LisaKMB skrev 2015-09-29 20:46:46 följande:
Jag har inte varit så aktiv här i forumet men följer allt som ni skriver. Känner verkligen igen mig i det ni skriver om att inte fatta att jag är gravid. Har liksom velat dölja det och helst inte prata om det. Får hoppas att det förändras efter RUL. Har dessutom börjat känna små rörelser i magen vilket är så häftigt! Är i vecka 17 och med dottern kände jag inte förrän vecka 20-21 så det är stor skillnad. Känner ni andra bebisens rörelser?
Vad gäller kroppsnoja så känner jag på sätt och vis igen mig i det ni skriver! Jag tränar mycket och folk ser mig som en smal och vältränad person. Förväntningarna är alltså att jag snabbt ska komma tillbaka och se ut som tidigare, vilket kanske låter som ett icke-problem för vissa men för mig blir det en jobbig press. Jag hoppas dock att vi alla tänker förnuftigt och gläds över våra kroppar och vad fantastiska de är som klarar av graviditeter och förlossningar, oavsett form. Heja oss!
Visst är det märkligt! Igår på min körrepetition kom flera fram och gratulerade osv. iom att det nu verkligen syns att jag är gravid. Och jag skruvar nästan på mig för jag tycker det är nästan jobbigt att prata om. Kan verkligen inte förklara det här..
Å andra sidan, igår var nog första gången som jag faktiskt kände ett litet glädjeskutt när jag tänkte på att vi ska få en liten ullig, gullig bebis. Den tanken har liksom inte funnits tidigare.. Vill ha fler såna tankar!
Förstår och känner absolut igen mig i pressen. Jag har ju två sen tidigare, men det var för 9 och 12 år sedan och jag tänker att det kanske är lättare att komma tillbaka när man är 20-nåt än nästan 40.. För visst har jag gått ner igen och nästan varit i bättre form (starkare) efter barnen, och kommit i de gamla jeansen. Men för mig har det tagit ett tag, nästan ett år, då jag blir så SJUKT hungrig när jag ammar.
Den här gången blir det inte bättre av att veta att jag ska stå på scen inför typ 10 000 pers i Las Vegas i oktober nästa år. Scenkläderna sys dessutom upp nu under våren, så jag måste typ ge en storlek/mått och sen se till att komma i dem... Känns faktiskt sjukt stressigt.