Någon som sätter igång i maj 2016?
Jag ska börja i april, andra barnet. Min första kommer vara 1 år och 7 månader. Jag är så sjukt peppad på att börja att jag är rädd att bli besviken om det tar tid. Det är inte bra att vänta på att få vänta.
Jag ska börja i april, andra barnet. Min första kommer vara 1 år och 7 månader. Jag är så sjukt peppad på att börja att jag är rädd att bli besviken om det tar tid. Det är inte bra att vänta på att få vänta.
Samtidigt känner jag en oerhörd tacksamhet över att just nu bara ha ett barn, i synnerhet då alla säger att det är mycket mer intensivt med två. Omställningen till ett barn var för mig lite kämpig. Jag var inte redo för den ohyggliga inställning det innebar, men vande mig och nu känns allt bara fint. Hon är fantastisk.
Jag älskade att vara gravid och hoppas få äldsta det också denna gång. Tyckte också väldigt om att föda barn och ser fram emot att det eldprovet. Tänk att få se magen växa igen. Åh. Så komplett jag kände mig som gravid.
En sak till, varför inte börja i april? För att vara på säkra sidan? :)
Vi börjar som sagt i april och just nu håller jag bara tummarna för att min bästa vän ska bli gravid så att vi inte riskerar bli gravida före dem, som hållit på ett tag. Lite känsligt, det där. Vill så infernaliskt gärna bli gravid samtidigt som henne, men sannolikheten är liten.
Risken är liten med det händer! Jag och min bästa vän blev tidigare gravid samtidigt med exakt samma BF datum. Helt oroligt då de inte ens försökte bli gravida just då, även om det var välkommet. Tyvärr slutade det i missfall för hennes del dock :(
Ja jag är 36 och min sambo 34 så vi är väl gamlingarna i gänget här! barnen födda -07 och -12 så att få bebis 2017 gör att det är 5 år mellan barnen. Anledningen är bara att vi inte varit överens om en tredje förrän nu och då känner jag verkligen för vår barn då vi fyller september, november och december i familjen redan. Har ätit kvinna vitamin sen efter nyår. En vän ska få barn i april så det blir nog lagom att öka hormonerna då jag tempar och använder fertility friend på mobilen för att få koll på cykeln tills dess men det fladdrar så väldigt. Någon mer som temperatur inför så att säga?
Jag måste slå ett slag för små bröllop. Vi la kanske 10 000 på vårt bröllop, gifte oss borgerligt och vännerna väntade på oss hemma i huset. Mycket nöjd! Hade annars aldrig blivit av sedan vi fått barn.
250 000 för ett bröllop är en helt annan värld :) Berätta gärna!
Min vän föder barn. Jag längtar ihjäl mig.
Jag vill också föda barn. Det är sjukt hur mycket som satts gång senaste veckorna bara. Från osäker till längtan. Jag har som mål att träna upp ryggen innan jag blir gravid, den var stark innan förra graviditeten men tog ändå stryk. Om jag inte blir gravid snabbt ska jag satsa på att göra bra tider på lopp i sommar, ta fokus på något annat. Vi börjar den sjätte april. Våghalsar! Som tidigast blir BF då den 30 december. Är kluven, men samtidigt känns det omöjligt att vänta. Blir vi med barn på en gång kommer jag nog ångra att vi inte väntade en månad, men dröjer det länge kommer jag ångra ännu mer att vi inte tog det där extra tillfället som var på gränsen.
Men herre Gud vad tiden går långsamt!
Hej tjejer måste höra om någon här tempar eller använder fertility friend? Jag började tempa i december för att gå koll på cykeln. Även ätit folsyra (och massa andra vitaminer) sen december januari. För att känna att det bara är att köra i typ maj-juni. Har nämnt det för gubben men han är inte så intresserad av detaljerna utan blir glad när han får ligga bara denna cykel gick tempen ned som vanligt vilket ska tyda på att ägglossning skett. Dagen efter gick tempen upp igen och vi "råkade" ha sex. Nu är jag på dag 32 i cykeln, ingen mens men en spotting igår och fortfarande är tempen hög! Den ska annars sjunka när mensen är på G. Shit jag törs nästan inte ta ett test för jag misstänker att jag är gravid...å nu vet jag inte vad jag ska känna, ville ju så gärna ha ett vårbarn och nu väntar jag troligtvis ett decemberbarn! Vet att det låter drygt och ja jag kommer älska barnet ändå men nu var det 3e och sista barnet, jag hade alla möjligheter att planera men så.... dessutom har vi typ bara haft sex just denna enda gång och då skulle det helt plötsligt ta sig direkt! :-/ ödets nyck! Verkligen! fast är jag gravid är det förstås en fantastisk lycka men jag kommer ha oerhört svårt att hålla masken för familj, vänner och på jobbet!
Ursäkta långt inlägg!
Här har jag övertygats om att inte chansa på april utan börja i maj, så 3 maj blir första försöket. Det känns helt olidligt att behöva skjuta på det en hel månad nu när jag tänkt att vi skulle börja till veckan. Alla vi peppade här i tråden kommer vi bli tokigt om det tar lång tid för oss att bli preggo.
Hej!
Får jag hänga med här?
Jag och min kille ska också börja i maj (vi har försökt tidigare tagit paus från det på grund av 9 missfall och utredning som nu är klar )
Vi har inga barn sedan tidigare. Vi hoppas innerligt att det kommer gå bra nu när jag får medicinsk behandling (bl.a hormoner).
Håller tummarna för ett plus för oss alla!
Vad säger utredningarna om orsaken till missfallen, och kan de göra något för att minska risken?