• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Zezziz84 skrev 2015-10-03 16:47:09 följande:

Igår hade jag jätte mycket sammandragningar någon mer som har de?

Kändes lite obehagligt

Jag har också det. Samma sak i förra graviditeten. Hade du också det förra gången?
  • Zezziz84
    Carabellis kusp skrev 2015-10-03 16:53:56 följande:
    Jag har också det. Samma sak i förra graviditeten. Hade du också det förra gången?
    Inte vad ja kommer ihåg 7 år sen sist..
  • Bonebag

Jo då... Sammandragningar har jag med :( min mvc misstänkte att det kunde bero på uvi. Något jag nu fått bekräftat att jag hade o behandlats klart för nu. Kan dammsuga hela hemmet nu utan att ha en molande värk o hård mage 30 min efteråt.. Så kolla upp uvi, så kan man åtminstone utesluta det :)

• Carabellis kusp
    Bonebag skrev 2015-10-03 23:43:30 följande:

Jo då... Sammandragningar har jag med :( min mvc misstänkte att det kunde bero på uvi. Något jag nu fått bekräftat att jag hade o behandlats klart för nu. Kan dammsuga hela hemmet nu utan att ha en molande värk o hård mage 30 min efteråt.. Så kolla upp uvi, så kan man åtminstone utesluta det :)

Ja, precis, det är ju en vanlig orsak. Jag har dock aldrig haft uvi, men mycket braxtons hicks sammandragningar i förra graviditeten, så jag avvaktar lite.

Hur ska ni andra göra med influensavaccin? I mitt landsting rekommenderas det till alla gravida och är gratis.
  • mammave

Jag kommer vara i v 19+1 på rul nästa v.

Ngn mer som får som håll på olika ställen i magen, särskilt om jag gått mkt? Elr är det så sammandragningar känns?

• sandra84
    Carabellis kusp skrev 2015-10-04 06:15:20 följande:

Ja, precis, det är ju en vanlig orsak. Jag har dock aldrig haft uvi, men mycket braxtons hicks sammandragningar i förra graviditeten, så jag avvaktar lite.

Hur ska ni andra göra med influensavaccin? I mitt landsting rekommenderas det till alla gravida och är gratis.

Jag har aldrig vaccinerat mig tidigare (och har varit negativ till det). Men med två små infektionskänsliga barn och jag som jobbar i skolan, så överväger jag att göra det.

Börjar också få sammandragningar...
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-10-04 07:25:58 följande:

Jag kommer vara i v 19+1 på rul nästa v.

Ngn mer som får som håll på olika ställen i magen, särskilt om jag gått mkt? Elr är det så sammandragningar känns?

Det låter som sammandragningar. Men kolla med mvc om du inte känner igen det eftersom det kan vara uvi.

Vilken dag är ditt RUL? Mitt är 8 okt.
  • Carabellis kusp
    sandra84 skrev 2015-10-04 07:28:46 följande:

Jag har aldrig vaccinerat mig tidigare (och har varit negativ till det). Men med två små infektionskänsliga barn och jag som jobbar i skolan, så överväger jag att göra det.

Börjar också få sammandragningar...

Jag ska vaccinera mig pga mitt jobb och att jag hatar influensa.
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-10-04 08:25:25 följande:

Det låter som sammandragningar. Men kolla med mvc om du inte känner igen det eftersom det kan vara uvi.

Vilken dag är ditt RUL? Mitt är 8 okt.

Då har vi rul samma dag
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-10-04 20:41:17 följande:

Då har vi rul samma dag

Hur känner du inför det? Oro/förväntan/nyfikenhet? Hur gör du med kön?
Svar på tråden Marsbebis 2016