Elenic skrev 2015-09-23 14:18:55 följande:
Dina cravings låter som mina + apelsiner. Gillar nyttiga cravings. :)
Jag har RUL 21/10 och är då i v.19+något, känns lite sent men så blev jag kallad så det är väl bara att acceptera.
Tycker också att det är lite knepigt att de flesta vet nu, särskilt som vi själva inte riktigt har tagit till oss det ännu eller vågar tro på det fullt ut. Ibland känns det nästan som att jag vill dölja att jag är gravid för jag vill inte prata om det, vill inte få frågan om vi är glada typ och sen svara "ja, jätte" när det riktiga svaret är "skitnervösa och mår rätt dåligt faktiskt".. Men efter RUL SKA jag bara vara glad så det så.
Elenic, precis hejja nyttiga cravings :D
Ja man får väl lita på att sjukhuset vet bäst när det passar att komma in för RUL.
Precis den känslans om du beskriver känner jag ju med. Speciellt eftersom vi fick reda på det relativt sent var redan i 8+5 när vi fick reda på det och sen för att det är första barnet och allt känns så nytt och har en ständig oro. Ska också försöka att vara så glad som jag kan efter RUL för detta barnet är verkligen önskat!
Sen sa min syster ett bra sak som jag tänker på ofta. När du är gravid oroar du dig över att allt ska gå bra, allt från första UL till RUL till att sedan oro sig över födseln mm. När bebisen sedan är ute så börjar man oroa sig för att man ska vara otillräcklig, sen växer barnet upp och allt vad den resan innebär. Så en del av att bli förälder är nog just oron som följer med en hela livet. Så det är bra att redan nu försöka släppa den oro som finns och istället se den glädjen som det faktiskt innebär att bli förälder.
Vi får försöka peppa varandra :)