• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • hilda123

Jag gillar namn på L lovis, Lovisa, Lily , Lennon, men Elis tycker jag är fint med men det vägrar mannen ????

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-09-15 18:36:14 följande:

Sigrid är makens favorit, men jag har så svårt för Sigge som smeknamn och det är väl standard?

Jag har inte hört nån Sigrid som kallas Sigge... Är det inte mest män som heter Sighurd eller Sigfrid som kallas Sigge? Sigrid är ett jättegulligt namn! :)
  • Smilla80
    hilda123 skrev 2015-09-15 19:25:12 följande:

Jag gillar namn på L lovis, Lovisa, Lily , Lennon, men Elis tycker jag är fint med men det vägrar mannen ????

Lovis är ett jättemysigt namn tycker jag också! :)

Kom på några "modernare" killnamn (än de äldre jag räknade upp innan) som jag gillar med; Caspian, Casper, Tristan, Sander och Bastian.

Vad tycker ni om Inez, Iris, Noomi och Minou? Rätt gulliga namn med...
  • sandra84

Har en fråga... Jag förstår ju att stress inte är det bästa för fostret under graviditet. Men jag har ett dunderstressigt jobb. Hög ljudvolym, jobbar 45 timmar i veckan och har sällan rast. Hur kan detta påverka min graviditet tror ni? Ska ringa min bm imorgon tänkte jag. Men kom gärna med kloka råd!

• Elenic
    sandra84 skrev 2015-09-16 17:52:43 följande:

Har en fråga... Jag förstår ju att stress inte är det bästa för fostret under graviditet. Men jag har ett dunderstressigt jobb. Hög ljudvolym, jobbar 45 timmar i veckan och har sällan rast. Hur kan detta påverka min graviditet tror ni? Ska ringa min bm imorgon tänkte jag. Men kom gärna med kloka råd!

Vet faktiskt inte HUR det kan påverka annat än att stresshormonerna som drabbar dig även drabbar bebisen, och den har ju så att säga inte något "försvar" mot dem (vilket du inte egentligen heller har, men man lurar sig ju lätt själv med det...). Du får gärna dela med dig av vad din BM svarar, för jag undrar också.Har också ett tokstressigt jobb (och har haft så tidigare graviditeter också) och det enda jag kände av då var att det "allmänna välbefinnandet" blev lägre vid hög stress: Jag sov sämre, mådde mer illa, fick lättare huvudvärk än annars och rygg/fogar gjorde ondare än annars. Men mina barn föddes ju friska och krya... Försök ta hand om dig!
  • sandra84

Jag sover redan nu dåligt. Har ont i magen (som sammandragningar), huvudvärk mm. Delar gärna med mig av svaret!

• CatEyes

En av mina närmaste vänner var väldigt stressad under sin graviditet. Enligt hennes BM så blev fostret orolig/stressad och kunde få höga hjärtljud. Hon födde sin pojke i vecka 36, troligtvis pga av stress. Hon var dock väldigt "instabil" då, så det var ingen normal typ av stress som alla får. Hon sov dåligt och åt väldigt lite pga stressen.

• Malis81

Smilla80: Fina namnförslag där Jag har både en Caspian och en Sander

Så roligt att så många kommit så långt! Jag har varit på ultra idag och dr gjorde det så utförligt så att jag kunde se det som rutinultra! Skönt att se att allt såg bra ut (peppar peppar ) . Bf 4 mars. V 15+4 idag och jag känner små buffar där inifrån Får själv välja om jag vill göra det bokade rul:et om tre veckor eller om jag vill vänta tills jag blir kallad om sex veckor.

Ha en fin kväll allihop!!!

• AKF

Idag är det dags för KUB-test.

Minns att det var flera som också ska göra det idag, men minns inte vilka det är - tänker på er i vilket fall!

Hoppas att vi får bra siffror allihop!

Svar på tråden Marsbebis 2016