hilda123 skrev 2015-09-26 07:42:01 följande:
Tror ni det behövs en vinteroverall? Jag tänker att bebis inte kommer vara uppe ur vagnen så mkt i början så att det räcker mes åkpåse och en fleeceoverall kanske? Jag har iof en overall från min son på vinden i strl 50 kanske ska ta fram den sen ändå? :) tur jag aldrig sålde den om det blir kallt..roligt ni som redan kollar vagn!. Sugen på att köpa en vagn sen med men vet inte alls vad jag vill ha. :)
Här blir det å köpa en vinteroverall då vi kommer ta dagliga promenader 2,5 km med storasyskon till skolan och dagis. Så jag ska kika på det idag. Jag har köpt en begagnad superfin Emmaljunga. Jag köper ingenting i storlek 50.. Mina barn har alla vägt över 4 kg.. Känns nog som att en overall i 56 får det bli om jag hittar nån fin idag :)
sandra84 skrev 2015-09-26 07:29:52 följande:
Jag har också sparat det mesta. Vår yngsta dotter fyller 2 år i december. Blir att köpa en tunnare overall begagnat bara.
Under förra graviditeten hade jag ont i "underlivet" (någon form av bråck eller foglossning). Den börjar också göra sig till känna. Hoppas att simning ska underlätta lite. Men var helt sjukskriven från vecka 24 förra gången.
Vad härligt för er som känner små puffar. Längtar så!
Det onda mellan benen har jag oxå.. Åderbråck.. Fick det med nummer 3 å har det även nu.. Sjukt obehagligt.. Pratat med min Bm å det finns inget att göra åt det..
Hon sa att det kan lätta att ha en kudde under rumpan när man sover.. För mig gör det ont typ när jag går å står. Men när jag ligger å sitter så är det bättre..
Har även åderbråck på vänster ben, fick förra graviditeten.. Så då fick jag remiss till ortopedtekniska kliniken på mitt sjukhus så jag fick speciella stödstrumpbyxor.
Dom hjälpte väl lite iaf.. De va typ som kraftigare nylonstrumpbyxor. Jag har ul på torsdag ååå va jag längtar dit. Nu sitter jag å taggar inför klädbytardag 9.30
Sovit fruktansvärt dåligt i natt... Varit en lång natt tycker jag. Återkommer om jag fyndat nått roligt under dagen :)