• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-09-14 19:58:59 följande:
    Jag spyr kanske var tredje morgon och mår lite illa på kvällarna, mätt och hungrig på samma gång. Så tråkigt att må illa! Har du några husmorsknep?
    Det låter ungefär som jag senaste dagarna (innan dess mådde jag illa 24/7, kunde till och med vakna på natten och kräkas). Det som hjälper mig bäst är att aldrig bli hungrig och aldrig mätt - småäta med andra ord. Allra helst sura frukter (gröna äpplen, apelsiner). Och dricka mycket bubbelvatten. Och undvika mintsmak, kaffe, animaliskt protein.
  • NellieMeja

Vi har nu berättat för våra tjejer att dom ska bli storasystrar. Å dom blev så glada. Den minsta har redan stora planer för sin "lillasyster " hihi. Så underbara reaktioner värmde Mamma hjärtat

• Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2015-09-14 21:22:42 följande:

Vi har nu berättat för våra tjejer att dom ska bli storasystrar. Å dom blev så glada. Den minsta har redan stora planer för sin "lillasyster " hihi. Så underbara reaktioner värmde Mamma hjärtat

Det låter mysigt! Hur gamla är flickorna nu igen?
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-09-14 20:05:32 följande:

Det låter ungefär som jag senaste dagarna (innan dess mådde jag illa 24/7, kunde till och med vakna på natten och kräkas). Det som hjälper mig bäst är att aldrig bli hungrig och aldrig mätt - småäta med andra ord. Allra helst sura frukter (gröna äpplen, apelsiner). Och dricka mycket bubbelvatten. Och undvika mintsmak, kaffe, animaliskt protein.

Vad träffande! Utan att jag ens tänkt på det har jag bytt ut min kära Sensodyne proemalj mot pepsodent med lime-smak! Helknasigt! Fast after eight slinker iofs ner...! Men jag är verkligen inne på surt jag med; limevatten, kapris, a-fil, granny smith, blodegrapejuice, bubbelvattenmango... Absurda vanor
  • hilda123

Jag är i v 15 nu och har inga symtom kvar mer än ömma bröst. Tycker jag blir mer orolig nu innan magen syns och symtomen är borta. Har hellre kvar illamåendet så man vet att det faktiskt är nåt där inne :)

Jag har en son sedan innan och skulle bli jätte glad vare sig det är en pojk eller flicka, en pojk vet jag hur man tar hand om så det får gärna vara en pojk till. Min känsla säger dock att det är en flicka :) jag tycker nog bara det är så himla svårt med killnamn! Sonen hette inget på sjukhuset då jag inte kunna bestämma mig ;) måste komma på bra namn innan den här gången. Har ni börjat fundera på namn? Ni som gjort nipt test har ni fått reda på könet?

• Reflexen

Hilda:

Jag vet könet från NIPT-testet. Dock vill inte min man veta ännu, så jag får vackert hålla tyst och diskutera både tjej- och killnamn!

Tycker också att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn. Har flera fina tjejnamn som vi båda gillar, men på killsidan är vi inte ens i närheten av varandra

• Sötistilde

Är i v17 på torsdag och känner heller inget mer än ömma bröst. Så är oxå lite orolig... 2 barnet, har en dotter innan som heter Tilde. För oss spelar det ingen roll vilket kön (gjorde mkp så kunde få veta kön) men hade varit mysigt med 1 tjej till.. Hihi! Men har någon förslag på lite kill, tjejnamn ? :)

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-09-15 12:32:58 följande:

Hilda:

Jag vet könet från NIPT-testet. Dock vill inte min man veta ännu, så jag får vackert hålla tyst och diskutera både tjej- och killnamn!

Tycker också att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn. Har flera fina tjejnamn som vi båda gillar, men på killsidan är vi inte ens i närheten av varandra

Oj, så du klarar av att inte avslöja dig? Starkt!

Har du några flicknamn att dela med dig av? Där har vi totaltorka, men vi har ju tid att fundera.
  • Carabellis kusp
    Sötistilde skrev 2015-09-15 12:37:57 följande:

Är i v17 på torsdag och känner heller inget mer än ömma bröst. Så är oxå lite orolig... 2 barnet, har en dotter innan som heter Tilde. För oss spelar det ingen roll vilket kön (gjorde mkp så kunde få veta kön) men hade varit mysigt med 1 tjej till.. Hihi! Men har någon förslag på lite kill, tjejnamn ? :)

Jag gillar t ex Edith och Elsa som passar bra med Tilde. På pojksidan är Axel en favorit. Är det er stil?
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-15 12:32:58 följande:

Hilda:

Kan du inte avslöja för oss, hihi!! Skojar bara - Nyfiken i en strut.
Svar på tråden Marsbebis 2016