• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja
    hilda123 skrev 2015-09-17 20:24:18 följande:

Åh så mysigt att känna bebisen! Jag längtar tills man kan känna den och slippa vara orolig att den har slutat växa. Börjar få många blickar på jobbet nu, är i v 15 så börjar bli svårt att dölja. Syns era magar med eller är jag ensam? :) mysigt alla er som haft ul redan! Jag ska ringa och boka tid på måndag! Längtar massor :)

Min mage syns väldigt väl nu. Svår å dölja. Har stora tunikor på mig. Men syns ändå jag är i v14.
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-09-17 22:02:19 följande:

Lycklig! Ultraljudet visade en liten lugn och stilla men högst levande krabat med pickande hjärta! 7 cm lång med allt "på plats". Fick se 2 små söta fötter och 2 små viftande händer. Hjärna, hjärta o ryggrad såg bra ut vad hon kunde se. Hon tittade lite på nackspalten också även om jag inte gjorde kub, och den såg inte oroväckande bred ut eller så. Dateringen ändrades inte en dag jämfört med den vi fick av BM beräknad på sista mens utan blev exakt samma. Nu kan man pusta ut för ett litet tag... hoppas det gått bra för er andra med som gjort kub idag! Kram

Vad härligt att höra! Vad har du för BF?
  • hilda123

Jag vägrar oxå mammakläder. Gärna hela graviditeten :) har insett att det är modern med tajts igen! Så tajts och nån längre skjorta får jag hänga i i vinter tänkte jag :)

• Reflexen

Skönt att det såg bra ut, Smilla!

Vecka 14 här imorgon, men min mage syns inte ännu. Har för mycket extra fett på magen så nån liten bäbisbula kommer nog att döljas länge till.

• Smilla80

Tack så mycket carabellis kusp och Reflexen! BF är 19 mars! När har ni BF nu igen? :)

• Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-15 19:54:15 följande:
    Lovis är ett jättemysigt namn tycker jag också! :)

Kom på några "modernare" killnamn (än de äldre jag räknade upp innan) som jag gillar med; Caspian, Casper, Tristan, Sander och Bastian.

Vad tycker ni om Inez, Iris, Noomi och Minou? Rätt gulliga namn med...
    Noomi är coolt och mjukfint på samma gång tycker jag. Gillar!
  • Elenic
    hilda123 skrev 2015-09-17 20:24:18 följande:

Åh så mysigt att känna bebisen! Jag längtar tills man kan känna den och slippa vara orolig att den har slutat växa. Börjar få många blickar på jobbet nu, är i v 15 så börjar bli svårt att dölja. Syns era magar med eller är jag ensam? :) mysigt alla er som haft ul redan! Jag ska ringa och boka tid på måndag! Längtar massor :)

Min mage syns också, helt klart. Fast då brukar jag inte ha nån mage alls I vanliga fall, kanske syns mer då... På jobbet vet några, men de som inte vet frågar inte eller verkar inte titta heller - de tror väl bara att jag blivit plötsligt tjock. ;)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-17 22:02:19 följande:

Lycklig! Ultraljudet visade en liten lugn och stilla men högst levande krabat med pickande hjärta! 7 cm lång med allt "på plats". Fick se 2 små söta fötter och 2 små viftande händer. Hjärna, hjärta o ryggrad såg bra ut vad hon kunde se. Hon tittade lite på nackspalten också även om jag inte gjorde kub, och den såg inte oroväckande bred ut eller så. Dateringen ändrades inte en dag jämfört med den vi fick av BM beräknad på sista mens utan blev exakt samma. Nu kan man pusta ut för ett litet tag... hoppas det gått bra för er andra med som gjort kub idag! Kram

Åh så härligt! Grattis!
  • Elenic
    hilda123 skrev 2015-09-18 09:13:16 följande:

Jag vägrar oxå mammakläder. Gärna hela graviditeten :) har insett att det är modern med tajts igen! Så tajts och nån längre skjorta får jag hänga i i vinter tänkte jag :)

Jag är likadan! Mina låga stretchjeans kommer funka länge, och med ett långt linne under tröja/skjorta kommer man långt. Går oftast I klänning på jobbet och de stickade eller stretchiga kommer också funka länge om inte hela graviditeten. Köper så lite mammakläder som möjligt faktiskt, tycker att de flesta är anskrämliga... Men givet att det kommer en lång vinter mellan nu och bebis blir det nog iaf en gravidvänlig vinterjacka/kappa - vägrar att frysa!
  • Elenic
    AKF skrev 2015-09-17 08:37:18 följande:

Idag är det dags för KUB-test.

Minns att det var flera som också ska göra det idag, men minns inte vilka det är - tänker på er i vilket fall!

Hoppas att vi får bra siffror allihop!

Hur har det gått för dig AKF?
Svar på tråden Marsbebis 2016