• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Dubban skrev 2015-09-09 19:29:07 följande:

Jag arbetar på förskola och idag pratade jag med en av "våra mammor". Hon väntar barn och är beräknad 30 mars och pratar redan vitt och brett om detta. Lite roligt att stå där och lyssna på alla hennes tankar kring graviditeten samtidigt som jag själv, i största hemlighet, är beräknad två dagar före henne :) Det är en ganska mysig hemlighet det här och jag funderar nu på hur länge man ska hålla på det...

Det finns inget rätt eller fel ang att berätta tycker jag. Jag berättade direkt för några vänner och min ursprungsfamilj. Med dem har jag delat all ångest kring kasst kub mm.
  • NellieMeja

Tack för alla Tack. Känns så otroligt skönt att allt var ok med bebisen. Nu kan man slappna av. Å även berätta för jobbet får en del frågar hihi plus magen börjar bli svår å dölja. Sen ska vi berätta för blivande storasystrar på fredag ska bli så kul hihi å få se deras reaktion

• Emzaan

Va roligt att flera börjar berätta, vi berättade för barnen förra helgen. Det var så fint,6 åringen började gråta av lycka. Att bli storasyster har varit hennes högsta dröm. 11 åringen belv också glad Och sedan visste alla i skolan. Våra föräldrar vet också men inte syskonen. Och på jobbet ska jag vänta ett par veckor till.

• mammave

Oj vad ni skriver tjejer Välkomna ni nya i tråden! Och lycka till på ul! Som ngn sa så går ju faktiskt de flesta graviditeter bra.

Jag kan också tycka att det känns väldigt overkligt att jag är gravid (trots att jag redan behöver mammabyxor :-P och sett den lilla tre ggr). Undrar när jag kmr fatta det helt (är ändå mitt tredje barn o är i v 15).

• Elenic

LYCKLIG!! Vi fick se en liten fin, pigg, supersöt bebis igår på vårt KUB-ultraljud. Hen vinkade och sprattlade och ville inte alls ligga still. Känner mig helt kär! Dessutom fick vi bra siffror (för min ålder) så nu ska jag verkligen pusta ut, våga tro på det här och njuta! Tack söta ni som frågat hur det gått och hållit tummar. (Jag får inte familjeliv att funka på mobilen och jag använder bara dator på dagtid typ, därav sen uppdatering.)

Just det, blev flyttad igen så nu är jag i v.12+5 helt plötsligt. Vet inte om jag riktigt tror på det (då skulle jag haft ÄL 8 dagar efter mens...) men de sa att det är den dateringen BM kommer gå på så vi får väl göra det vi också..

Stort grattis till er som som jag fick positiva besked igår och stort lycka till ni som ska iväg idag och de närmsta dagarna.

• Smilla80

Jätteroligt Elenic, grattis!

Hur var du daterad innan det flyttades, blev då mkt flyttad? Vad fick du för BF?

• Dubban

Nej, visst är det upp till var och en, hur och när man berättar. Jag plussade mitt under vår semestervecka på Öland i somras och visade stolt upp stickan direkt för min bror och svägerska (ja, efter mannen förstås). Men i övrigt är jag lite skadad av mitt MA. Den gången visste ALLA, barnen var superglada och jobbet (plus alla föräldrar där) var informerade, och så i v 13 visade det sig att det inte fanns någon levande bebis. Det var många som blev ledsna och jag tyckte att det var väldigt jobbigt att gå tillbaka till jobbet. Därför är just jag lite återhållsam med att berätta den här gången. Fast efter ultraljudet igår är jag bra sugen :)

Carabellis kusp skrev 2015-09-09 19:35:10 följande:

Det finns inget rätt eller fel ang att berätta tycker jag. Jag berättade direkt för några vänner och min ursprungsfamilj. Med dem har jag delat all ångest kring kasst kub mm.

Svar på tråden Marsbebis 2016