• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-03-03 09:44:01 följande:

ja vi tänkte börja försöka andra veckan. har mens första veckan i maj så direkt efter det kör vi :D

Njae egentligen inte några mål som så. vikten är bra och vi har uppfyllt det mesta vi ville innan vi fick första. Men möjligen det att vi ska göra klart renoveringen av vårt vardagsrum men det ska helst vara klart innan april så det får vara ett krav. Sen tänkte jag ta bebisrummet när jag blivit gravid och vi vet vad det blir :D

Jag ska ha mens samtidigt, kul! Tänk när vi börjar plussa här i tråden!
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-03 14:12:22 följande:
    Jag ska ha mens samtidigt, kul! Tänk när vi börjar plussa här i tråden!
    åh vad roligt. :D ja det ska bli så spännande. jag längtar verkligen. Jag vill plussa och komma fram till typ rutinen eller så. då är det verkligen på riktigt och då har man gått en bit så man vet att det verkligen är på riktigt och får börja känna sparkar och så. Kommer bli så häftigt.

• hurtänktedunu

Och att inreda barnrummet kommer bli underbart. Vi har ett tomt sovrum som ska renoveras så när jag plussar och vi vart på rutinen så kommer vi börja med det och fixa nya tapeter och golv och allt. Har sett ut fondtapeten. två olika beroende på vad det blir för kön. Och golv vet jag redan. Dottern har ett totalt helrosa rum. ljust grått trägolv, vita tapeter med en rosa fondvägg med rosetter på i lite skimrande färg lite typ pärlemoraktigt.
    rosa matta med stjänor och likadan gardin, en hushylla och sen en stor fin vit antik växasäng. har vart så kul att inreda hennes rum även om det inte är helt 100 klart än ;)

Är det bara jag som är så här knäpp?

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-03-03 14:40:24 följande:

Och att inreda barnrummet kommer bli underbart. Vi har ett tomt sovrum som ska renoveras så när jag plussar och vi vart på rutinen så kommer vi börja med det och fixa nya tapeter och golv och allt. Har sett ut fondtapeten. två olika beroende på vad det blir för kön. Och golv vet jag redan. Dottern har ett totalt helrosa rum. ljust grått trägolv, vita tapeter med en rosa fondvägg med rosetter på i lite skimrande färg lite typ pärlemoraktigt.

rosa matta med stjänor och likadan gardin, en hushylla och sen en stor fin vit antik växasäng. har vart så kul att inreda hennes rum även om det inte är helt 100 klart än ;)

Är det bara jag som är så här knäpp?

Nej då, här planeras det också långt i förväg! Här finns det dock inget ledigt rum, vi har ett jättestort hus men är redan många så lillen får bo hos oss så länge! MEN jag har redan börjat möblera om i huset så att vi ska kunna göra en liten hörna till bebisen i vårt rum! Kollar ofta på vagnar och har tänkt ut hur jag ska göra med jobb och så. Haha, kanske ingenting blir som man tänkt. Jag kanske får tvillingar igen, då blir det megatrångt här!
  • MissJL

Alltså jag har så svårt att hålla käften! Jag vill inget annat än att prata äl, bebisar, namn, graviditet, förlossning... Jag vill prata med alla mina närmaste vänner! Vilket jag inte kan, för jag vet att det skulle bli fruktansvärt jobbigt om det skulle ta lång tid el om nått skulle hända på vägen... Jag har pratat om min längtan efter en liten trea med min syster o en nära vän men måste verkligen bita mig i tungan!

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-03 16:19:40 följande:
    Nej då, här planeras det också långt i förväg! Här finns det dock inget ledigt rum, vi har ett jättestort hus men är redan många så lillen får bo hos oss så länge! MEN jag har redan börjat möblera om i huset så att vi ska kunna göra en liten hörna till bebisen i vårt rum! Kollar ofta på vagnar och har tänkt ut hur jag ska göra med jobb och så. Haha, kanske ingenting blir som man tänkt. Jag kanske får tvillingar igen, då blir det megatrångt här!
    haha ja kanske det. ;) vi har ett inte så jätte stort hus. lagom tror jag. Men vi har ju bara en sedan tidigare så här får vi plats. :D Ett tag till även om det skulle bli två. haha. Men det återstår ju att se.
    Barn behöver ju egentligen inget eget rum men det skadar ju inte för dom kommer ju med en del saker.

Ja vagn har vi redan till tjejen så vi kommer faktiskt köra på samma. köpte ny i augusti så den är inte så gammal.
    Vi har en emmaljunga super viking och en babyzen yoyo. båda funkar ju som duovagnar och emmaljungan dessutom som syskonvagn så det blir bra.

Ja gud det där med jobb alltså. jag pluggar ju nu och är tjänstledig. halvfart på distans och är mammaledig på halvtid. Men i augusti går jag tillbaka och jobbar 50% igen. Men det är ju bara att jobba på så kommer jag söka havandeskapspenning. ingen som någonsin blivit nekad på vårt jobb så det är bra. Men ändå så kommer jag nog försöka jobba så länge som möjligt. sist mådde jag ju så sjukt bra så jag hade kunnat jobba till dagen innan hon kom men jag gick hem två månader tidigare och jag hade så sjukt tråkigt måste jag säga. Men bra att ha sökt så man har det färdigt liksom.

Hur har du tänkt göra med jobb?
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-03-03 20:52:29 följande:

Alltså jag har så svårt att hålla käften! Jag vill inget annat än att prata äl, bebisar, namn, graviditet, förlossning... Jag vill prata med alla mina närmaste vänner! Vilket jag inte kan, för jag vet att det skulle bli fruktansvärt jobbigt om det skulle ta lång tid el om nått skulle hända på vägen... Jag har pratat om min längtan efter en liten trea med min syster o en nära vän men måste verkligen bita mig i tungan!

ja gud jag vet hur du menar. jag vill också. Men min syster vet allt så henne pratar jag massor med. Hon peppar rätt bra. Det är faktiskt skönt att ha någon att prata med och jag pratar ju med min man också. vi hoppas på en pojke denna gång för då har vi namn klart. får vi en flicka till har vi stora problem med namnfrågan kan jag lova. haha.

• lillagumman1985

Hoppar in i tråden jag med! 

Vi bestämde oss i morse för att försöka från och med maj/juni. Wiiii..

Har längtat ett tag och jag har två barn sen ett tidigare förhållande (dotter på 8 och son på 4) Efter skilsmässa och tråkigheter mötte jag mannen i mitt liv. Vi är upp över öronen förälskade i varandra och har varit tillsammans i drygt 1,5 år nu. Allt är verkligen toppen och min kille kommer verkligen bli världens finaste pappa.

Han har inga barn och är yngre än mig och jag börjar känna mig lite gammal... Så ska det bli får det bli snart. hehe

Mina barn fyller år sista oktober och 3 maj.. Så en vårbebis 2017 hade varit mysigt. Mina två barn blev till efter ett halvårs försökande. Blir spännande att se hur det tar sig denna gång!  

• stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-03-03 06:40:42 följande:
    Jag hade tänkt gå ner 10kg, men det har inte gått så bra. Gick ner 3-4kg först men nu har jag gått upp dom igen! :-/ Men jag borde verkligen för jag har stor risk för att få havandeskapsförgiftning och risken ökar ju när man är tyngre så. Trots det så har jag svårt motivera mig, för egentligen bryr jag mig inte.
    Förstår. Känner också att det är lite svårt att hitta motivation ibland. Främst skulle jag dock vilja komma igång med träningen och bli starkare. Är väldigt dåligt tränad vilket säkert skulle visa sig ännu mer om jag blir gravid. 
  • stellanocte

Mannen och jag köpte vårt första lilla barnplagg här och dagen. Jättedumt egentligen. Tänk om alltid drar ut på tiden och jag inte blir gravid och så sitter vi där och stirrar på det där plagget. Det var ju så gulligt dock. 

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?