• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-24 10:38:16 följande:
    Ja precis, det beror på hur man räknar/uttrycker det. Det du nämner är nog så man ska säga egentligen. Är väl bara jag som är försiktig till o med där! ;) Men då får jag ändra mig - jag är i v 15! TjoHej vad det går undan!

Håller med dig om att man ff kan känna sig skengravid... Har nästan svårt att få orden ur munnen - "jag är gravid". Älskade att vara gravid med mina andra två, så hoppas den känslan infinner sig snart denna gång med. Samtidigt har jag nog aldrig varit tacksam o ödmjuk över mitt plus som jag var denna gång, så det är nog bara att jag måste inse att det är på riktigt nån gång. Har du hunnit shoppa nåt till bebin för att göra det mer verkligt? :)
    Välkommen till vecka 15! (Är också där :) )

Hoppas också på att den där sköna känslan från tidigare graviditeter infinner sig. Har faktiskt inte shoppat en enda grej till bebisen.. Mest för att jag inte känt för det. Hittade en riktigt schysst vagn häromdagen om min man bara "Men köp den!" fast jag vågade inte alls.. Kanske ska börja med en liten mössa eller nåt. ;)
  • Smilla80

Åh tack Elenic, kul! :)) Visst är det kul m barnvagnar, vad var det för vagn du blev sugen på? :) ja en mössa är ju ett hyfsat tryggt "ingångsköp"

Usch, ser nu att jag skrivit fel - det lät som att jag inte varit tacksam och ödmjuk vid mina andra två grav, så menade jag inte - självklart har jag varit det, jätteglad, tacksam o ödmjuk! Det jag menade var att jag aldrig varit SÅ ödmjuk som denna gång, alltså det kändes inte lika självklart att jag skulle lyckas bli gravid denna gång, så tacksamheten var EXTRA stor! Så fel det kan låta...

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-09-24 09:17:34 följande:

Då har du BF 1 v senare än jag, mitt BF är runt 20 mars. Jag får inte ihop det riktigt - vi är ju båda i v 14, hur kan det skilja så med BF? Jag är i v 14+4 idag, och du?

Jag är på 13+5 idag, så ganska exakt en vecka efter dig håller med om att v 13+ nånting ska vara lika med v14 är ett krångligt sätt att räkna veckor på!
  • hilda123

Jag har fått någon form av ischias som inte vill släppa. När man googlar så verkar det ganska vanligt vid graviditet? Någon som har erfarenhet av det från tidigare graviditeter? Jag hade knappt foglossning sist så detta känns väldigt ovant. Ska till sjukgymnasten idag och se vad som kan göras. Jag skulle ju bara vilja ha lite massage, men massage i ländrygg är väl inte det bästa som gravid?
    Hoppas ni mår bra alla! Längtar något otroligt till rul så man kanske kan slappna av sen.

• Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-24 11:51:36 följande:

Åh tack Elenic, kul! :)) Visst är det kul m barnvagnar, vad var det för vagn du blev sugen på? :) ja en mössa är ju ett hyfsat tryggt "ingångsköp"

Usch, ser nu att jag skrivit fel - det lät som att jag inte varit tacksam och ödmjuk vid mina andra två grav, så menade jag inte - självklart har jag varit det, jätteglad, tacksam o ödmjuk! Det jag menade var att jag aldrig varit SÅ ödmjuk som denna gång, alltså det kändes inte lika självklart att jag skulle lyckas bli gravid denna gång, så tacksamheten var EXTRA stor! Så fel det kan låta...

Haha, ja, jag har varit en vagngalning av rang tidigare. Nu är det ju länge sen och jag tror att jag har blivit mer balanserad.
    Den här gången är jag sugen på en Bugaboo Buffalo eller Brio Go tror jag, men jag måste ut och klämma och känna lite. Såg dock en sjukt snygg denimklädsel från Diesel till Bugaboon som jag gick igång på.. :)

Och jag förstod precis hur du menade, ingen fara. =) Kram!
  • Zezziz84

Hej alla längesen ja skrev här nu..
    Gick in i v16 igår o har fått foglossning:( konstant smärta i höften..
    Har ni börjat handla till bebisarna?
    Jag har köpt vagn o bilstol:)

• Madelen21
    Zezziz84 skrev 2015-09-25 12:06:46 följande:

Hej alla längesen ja skrev här nu..
    Gick in i v16 igår o har fått foglossning:( konstant smärta i höften..
    Har ni börjat handla till bebisarna?
    Jag har köpt vagn o bilstol:)

Jag har köpt både syskonvagn och enkelvagn fick tag i begagnade för otroligt bra pris. Syskonvagnen från 2012 för 1000 å enkelvagnen Emmljunga för 900 från 2010 men båda var i mkt fint skick. Känns bra. Sen en pop fleece overall. Men i morron ska ja shoppa mer för då ska jag på klädbytardag, synd att jag inte hinner på ul.. Har ul nästa torsdag.. Jag lääängtar ihjäl mej :)
    Jag väntar som sagt mitt 4e barn och det blev en hoppsan å vi hade sålt vagn mm så därför blev de "nyköp" :)
  • Zezziz84
    Madelen21 skrev 2015-09-25 12:49:59 följande:
    Jag har köpt både syskonvagn och enkelvagn fick tag i begagnade för otroligt bra pris. Syskonvagnen från 2012 för 1000 å enkelvagnen Emmljunga för 900 från 2010 men båda var i mkt fint skick. Känns bra. Sen en pop fleece overall. Men i morron ska ja shoppa mer för då ska jag på klädbytardag, synd att jag inte hinner på ul.. Har ul nästa torsdag.. Jag lääängtar ihjäl mej :)
    Jag väntar som sagt mitt 4e barn och det blev en hoppsan å vi hade sålt vagn mm så därför blev de "nyköp" :)
    Mitt 3:e barn o har inget kvar sen tidigare mina barn e snart 7 o 9 år:)
    Så de blir nyköp här med köpte vagnen begagnad brio smile o bilstolen av en jag känner:)
  • Reflexen

Jobbigt med ischias och foglossning, Hilda och Zezzis! Hoppas ni får hjälp med någon slags lindring!

Jag har inte köpt nåt ännu, men kikat lite på vagn. Vi bor på landet, så vill ha en stor vagn med fasta hjul. Hade en brio happy sist, den gillade vi. Det finns viss risk att det blir en lika dan igen köper nog begagnad om en fräsch dyker upp. Vad tittar ni efter för egenskaper hos en vagn? Ny eller beg?

Mars känns lite som en svår månad att få barn i, antingen är det -15 och elak vinter eller +5 och ljuvlig vår här hos oss. Dottern kom i dec, då var det liksom bara att köra på full vinterutstyrsel. Nu är det lite svårare hur tjock overall eller mössa behövs? Skinn i vagnen? Filt? Osv

• Madelen21
    Reflexen skrev 2015-09-25 13:15:33 följande:

Jobbigt med ischias och foglossning, Hilda och Zezzis! Hoppas ni får hjälp med någon slags lindring!

Jag har inte köpt nåt ännu, men kikat lite på vagn. Vi bor på landet, så vill ha en stor vagn med fasta hjul. Hade en brio happy sist, den gillade vi. Det finns viss risk att det blir en lika dan igen köper nog begagnad om en fräsch dyker upp. Vad tittar ni efter för egenskaper hos en vagn? Ny eller beg?

Mars känns lite som en svår månad att få barn i, antingen är det -15 och elak vinter eller +5 och ljuvlig vår här hos oss. Dottern kom i dec, då var det liksom bara att köra på full vinterutstyrsel. Nu är det lite svårare hur tjock overall eller mössa behövs? Skinn i vagnen? Filt? Osv

Jag har fått mina 3 på sommaren när de varit minst 30 grader varmt så att få en vinterbäbis är nått helt nytt för mig :)  Jag har bf 28e  februari. Har köpt fleece overall men räknar med att köpa en vinteroverall oxå. Ska kolla på klädbytardagen i morron. Fårskinn skulle nog jag ha eller en åkpåse. Ja det visar sig helt enkelt hur vintern blir :) Tycker det känns skönare att få en vinterbäbis faktiskt, jobbigt å va höggravid hela sommaren :)
Svar på tråden Marsbebis 2016