• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Aprildimma
    hurtänktedunu skrev 2016-04-11 21:40:23 följande:

Nu är vi inne på näst sista mensen. Efter nästa mens så kör vi. Så spännande. Och det roliga är att jag fått många pikar senaste dagarna om att vi borde skaffa fler. inte på ett dåligt sätt utan på ett trevligt sätt.
    så ja även om jag är orolig för allt och inget så känns det som att jag måste släppa kontrollen lite och bara köra. Annars kommer det aldrig bli några barn.
    Vi hoppas på ett lika lätt barn nästa gång så får vi se hur det går. och denna månad kommer gå så galet snabbt. tiden flyger verkligen förbi helt ärligt.

Vad lustigt! Då verkar er omgivning också vara redo för en till ;) 

Men jag känner precis likadant egentligen, jag måste verkligen släppa kontrollen! Jag vet att jag egentligen jättegärna vill ha en till. Och allt som jag tänker ska vara jobbigt försvinner inte bara för att man väntar.. Det skjuts bara upp hehe. 

Just nu är dottern dock i en mycket intensiv fas, är helt slut varje dag känns det som haha. Underbara trotsåldern :D Så ibland undrar jag hur vi ska orka, men det kommer att gå! 

Men ska bli så underbart med hus så nu känner jag att bara vi flyttar så löser sig allt :) Var ju lite osäkert där ett tag men det löste sig med att vi fick ner priset. Så nu är det vårt! 
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-11 22:08:42 följande:
    Vad lustigt! Då verkar er omgivning också vara redo för en till ;) 

Men jag känner precis likadant egentligen, jag måste verkligen släppa kontrollen! Jag vet att jag egentligen jättegärna vill ha en till. Och allt som jag tänker ska vara jobbigt försvinner inte bara för att man väntar.. Det skjuts bara upp hehe. 

Just nu är dottern dock i en mycket intensiv fas, är helt slut varje dag känns det som haha. Underbara trotsåldern :D Så ibland undrar jag hur vi ska orka, men det kommer att gå! 

Men ska bli så underbart med hus så nu känner jag att bara vi flyttar så löser sig allt :) Var ju lite osäkert där ett tag men det löste sig med att vi fick ner priset. Så nu är det vårt! 
    åh men grattis till huset nu. :D vad härligt. Nu föll sista pusselbiten på plats inför bebis då. när flyttar ni in?

Ja men det är väl så. lika bra att köra på medan man ändå är inne i det. Ja dom är underbara. vi har faktiskt inte fått någon trotsålder än tack gode gud. och hon har blivit jätte lätt att lägga vilket var ett krav från min mans sida om vi skulle skaffa en till. men bara för det så börjar hon väl trots lagom till nästa bebis kommer skulle jag tro. bara för att liksom.

Ja det kanske är så. svärmor är nog dock inte redo för en till haha. men det får vara. hon får gilla läget. hon skulle nog önska att vi väntade typ 3 år till.

Ja hon var en väldigt liten tjej. men man kan ju aldrig veta. men som sagt vi har aldrig fått stora barn i vår familj så jag gissade på en liten.
    hon är ju snart 2 och har strl 74/80 i kläder så hon följer det än.
    hade strl 44 i 2månader och sedan strl 50 till hon var 4 månader så. haha. vi hann använda allt i alla fall.

Haha ja men lite så jag kände. lika bra att veta att man är på samma sida och det var vi ju verkligen så det var skönt.
    Ja gud det skulle jag inte vilja. men jag är förvånad över att det gick så lätt. känns som min man är lätt att manipulera till det man vill.

Jag har blivit lite smått galen. Vi använde ju tygblöjor till dottern så nu har jag redan börjat köpa nya små blöjor till bebis. Känner mig lite galen. Men dom är ju så fina och söta så jag dör ju lite.

• Bebissugen123
    Aprildimma skrev 2016-04-11 21:43:30 följande:
    Välkommen till tråden :) 

Hur har det gått? Kanske redan gravid? :P

Jag har haft ganska regelbunden cykel den senaste tiden, men denna månaden vet jag inte vad som händer. Brukar alltid vara stensäker på när äl är genom att jag känner av det. Fick känningar redan förra veckan helt plötsligt, alldeles för tidigt. Så det är lite typiskt att det börjar strula precis innan man ska börja! 
    Tack!:)

Mensen kom tyvärr på bim+6 :(
    Hur känns det när du har äl? Jag brukar aldrig känna men jag använder natural cycles och skall även börja med ältest nu efter denna mensen för att ha extra koll när vi väl börjar:)

Ja man blir ju trött om det skall strula när man skall börja liksom..
  • stellanocte
    Aprildimma skrev 2016-04-11 22:08:42 följande:
    Grattis till huset - vad roligt
    Bebissugen123 skrev 2016-04-11 23:00:30 följande:
    Hur känns det när du har äl? Jag brukar aldrig känna men jag använder natural cycles och skall även börja med ältest nu efter denna mensen för att ha extra koll när vi väl börjar:)

Jag vet inte hur andra upplever sin ägglossning men personligen har jag "PMS-light", det vill säga lite lätt huvudvärk, magont som känns precis som den typen av ont jag har precis innan mensen börjar (men till skillnad från mensvärk accelererar värken aldrig). Egentligen alla symptom jag har vid mens, bara 30 gånger lättare. Märker också av det på flytningarna jag får. Vissa månader märker jag dock av det mer än andra månader, vad det nu beror på. 

Har dock hört att man kan ha symptom för ägglossning utan att faktiskt ha ägglossning, så jag vet inte hur mycket vikt jag ska lägga vid symptomen egentligen. 

hurtänktedunu skrev 2016-04-11 21:40:23 följande:

Nu är vi inne på näst sista mensen. Efter nästa mens så kör vi. Så spännande. Och det roliga är att jag fått många pikar senaste dagarna om att vi borde skaffa fler. inte på ett dåligt sätt utan på ett trevligt sätt.
    så ja även om jag är orolig för allt och inget så känns det som att jag måste släppa kontrollen lite och bara köra. Annars kommer det aldrig bli några barn.
    Vi hoppas på ett lika lätt barn nästa gång så får vi se hur det går. och denna månad kommer gå så galet snabbt. tiden flyger verkligen förbi helt ärligt.

Härligt! Vi väntar in sista mensen som ska komma nästa helg och efter det skippar vi skyddet. Det känns helt overkligt. 
  • Bebissugen123

Hur stort bor alla här?:)
    Vi har precis köpt en tvåa men hade väl egentligen velat ha en trea men det är så dyrt där vi bor:(
    Men någon här kanske har erfarenhet av att bo ganska litet med barn och vet om det funkar?

• stellanocte
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 08:27:05 följande:

Vi har precis köpt en tvåa men hade väl egentligen velat ha en trea men det är så dyrt där vi bor:(
    Men någon här kanske har erfarenhet av att bo ganska litet med barn och vet om det funkar?

Vi bor också i en tvåa. En ganska rymlig tvåa men vi vill gärna flytta inom ett år till ett litet större boende :)
  • hurtänktedunu
    Bebissugen123 skrev 2016-04-11 23:00:30 följande:
    Tack!:)

Mensen kom tyvärr på bim+6 :(

Nu var inte frågan till mig men tänkte att jag kanske kunde svara ändå. jag känner min ägglossning jätte tydligt. Jag får ont på en speciell punkt på den sidan det släpper. det gör riktigt ont ibland. och sen så känner jag det när jag sätter mig ned. antar att tarmarna rör sig uppåt när man sätter sig för då gör det också ont. bara precis då. släpper på en gång. Är som att hela äggledaren blir öm liksom.
  • Bebissugen123
    stellanocte skrev 2016-04-12 09:11:57 följande:
    Vi bor också i en tvåa. En ganska rymlig tvåa men vi vill gärna flytta inom ett år till ett litet större boende :)
    Våran nya är också ganska rymlig, 65m2.
    Har ni några barn nu innan?:) kommer inte ihåg riktigt vad jag läst och inte i tråden:p
  • hurtänktedunu
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 08:27:05 följande:

Vi bor i villa på landet. Så 120 kvm och 1500 kvm tomt bor vi på.
    Vi bor faktiskt billigare i hus än i lägenhet.

klart det fungerar att bo litet med barn. Dom tar inte så mycket plats. mest deras saker som gör det. sen beror det ju på hur känsliga ni är för att bo trångt. man kan ju inte gå undan från skrik lika lätt om 1 vuxen vill sova liksom. Men självklart går det. Finns barnfamiljer som helt klart bor mindre.
  • Bebissugen123
    hurtänktedunu skrev 2016-04-12 09:18:20 följande:
    Vi bor i villa på landet. Så 120 kvm och 1500 kvm tomt bor vi på.
    Vi bor faktiskt billigare i hus än i lägenhet.

klart det fungerar att bo litet med barn. Dom tar inte så mycket plats. mest deras saker som gör det. sen beror det ju på hur känsliga ni är för att bo trångt. man kan ju inte gå undan från skrik lika lätt om 1 vuxen vill sova liksom. Men självklart går det. Finns barnfamiljer som helt klart bor mindre.
    Vi hade nog också bott billigare i hus men husen ligger på ca 5 miljoner där vi bor så just nu är det inte aktuellt:(

Ja det är klart, vill man så kan man ju liksom, och vi kanske kan köpa större om ett år eller så också för vår lägenhet har redan stigit i värde då det är nyproduktion:)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?