• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Smilla80 skrev 2015-09-11 19:26:29 följande:

Oj, att du lyckats klämma ut dem, haha! hoppas det inte blir en riktigt så gigantisk bebis som din man var då! Jag är också av den storleken men har fått små barn med, båda har vägt knappt 3 kg!

Oj, varning för syftningsfel! Alltså, jag menar inte att jag är gigantisk utan av din storlek, men att jag fått barn som är små precis som jag...
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-09-11 19:36:43 följande:

... det tacksamt! :)

Råkade få iväg det förra inlägget lite för tidigt ;)

Vilken vecka är du i CatEyes? BF? Jag får vänta ända till december på RUL...! Går nog fort till oktober! :)

Men vilken vecka kommer du att vara i då? Och när är ditt BF?
  • CatEyes
    Carabellis kusp skrev 2015-09-11 17:48:44 följande:
    Konstigt det där med könshetsen. Vi som har en flicka och väntar vår andra får säkert en del gliringar framöver. Jag har altid trott att jag ville ha en av varje, men den förlamande ångest jag levde med när jag trodde att barnet var kromosomskadat, har fått mig att glömma allt sådant. Om jag får ett friskt barn är jag så evigt tacksam. Därmed inte sagt att jag inte förstår dem som önskar det ena eller andra, men när utomstående hetsar om sånt blir man trött.
    Förstår exakt hur du menar.
    Jag har två missfall i bagaget och förlossningen med sonen var jätte svår, vi var nära att komma hem utan något barn.
    Visst skulle det vara roligt med en av varje, men som sagt att barnet är friskt är ju det viktigaste.
  • CatEyes
    Smilla80 skrev 2015-09-11 19:33:07 följande:
    Känner igen mig! Var ett evigt tjat om att det måste bli en flicka när vi väntade tvåan, som också var en underbar liten kille. För oss spelade det ingen roll, vi var jätteglada och helt kära i vår lille gosse - men tydligen gjorde det andra besvikna. Ni kan ju tänka er vad jag kommet få utstå den här tredje graviditeten! Blir trött bara av att tänka på det. Vi vill ha ett BARN till, inte ett kön, som säkert alla kommer tro!! Om ni har tips på någon slagfärdig kommentar jag kan respondera med så mottages
    Kan tänka mig vilka kommentarer ni kommer att få den här gången.

Exakt som du säger, man vill ha ett barn, inte ett kön!! Gaaahh. Vissa förstår inte. Har ett par kompisar, som inte har barn, som håller på med det där. Det eviga tjatet om alla söta flickkläder som dom vill köpa!! De får väl skaffa egna barn eller en docka som de kan klä
  • CatEyes
    Smilla80 skrev 2015-09-11 19:36:43 följande:

... det tacksamt! :)

Råkade få iväg det förra inlägget lite för tidigt ;)

Vilken vecka är du i CatEyes? BF? Jag får vänta ända till december på RUL...! Går nog fort till oktober! :)

Är i vecka 15 nu. Har BF 9 mars. Oj! December känns långt. Vilken vecka är du i då?
  • AnniAy

Jag har 2 tjejer redan och fått höra - är det inte dags att klämma ut en pojke nu? Jag skratta och vände mig om och börja gå. Kände mig som tandkräm typ att det bara är att klämma ut ????

• Reflexen

Mitt RUL är 3 nov. Om jag räknar rätt är jag då i v 20, vilket känns lite sent tycker jag. Men det är eg inte så långt dit och när man väl är där så har _halva_ tiden gått! Shit, det här kommer bli en spännande höst/vinter

• Smilla80

Oj, nu blandade jag visst ihop datumen det lite! Efter en titt i kalendern ser jag att mitt nästa besök på MVC är i december, RUL är 4 november!! (V. 20+nånting). Bra att ni gjorde mig uppmärksam på detta! :)

• Smilla80
    CatEyes skrev 2015-09-11 21:49:07 följande:

Kan tänka mig vilka kommentarer ni kommer att få den här gången.

Exakt som du säger, man vill ha ett barn, inte ett kön!! Gaaahh. Vissa förstår inte. Har ett par kompisar, som inte har barn, som håller på med det där. Det eviga tjatet om alla söta flickkläder som dom vill köpa!! De får väl skaffa egna barn eller en docka som de kan klä

Ja men precis, skaffa egna barn då! Du får vara likadan mot dem sedan när de själva väntar barn, så får de se hur roligt det är...
  • NellieMeja

Har två flickor sedan innan å har fått kommentarer 2 gånger redan .Som hoppas att det är en pojke denna gång. Blir så ställd så jag vet inte vad jag ska svara. För oss är inte könet viktigt vi vill bara ha ett friskt barn.

Svar på tråden Marsbebis 2016