• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja

Hej jag har bestämt mig för att efter Rul å sett att allt är ok igen. Så ska jag njuta av denna graviditet eftersom detta är den sista å ta vara på allt mysigt. Men min foglossningen har börjat sätta igång å den är inte kul men jag hoppas den blir lindrigare än förra. Å den är inte mysig.

• Zezziz84
    hilda123 skrev 2015-10-07 13:57:51 följande:
    Nej jag tänker med att det borde gå. Ska få en läkartid att diskutera det iaf. Barnmorskan på mvc tycker det var vansinne att dra sju ggr, fick oxå till mig att man endast får dra tre. Sjukt att detta inte följs bara. Det värsta är väl om man skulle få samma läkare igen...... Men! Nu ska vi vara positiva och det hjälper säkert att gråta en skvätt kanske hos läkaren :) nån mer som har rul nästa vecka?
    Jag har RUL torsdag nästa vecka 15/10 super nervös har hört hjärtat två ggr hos bm o känt bebisen nån gång:)
  • Reflexen
    aztec skrev 2015-10-06 17:50:18 följande:

Hej allihopa! Okej om jag hoppar in i denna tråd? Läst sen början men inte skrivit direkt ;) är med i en annan mars/april tråd men har bf 3mars så ligger flera v före de flesta!

Snabbfakta ;

Har en 3årig dotter, gjorde kub med bra resultat, bf 3mars, har RUL nu på fredag kommer vara 19+0 då. Oerhört spännande att se vad som gömmer sig dr inne!

Inte köpt något än, tänkte vi väntar tills efter ul, ska vi gå igenom förrådet. Vagnen är mest ångest då vi sålde dotterns gamla, men dags att beställa snart. :)

Hej och välkommen, aztec!!

Spännande, då är det snart dags för ditt RUL!
  • hilda123
    NellieMeja skrev 2015-10-07 15:47:14 följande:

Hej jag har bestämt mig för att efter Rul å sett att allt är ok igen. Så ska jag njuta av denna graviditet eftersom detta är den sista å ta vara på allt mysigt. Men min foglossningen har börjat sätta igång å den är inte kul men jag hoppas den blir lindrigare än förra. Å den är inte mysig.

Jag ska också bestämma mig för det! Sista gången för mig med. Egentligen vill jag verkligen visa upp magen och vara så där härligt stolt. Men efter rul nästa vecka... Då :)
  • NellieMeja
    hilda123 skrev 2015-10-07 20:54:17 följande:

Jag ska också bestämma mig för det! Sista gången för mig med. Egentligen vill jag verkligen visa upp magen och vara så där härligt stolt. Men efter rul nästa vecka... Då :)

Precis vill oxå visa upp magen. Klär mig nu i tunikor å stora tröjor . Men efter Rul då ska jag visa upp den med stolthet hihi.
  • CatEyes

Vecka 19 idag och RUL på måndag 12/10. Har börjat känna bebisen mycket på kvällarna, så mysigt!!

• Bonebag

Har ni fått några specifika sug efter viss mat ännu? Här köptes ett paket pepparkakor igår.... Fy tusan så gott!!! Hade just pepparkakor på huvudet med barn nr1 oxå.. Han är född i September.. Så det käkades pepparkakor hela sommaren ;) haha

Och vet ni någon bra mars grupp på fb?

• Dubban

Bonebag - innan jag hittade den här gruppen kollade jag bland FB-grupper men hittade då ingen marsgrupp alls. Kanske finns det intresse inom den här gruppen att starta/vara med i en? Min svägerska och jag fick barn samtidigt 2012 och hon var med i en fb-grupp som är aktiv än idag. De följer varandra och barnens utveckling, delar stort och smått och har även träffar irl.

• LouLou90

Läser lite i tråden ibland :) Tänkte hoppa in och berätta att det finns en sluten Facebook grupp som heter marsmammor 2016 <3 . Sök så bör den dyka upp. Hoppas ni går med! :) kram

Svar på tråden Marsbebis 2016