• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-18 11:01:49 följande:

Åh så härligt! Grattis!

Tack söta du! :)
  • AKF

Tack snälla för att du frågar! Orkade inte skriva hör igår.

Vi fick inget helt svar igår pga att de klantat sig när jag lämnade blodprov. De hade helt enkelt inte tagit det provet...

Jag var rätt besviken eftersom det varit en viss anspänning fram till ultraljudet.

Men barnmorskan sa att nacken var smal och det brukar den inte vara om något är fel.

Allt såg fint ut annars. Blir dock inte klok på veckorna. Jag sa att jag enligt tidigare mätning och beräkning var 12+4 igår. K

Ja, det stämmer bra sa bm men i papprens jag fick med mig hem har hon skrivit 13+2 enligt ultraljud.

Nu har jag iaf lämnat blodprov igen och ska få svar på hela kubtestet nästa vecka.

Elenic skrev 2015-09-18 11:05:01 följande:

Hur har det gått för dig AKF?

• Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-09-18 13:52:59 följande:

Vi fick inget helt svar igår pga att de klantat sig när jag lämnade blodprov. De hade helt enkelt inte tagit det provet...

Jag var rätt besviken eftersom det varit en viss anspänning fram till ultraljudet.

Men barnmorskan sa att nacken var smal och det brukar den inte vara om något är fel.

Allt såg fint ut annars. Blir dock inte klok på veckorna. Jag sa att jag enligt tidigare mätning och beräkning var 12+4 igår. K

Ja, det stämmer bra sa bm men i papprens jag fick med mig hem har hon skrivit 13+2 enligt ultraljud.

Nu har jag iaf lämnat blodprov igen och ska få svar på hela kubtestet nästa vecka.

Åh nej, vad frustrerande! Mitt intryck är dock att det är nackspalten som väger tyngst, tidigare gjorde man ju bara nackuppklarning, så du har ju ett gott besked ändå. Och fb bör typ 29 mars?
  • Elenic
    AKF skrev 2015-09-18 13:52:59 följande:

Men nej, vilka klantar! Åhh, förstår verkligen frustrationen och att luften gick ur er. Det är ju en STOR anspänning innan... Skönt att det såg bra ut dock! Märkligt med dagarna... Hur är det enligt sista mens? Jag har ju också haft lite märkliga UL-dateringar, ska bli intressant att se hur det blir på RUL.. Håller tummarna för att allt ser fint ut med blodprovet också, som Carabellis skriver - NUPP är ju det överlägset mest dominerande delen av provsvaret så det går säkert bra. Kram!
  • Reflexen

Men så trist slarv, AKF! Håller med de andra om att det låter bra med det ni såg på ul dock.

Ring o fråga om veckorna, det där var ju så stor skillnad att man blir nyfiken på riktigt. Mig har de bara flyttat tre dagar (framåt, alltså senare bf än jag trodde), det är ju inte så mkt. En hel vecka är ju lite mer!

• Madelen21

Hej hej Hoppar in här.

Fast jag har bf 28 februari. Men är ganska säker på att det blir ändrat till in i mars efter ultraljudet. Vi har ul 1a oktober. Vi ska kolla kön. Har en flicka som är 8 år och två pojkar 5 och 2 år. Storasyster hoppas att det blir en lillasyster nu.Kan erkänna att jag oxå hoppas på det. Fast det spelar ingen roll. Huvudsaken att allt går bra mm.

Jag går in i v 18 på måndag

• Carabellis kusp
    kluckis skrev 2015-08-03 12:33:11 följande:

Jag går in i v.8 imorgon :)

Skrev in mig på mvc förra veckan och nästa tisdag är de dags för ultraljud ?

TS, tråden rullar på, hur har du det?
  • Carabellis kusp
    Madelen21 skrev 2015-09-19 19:47:03 följande:

Hej hej Hoppar in här.

Fast jag har bf 28 februari. Men är ganska säker på att det blir ändrat till in i mars efter ultraljudet. Vi har ul 1a oktober. Vi ska kolla kön. Har en flicka som är 8 år och två pojkar 5 och 2 år. Storasyster hoppas att det blir en lillasyster nu.Kan erkänna att jag oxå hoppas på det. Fast det spelar ingen roll. Huvudsaken att allt går bra mm.

Jag går in i v 18 på måndag

Hej och välkommen. Är dina andra barn födda efter BF?
  • Frida Li
    sandra84 skrev 2015-09-16 17:52:43 följande:

Har en fråga... Jag förstår ju att stress inte är det bästa för fostret under graviditet. Men jag har ett dunderstressigt jobb. Hög ljudvolym, jobbar 45 timmar i veckan och har sällan rast. Hur kan detta påverka min graviditet tror ni? Ska ringa min bm imorgon tänkte jag. Men kom gärna med kloka råd!

Jag var i den situationen. Fick sammandragningar i v 29. Födde min dotter i v 36+1, av vad jag tror var pågrund av stress. Hon fick sen kolik o var en orolig bebis
  • Madelen21

Hej

Japp alla tre mina är födda efter Bf.

Å alla tre är födda på sommaren. Å alla gånger sjukt varmt. Så skönt mä en vinterbäbis nu faktiskt. Blir lite annat.

Svar på tråden Marsbebis 2016