• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • aztec

Hej allihopa! Okej om jag hoppar in i denna tråd? Läst sen början men inte skrivit direkt ;) är med i en annan mars/april tråd men har bf 3mars så ligger flera v före de flesta!

Snabbfakta ;

Har en 3årig dotter, gjorde kub med bra resultat, bf 3mars, har RUL nu på fredag kommer vara 19+0 då. Oerhört spännande att se vad som gömmer sig dr inne!

Inte köpt något än, tänkte vi väntar tills efter ul, ska vi gå igenom förrådet. Vagnen är mest ångest då vi sålde dotterns gamla, men dags att beställa snart. :)

• mammave

Jag kände nu i v 16 lite pickande, men nu i v 19 har jag tom känt på utsidan och känner smådutt varje dag. Tycker det är så mysigt, men är lite orolig inför rul att ngt ska se fel ut. Rul på torsd.

Med första kände jag oxå småpickande redan i v 16, trots moderkaka i framvägg, så det är väldigt individuellt.

• NellieMeja

Hej ååååå jag längtar ihjäl mig efter Rul å den är inte förens den 22 oktober. Sen nojar jag mig som en tok fast att vi har fått sett fin å sprattlande frisk bebis på kub testet för några veckor sedan. Tror jag har känt bebisen men är ej säker. Gick in v17 idag.????

• LisaKMB

Även jag har börjat känna små buffar i magen nu. Så häftigt! Är i vecka 18 nu och med dottern kände jag inte förrän vecka 20-21 så det är betydligt tidigare denna gång. Börjar dock bli väldigt nervös inför RUL på tisdag nästa vecka.

• shecity

Åhh vad härligt att några av er redan har börjat känna små tecken från bebisen :)

Jag är just nu 16+1 och det är som sagt mitt första barn så räknar med att få vänta minst 3-4 veckor innan jag får känna något. Har RUL 29/10 då är jag 19+2 och håller helt med er andra, man längtar ihjäl sig. 

Jag och sambon har även kommit överens om att börja kolla på vagn efter RUL, Det ser jag såå fram emot och kanske även vågar köpa något litet plagg :)

Än så länge är BF 22/3 men känner på mig att det kommer ändras på RUL men som första gångs föderska så kanske jag också får ett fint påskägg nästa år.

Tänk att många av oss redan börjar närma sig hälften :D

• Carabellis kusp
    shecity skrev 2015-10-07 07:37:41 följande:

Åhh vad härligt att några av er redan har börjat känna små tecken från bebisen :)

Jag är just nu 16+1 och det är som sagt mitt första barn så räknar med att få vänta minst 3-4 veckor innan jag får känna något. Har RUL 29/10 då är jag 19+2 och håller helt med er andra, man längtar ihjäl sig. 

Jag och sambon har även kommit överens om att börja kolla på vagn efter RUL, Det ser jag såå fram emot och kanske även vågar köpa något litet plagg :)

Än så länge är BF 22/3 men känner på mig att det kommer ändras på RUL men som första gångs föderska så kanske jag också får ett fint påskägg nästa år.

Tänk att många av oss redan börjar närma sig hälften :D

Hehe, det kan mkt väl bli ett aprilbarn också, jag gick över 12 dagar med första men påskägg låter perfekt!
  • hilda123

Så mysigt att veckorna börjar rulla på! Jag har rul på tisdag nästa vecka och döljer fortfarande magen på jobbet då jag är super orolig för att någon ska vara fel på rul :( vill så gärna våga visa att jag har en rund mage men vågar inte... Tror ni man slappnar av efter rul? Jag hade en tuff förlossning med nr ett och hoppas på att få igenom ett kejsarsnitt, fler med liknande upplevelser? Vår son var nära att ryka med och de drog ut honom med sju drag med sugklocka och fick ligga i respirator och det vågar jag inte gå igenom igen, även om jag gärna hade fött på vanligt sätt. Någon som vet vad man måste tryck på i ett sådant brev för att få igenom ett kejsarsnitt? Kram till er!

• Carabellis kusp
    hilda123 skrev 2015-10-07 09:50:04 följande:

Så mysigt att veckorna börjar rulla på! Jag har rul på tisdag nästa vecka och döljer fortfarande magen på jobbet då jag är super orolig för att någon ska vara fel på rul :( vill så gärna våga visa att jag har en rund mage men vågar inte... Tror ni man slappnar av efter rul? Jag hade en tuff förlossning med nr ett och hoppas på att få igenom ett kejsarsnitt, fler med liknande upplevelser? Vår son var nära att ryka med och de drog ut honom med sju drag med sugklocka och fick ligga i respirator och det vågar jag inte gå igenom igen, även om jag gärna hade fött på vanligt sätt. Någon som vet vad man måste tryck på i ett sådant brev för att få igenom ett kejsarsnitt? Kram till er!

Jag delar inte dina erfarenheter alls, men förstår verkligen att du vill ja snitt. Jag tror utifrån hur bedömningar görs i mitt landsting, sll, att du kommer att få ett utan stora besvär faktiskt. Vilken välsignelse att det gått bra med ditt barn; en god vän som är barnmorska sa att man ska sluta efter 3 drag med sugklockan och snitta istället.

Jag tycker att du till barnmorskan ska säga klart och tydligt att du nästan förlorade ditt barn och inte kan tänka dig att utsätta nästa för samma risk. Be om en läkartid för att diskutera det. Kram till dig!
  • shecity
    Carabellis kusp skrev 2015-10-07 09:12:33 följande:
    Hehe, det kan mkt väl bli ett aprilbarn också, jag gick över 12 dagar med första men påskägg låter perfekt!
    Ja det kanske blir ett litet aprilskämt istället för påskägg ;)
  • hilda123
    Carabellis kusp skrev 2015-10-07 10:12:01 följande:
    Jag delar inte dina erfarenheter alls, men förstår verkligen att du vill ja snitt. Jag tror utifrån hur bedömningar görs i mitt landsting, sll, att du kommer att få ett utan stora besvär faktiskt. Vilken välsignelse att det gått bra med ditt barn; en god vän som är barnmorska sa att man ska sluta efter 3 drag med sugklockan och snitta istället.

Jag tycker att du till barnmorskan ska säga klart och tydligt att du nästan förlorade ditt barn och inte kan tänka dig att utsätta nästa för samma risk. Be om en läkartid för att diskutera det. Kram till dig!
    Nej jag tänker med att det borde gå. Ska få en läkartid att diskutera det iaf. Barnmorskan på mvc tycker det var vansinne att dra sju ggr, fick oxå till mig att man endast får dra tre. Sjukt att detta inte följs bara. Det värsta är väl om man skulle få samma läkare igen...... Men! Nu ska vi vara positiva och det hjälper säkert att gråta en skvätt kanske hos läkaren :) nån mer som har rul nästa vecka?
Svar på tråden Marsbebis 2016