Någon som sätter igång i maj 2016?
Hej! Är gärna med i tråden! :)
Har ett barn som nu är drygt två år. Börjar bli mer och mer sugen på en till..
Tanken är att börja tidigast i slutet av april, då jag vill undvika att få barn i december (löjligt egentligen men tycker är så mycket med julen), Dottern är född i september så därför känns det också kul att få i början på året denna gång.
Jag har dock lite blandade känslor, någon annan som upplever det?
Har ångest inför en till förlossning då jag fortfarande inte kommit över förra :/ Plus att jag hade extremt mycket illamående förra graviditeten så det längtar jag inte till precis ;)
Sedan har vårt barn varit mycket krävande i perioden, främst med dålig sömn så ibland undrar jag om man verkligen orkar en till. Samtidigt är det otroligt viktigt för mig med syskon till henne och vill inte ha allt för lång tid emellan. Man kan ju aldrig veta om det tar lång tid när man väl börjat, så därför känner jag lite en press att börja snart.
Ytterligare en sak som jag egentligen vill ha klart innan ett till barn är att flytta till hus :P Vi bor just nu i en ganska liten trea och känns inte kul med en till i denna lägenheten.
Men mycket kan hända på några månader så man får väl hoppas att man har turen på sin sida ;) Det är trots allt tidigast om ett år ca som man har fått bebisen.
Känner ni andra inga tvivel alls?
Jag vill verkligen verkligen men samtidigt så är det som att jag inte riktigt vågar :P
Jättekul att ha hittat denna tråden i alla fall! :)