• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-10-02 17:40:19 följande:

Jag blev ju daterad i v 13 och fick BF-datum, men det är kanske inte tillförlitligt? Jag är ju bortrest hela v 19 så därför sköt vi på det till v 20...men om det är viktigt får jag flytta fram det till v 18. Bm sa att det inte spelade så stor roll om jag tog det vecka 18 el 20...

Jag gjorde RUL i v 20 med mitt första barn, det enda som var jobbigt med det var att jag inte kände henne och var säker på att hon var död i magen. Nu kommer jag ha det i vecka 18+3 och känner av den lilla flickan redan nu, men oron denna gång handlar om hjärtat eftersom mitt kassa kub medför ökad risk. Eller jag är väl orolig för alla tänkbara fel iofs... Förutom kromosomfel då.
  • Bonebag
    Smilla80 skrev 2015-10-02 17:40:19 följande:

Jag blev ju daterad i v 13 och fick BF-datum, men det är kanske inte tillförlitligt? Jag är ju bortrest hela v 19 så därför sköt vi på det till v 20...men om det är viktigt får jag flytta fram det till v 18. Bm sa att det inte spelade så stor roll om jag tog det vecka 18 el 20...

Det datumet du fick då är det datumet som gäller :)
  • Madelen21

Jag gjorde ju ul igår å var i v 18+3 då men blev flyttad så 18+4 så halvtid på söndag

• sandra84
    Carabellis kusp skrev 2015-10-02 15:43:36 följande:

Hade inget bra svar, trodde att jag skulle vara fredad denna gång. Kvinnan i fråga fick sitt första och enda barn vid 40 och sedan bara mf, så kanske ville hon typ berömma ett klokare val än hennes eftersom jag vet att hon hade velat ha fler och medgivit att hon borde ha börjat tidigare... Nå ja, ska tänka ut nåt dräpande! Lär väl hända igen...

Jag har fått den frågan av alla mina kollegor, inklusive min chef. Även hur länge till jag ska jobba... Men är nog rätt bra på att strunta i dessa kommentarer.

Idag gjorde min äldsta son en present till bebisen i magen! Hel hjärtat smälter. Sen påtalar han 100 gånger om dagen att han inte vill ha en till lillasyster...
  • AnniAy

Det finns bugaboo grupper på fb där finns det en massa beg bugaboo. Jag har en donkey duo och ääälskar den. Har 13mån mellan mina barn men nu kommer stora vara 2år 8mån och lilla 1år 7mån så jag kör på duo och ståbräda till annars får det bli trilling vagn :P

• mammave

Hmmm, hade taktiskt inte tänkt köpa syskonvagn. Men kanske ska fundera lite till nu... Min son kmr vara nästan tre när lillebror kmr.

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-02 18:37:51 följande:

Jag gjorde RUL i v 20 med mitt första barn, det enda som var jobbigt med det var att jag inte kände henne och var säker på att hon var död i magen. Nu kommer jag ha det i vecka 18+3 och känner av den lilla flickan redan nu, men oron denna gång handlar om hjärtat eftersom mitt kassa kub medför ökad risk. Eller jag är väl orolig för alla tänkbara fel iofs... Förutom kromosomfel då.

Ja ständigt denna oro!

Förstår att v 20 kändes sent för rul om man inte får den där bekräftelsen genom att man känner bebin. Fick veta att moderkakan sitter högt i framvägg på mig, vilket kan göra att jag inte kommer att känna barnet så tidigt. Och jag som längtar redan nu efter det!
  • Smilla80
    Bonebag skrev 2015-10-02 18:41:03 följande:

Det datumet du fick då är det datumet som gäller :)

Tack för ditt svar, vad bra! Då kanske det inte gör så mkt om jag gör RUL i v 20. Tänker också att om man gör det lite senare så blir inte väntan så evighetslång mellan ul o förlossning utan att man får se det lilla pyret, för det blir ju troligtvis inget mer ul efter RUL. Nackdelen är ju om det upptäcks något fel på barnet, att få veta det så sent. Men jag måste ha tilltro. Valde ju att inte göra kub ens, så jag vill känna tillit och tänka att det som sker det sker...

Go lördag alla! :)
  • Smilla80
    sandra84 skrev 2015-10-02 21:48:16 följande:

Jag har fått den frågan av alla mina kollegor, inklusive min chef. Även hur länge till jag ska jobba... Men är nog rätt bra på att strunta i dessa kommentarer.

Idag gjorde min äldsta son en present till bebisen i magen! Hel hjärtat smälter. Sen påtalar han 100 gånger om dagen att han inte vill ha en till lillasyster...

Gud vad gulligt av din son! <3
  • Zezziz84

Igår hade jag jätte mycket sammandragningar någon mer som har de?
    Kändes lite obehagligt

Svar på tråden Marsbebis 2016