• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Zezziz84
    Reflexen skrev 2015-09-25 13:15:33 följande:

Jobbigt med ischias och foglossning, Hilda och Zezzis! Hoppas ni får hjälp med någon slags lindring!

Jag har inte köpt nåt ännu, men kikat lite på vagn. Vi bor på landet, så vill ha en stor vagn med fasta hjul. Hade en brio happy sist, den gillade vi. Det finns viss risk att det blir en lika dan igen köper nog begagnad om en fräsch dyker upp. Vad tittar ni efter för egenskaper hos en vagn? Ny eller beg?

Mars känns lite som en svår månad att få barn i, antingen är det -15 och elak vinter eller +5 och ljuvlig vår här hos oss. Dottern kom i dec, då var det liksom bara att köra på full vinterutstyrsel. Nu är det lite svårare hur tjock overall eller mössa behövs? Skinn i vagnen? Filt? Osv

Jag titta så hela va hel o fungerade, körde en runda för o se hur de kändes:)
    Om du bor på landet så har britax go next bäst stötdämpning dock väldigt dyr!
    Jag valde brio smile pga bra med plats o lätt o svänga med då vi har hund:)
    Jag har bf 16/3 kommer använda vinteroverall o tjock filt sen får man ju se hur kallt de blir jag bor i Skåne o vi brukar ha milda vintrar
  • NellieMeja

Vi har kvar vagn sen dom andra barnen och alla kläder med. Men blir det en pojke så får vi nog köpa en hel del kläder. Sen ska vi köpa babysitter å babygym för det kastade vi efter minstingen å även gåstol som gick sönder. Men vi köper begagnat.

• Madelen21

Nog är det bra med begagnat. I morgon ska jag på en stor klädbytardag här jag bor å jag har lämnat in till försäljning oxå. Så jag hoppas att det blir nånting sålt. Jag ska köpa en overall och lite annat smått och gott i morgon. Blir å köpa nåt unisex eftersom jag inte vet könet än.

Älskar loppisar och att fynda. Babygym behöver jag oxå köpa. Å så är jag sugen på ett spjälskydd mä mumin på. Ska kika i morgon få se OH va jag känner små puffar från den lilla där inne. Nej nu blir det natt natt för min del.

• Emzaan

Jag har sparat allt, vagn, spjälsäng, babysitter, babygy och massa kläder. Måste bara köpa bilbarnstol. Har liksom vetat att jag inte var klar med bebisar, men efter denna blir det nog att rensa.

• sandra84

Jag har också sparat det mesta. Vår yngsta dotter fyller 2 år i december. Blir att köpa en tunnare overall begagnat bara.

Under förra graviditeten hade jag ont i "underlivet" (någon form av bråck eller foglossning). Den börjar också göra sig till känna. Hoppas att simning ska underlätta lite. Men var helt sjukskriven från vecka 24 förra gången.

Vad härligt för er som känner små puffar. Längtar så!

• hilda123

Tror ni det behövs en vinteroverall? Jag tänker att bebis inte kommer vara uppe ur vagnen så mkt i början så att det räcker mes åkpåse och en fleeceoverall kanske? Jag har iof en overall från min son på vinden i strl 50 kanske ska ta fram den sen ändå? :) tur jag aldrig sålde den om det blir kallt..roligt ni som redan kollar vagn!. Sugen på att köpa en vagn sen med men vet inte alls vad jag vill ha. :)

• AKF

Hej!

Vi fick vårt kub-svar till slut. Låg risk särskilt med hänsyn till min ålder enligt bm. Det kändes som en lättnad! De flyttade veckorna lite efter mätning så jag är i v15 nu, 14+4.

I förrgår kväll började jag få huvudvärk, jag har haft det til och från under graviditeten, det har känts som att det varit hormonellt för jag hittar ingen annan orsak. Den här gången höll det i sig hela natten och har fortfarande inte släppt efter 1,5 dygn. Började också kräkas i går morse och har knappt kunnat behålla vatten sen dess. Varit hemma från jobbet och helt sängliggande. Känns som ett rejält bakslag efter att jag trodde att jag lämnat det värsta av illamåendet bakom mig.

Är det någon som känner igen sig? Någon som vet vad man kan göra åt huvudvärk som inte ger med sig? Försöker få i mig vatten, lite i taget, men alvedon funkar inte för jag kräks bara upp det.

• Madelen21
    hilda123 skrev 2015-09-26 07:42:01 följande:

Tror ni det behövs en vinteroverall? Jag tänker att bebis inte kommer vara uppe ur vagnen så mkt i början så att det räcker mes åkpåse och en fleeceoverall kanske? Jag har iof en overall från min son på vinden i strl 50 kanske ska ta fram den sen ändå? :) tur jag aldrig sålde den om det blir kallt..roligt ni som redan kollar vagn!. Sugen på att köpa en vagn sen med men vet inte alls vad jag vill ha. :)

Här blir det å köpa en vinteroverall då vi kommer ta dagliga promenader 2,5 km med storasyskon till skolan och dagis. Så jag ska kika på det idag. Jag har köpt en begagnad superfin Emmaljunga. Jag köper ingenting i storlek 50.. Mina barn har alla vägt över 4 kg.. Känns nog som att en overall i 56 får det bli om jag hittar nån fin idag :)
    sandra84 skrev 2015-09-26 07:29:52 följande:

Jag har också sparat det mesta. Vår yngsta dotter fyller 2 år i december. Blir att köpa en tunnare overall begagnat bara.

Under förra graviditeten hade jag ont i "underlivet" (någon form av bråck eller foglossning). Den börjar också göra sig till känna. Hoppas att simning ska underlätta lite. Men var helt sjukskriven från vecka 24 förra gången.

Vad härligt för er som känner små puffar. Längtar så!

Det onda mellan benen har jag oxå.. Åderbråck.. Fick det med nummer 3 å har det även nu.. Sjukt obehagligt.. Pratat med min Bm å det finns inget att göra åt det..
    Hon sa att det kan lätta att ha en kudde under rumpan när man sover.. För mig gör det ont typ när jag går å står. Men när jag ligger å sitter så är det bättre..
    Har även åderbråck på vänster ben, fick förra graviditeten.. Så då fick jag remiss till ortopedtekniska kliniken på mitt sjukhus så jag fick speciella stödstrumpbyxor.
    Dom hjälpte väl lite iaf.. De va typ som kraftigare nylonstrumpbyxor. Jag har ul på torsdag ååå va jag längtar dit.  Nu sitter jag å taggar inför klädbytardag 9.30
    Sovit fruktansvärt dåligt i natt... Varit en lång natt tycker jag. Återkommer om jag fyndat nått roligt under dagen :)
  • Tessie83

Hej!

Har inte köpt något än men har skötväska och en fleeceoverall i st 62. Både jag och min man är ganska långa så räknar med en stor bebis, haha.

Har också ont där nere, men i mitt fall är det foglossning i blygdbenet. Ont på framsidan och ibland emellan. Går hos sjukgymnast och jag ska inte bära tungt, inte simma, inte gå i trappor eller sitta med benen i kors.

• Reflexen

Hoppas du hittar nåt kul, Madelen! Jag kollade upp klädbytardagarna här i närheten igår, är en om några veckor. Får ta en tur dit, tror jag

Jag har ett tjockt fårskinn att ha i botten på vagnen, sen blir det nog en åkpåse. Ska kolla på Gekås, de kan ha fina till bra pris

Har lite ont i magen, högt upp, som jag tror har samband med min envisa tröga mage. Det känns inte som i närheten av livmodern, så är inte orolig för bäbisen, men lite irriterande är det.

Skönt med bra svar, AKF! Då är vi ganska lika, jag är på 14+0 idag.

Svar på tråden Marsbebis 2016