• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Frida Li skrev 2015-09-20 21:52:37 följande:

Kubtest i Malmö imorgon!

Lycka till! :)
  • Frida Li

Allt såg bra ut i magen o fick mycket låg risk på kub. Vi fick ta ut semester båda två för vi har lång resväg till Malmö. Men gjorde något trevligt av det o åt lunch ute o sen en liten glass medan den ovetandes storasyster är med mormor :)

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2015-09-21 14:54:45 följande:

Allt såg bra ut i magen o fick mycket låg risk på kub. Vi fick ta ut semester båda två för vi har lång resväg till Malmö. Men gjorde något trevligt av det o åt lunch ute o sen en liten glass medan den ovetandes storasyster är med mormor :)

Vad skönt! Grattis!
  • Sötistilde
    Frida Li skrev 2015-09-21 14:54:45 följande:

Åhhh så bra! Och det gjorde ni rätt i att mysa lite :)
  • Reflexen

Välkommen Tessie! Beklagar att ni förlorade ert barn, så sorgligt! <3. Hoppas allt går bra den här gången och att ni kan njuta lite iaf! Vi ligger nästan lika, mitt bf är 26 mars.

Så skönt att det såg bra ut, Frida Li! Grattis!

• Dubban

Den otänkbara sorgen...beklagar verkligen Tessie. Men välkommen till denna grupp nu där vi alla längtar till våren <3

Smilla - vi kommer att ta reda på vad vi väntar den här gången. Med mina stora barn (14 och 11 år) väntade jag på överraskningen och hade lika fel båda gångerna. Med lilltjejen för tre år sedan visste vi och jag tyckte att det var lite smidigare att fixa och planera (läs shoppa!) när man visste vem som skulle komma ut :)

Och apropå shopping; ska till Ullared för första gången i helgen som kommer. Har ingen koll alls på deras sortiment, nån som har några tips inom gravid- och babysvängen?

• Reflexen

Ohhh, mitt favoritområde: Ullared!

Nu är jag ju inte helt uppdaterad på babysidan, men har handlat mkt där ända sedan dottern var nyfödd. Då var det kläderna med en giraff på etiketten som var bäst i kvalitet ( passform o hållbarhet). Känn o kläm på dem, så ser du nog vad du tycker! Det finns mycket fint o prisvärt inom tillbehören. Babygym, leksaker (brios är billiga), inredning & mkt sängkläder som är riktigt fina. Täcken, madrasser, spjälskydd, tvättlappar, badbalja, nappar o flaskor. Det mesta är billigare än på andra ställen, vissa saker mer o andra mindre. Kolla priser på andra ställen innan om du vill ha nåt att jämföra med. Förr fanns en gekås-tråd här på fl som var skitbra, den kanske är aktiv fortfarande.

Jag ska dit om två veckor, ska bli kul att kolla vad de har även om jag inte kommer köpa så mkt. Åker m kompisar o har begränsat m utrymme i bilen

För större barn är framförallt leksaker och ytterkläder mycket billigare än på andra butiker. Det varierar mkt i utbudet på kläderna, men upp till stl 128 har jag hittat mycket. Nu drar hon 134 o då blev det inte längre lika mycket att välja på.

• Elenic
    Madelen21 skrev 2015-09-19 19:47:03 följande:

Hej hej Hoppar in här.

Fast jag har bf 28 februari. Men är ganska säker på att det blir ändrat till in i mars efter ultraljudet. Vi har ul 1a oktober. Vi ska kolla kön. Har en flicka som är 8 år och två pojkar 5 och 2 år. Storasyster hoppas att det blir en lillasyster nu.Kan erkänna att jag oxå hoppas på det. Fast det spelar ingen roll. Huvudsaken att allt går bra mm.

Jag går in i v 18 på måndag

Välkommen hit! Kul med många barn!
  • Elenic
    Dubban skrev 2015-09-20 09:10:43 följande:

Åh, det här med spökveckor alltså! Plötsligt känner jag mig inte alls gravid längre... Tycker att alla symtom, bortsett från ömma bröst och olusten till mat, är som bortblåsta och den lilla mage jag tyckte mig ha fått verkar ha sjunkit undan och försvunnit. Oroande och olustigt och det känns låååååångt till RUL 4 november...

Någon som känner igen sig? Ska det vara såhär? Man tror att man borde vara rutinerad med nummer fyra men jag känner mig som en nybörjare.

Ja, spökveckor suger verkligen! Tänker jag efter lite har jag ju dock kvar en del symptom, men det är ju inte alls som vecka 4-13 liksom... Längtar tills man känner rörelser...
  • Elenic
    Tessie83 skrev 2015-09-21 10:18:52 följande:

Hej hej!

Hoppar med i denna tråden. Har bf den 27 mars, gick in i vecka 14 idag. Än så länge har allt gått bra, fick bra värde på kub och bebis låg där inne och hoppade, sparkade runt och vinkade till oss. Nu börjar det kännas mer verkligt :)

Fick barn i augusti förra året, moderkaksavlossning i vecka 25+2 och fick göra akutsnitt. Efter mycket komplikationer somnade han in i min famn 17 dagar senare. Saknaden är enorm men nu försöker jag glädja mej över det lilla livet jag har i magen. Det är mycket känslor och oro hela tiden. Haft en relativ jobbig graviditet också med mycket illamående, orolig mage, foglossning osv. Men så länge liten mår bra så...

Å, vad jag vill att detta halvår ska gå snabbt :)

Hej Tessie,
    Och välkommen hit! (Kul förresten, jag heter också Tessie egentligen, Elenic är en sammanskrivning av mina barns andranamn..) 
    Vilken fruktansvärd upplevelse ni har bakom er. Förstår att det är mycket oro och dubbla känslor nu. Förstår också att ni vill förbi veckan när det hände sist... Hoppas att du/ni får det stöd ni behöver under den här graviditeten och allt slutar lyckligt. Vet man förresten varför moderkakan lossnade förra gången? Du behöver bara berätta om du orkar.
Svar på tråden Marsbebis 2016