att det är tvärstopp på barn för gubben har sagt tvärnej sen barn nr blir nästan lika spännande om med barn nr (vi var först i bådas släkter att få barnbarn) vad finska det mer för alternativ?
  • Tussilago6

Jag har funderat över hur min mammas reaktion kommer att bli, jag tror nog att det kommer att vara ganska väntat att vi skaffar barn trots att hon säkert tycker att det blir lite många. Men det är ju inte helt ovanligt att det blir fler när man har träffat någon ny... Också vet hon hur bebissjuk jag är!

Jag är mer nervös över vad barnen ska tycka, hoppas att dom tycker det är roligt. Dom stora kan ju redan tycka att det är lite rörigt här och att småsyskonen är dryga...

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?