• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-10 22:24:47 följande:

Dagens nojighet:

Jag har mycket sammandragningar och i morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående. Panik! Väntade bara på vattenavgång och sent missfall. Hoppas på att det bara var urinvägsinfektion. Jag åkte till husläkarjouren och fick träffa min husläkare fast det var i en annan stadsdel. Jag hade inga symtom på urinvägsinfektion, men liksom lite öm i urogenitalierna, så hon tog en odling på urinen. Väl hemma gick jag i rask följd på toaletten tre gånger, nr 2 så att säga, och sedan försvann alla symtom. Oops!

Så dagens lärdom; gå på toa innan du åker till doktorn... Skämskeps på.

Oj, vilket äventyr du var utför! Slutade gott då iaf!
  • Smilla80

Igår kände jag att det liksom "strålade" i livmodern under dagen, ngn som vet vad det kan ha varit? Det var inte vanlig växtvärk, man blir lite orolig.

När är det lagom att köpa/beställa vagn? Någon som gjort det än? Börjar bli sugen på att börja inhandla lite till bebisen... :)

• Reflexen

Hihi, gick in i v 17 igår och kände bäbisen på kvällen! Den här gången var det ingen tvekan, hade båda händerna på magen och kände både inuti och utanpå! så härligt!

• aztec
    Smilla80 skrev 2015-10-11 08:41:46 följande:

Igår kände jag att det liksom "strålade" i livmodern under dagen, ngn som vet vad det kan ha varit? Det var inte vanlig växtvärk, man blir lite orolig.

När är det lagom att köpa/beställa vagn? Någon som gjort det än? Börjar bli sugen på att börja inhandla lite till bebisen... :)

Tack! Var himla roligt på ul när vi fick se ansiktet så vi fick med oss en bild på det. Hehe.

Men nu när vi haft ul så börjar vi planera för att beställa vagnen, brukar vara sån leveranstid och är extrapris på det paketet vi tänkt oss så ska nog slå till så fort vi varit och provkört den! Måste bara hitta en affär i stan som har den. Men vi funderar på en brio smile :)
  • Carabellis kusp

Prova att gå på toaletten. nej, skämt åsido, det kan ju vara att livmodern trycker mot ngt känsligt. Så länge du inte har infektionssymtom typ feber, blödning, periodisk smärta osv, så är det ju sällan nån fara. Är väl aldrig fel att ringa bm imorgon dock? Det kan ju oftast kännas tryggt.

Det är väl definitivt läge att gå runt och klämma lite på vagnar. Har du spanat in nån speciell? Jag har börjat köpa lite begagnade saker från kompisar som inte ska ha fler barn. Försökte köpa en body till bebisen igår, men det gick inte.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-11 08:42:39 följande:

Hihi, gick in i v 17 igår och kände bäbisen på kvällen! Den här gången var det ingen tvekan, hade båda händerna på magen och kände både inuti och utanpå! så härligt!

Vad mysigt! Man känner sig så trygg och betydelsefull när man känner att man har en bebis i magen
  • Reflexen

Är så dålig på vad som är vad i livmodertrakten, så kan inte svara på det om strålar

Vi kommer förmodligen köpa en beg vagn, om vi hittar nån fräsch o snygg. Väntar nog ett tag iaf, är inte så kinkig på en viss modell eller färg. Har kollat på brio happy eller Emmaljunga city cross (tror jag), vill ha en stor vagn m fasta hjul (tvärtemot vad de flesta andra vill ha)
  • Reflexen

Carabellis: hittade du ingen snygg body eller var det nån kompis som vägrade sälja till dig?

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-11 09:14:07 följande:

Carabellis: hittade du ingen snygg body eller var det nån kompis som vägrade sälja till dig?

Jag vågar inte riktigt tro på att jag ska få en bebis tror jag. alla mina kompisar har söner och jag vill ha nåt riktigt rosa, så jag ska köpa nytt, hehe
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-10-11 08:42:39 följande:

Åh så mysigt!! Har gått 17 hela veckor idag, och det har känts som att jag känt bebisen i veckan! Urmysigt, eller hur! Mina små killar är och lyssnar, pussar och klappar på magen titt som tätt och säger att bebben pratar med dem och fiser där inne, hihi...

Är så lustigt, det har ju pratats en del om bebisrörelser, stora magar som är svåra att dölja och foglossning här på forumet, och jag har inte känt igen mig riktigt. Och så boom, i den gångna veckan kom allt det där som ett brev på posten även för mig!
    Reflexen skrev 2015-10-11 09:07:48 följande:

Är så dålig på vad som är vad i livmodertrakten, så kan inte svara på det om strålar

Vi kommer förmodligen köpa en beg vagn, om vi hittar nån fräsch o snygg. Väntar nog ett tag iaf, är inte så kinkig på en viss modell eller färg. Har kollat på brio happy eller Emmaljunga city cross (tror jag), vill ha en stor vagn m fasta hjul (tvärtemot vad de flesta andra vill ha)

De du nämner är ju fina, stadiga vagnar som passar på landet! :) Vi bor ju också på landet och vill ha rejäla lufthjul men låsbara, svängbara framhjul. Då går den över stock och sten ändå! Visst är det kul att fundera på vagnar, men är en liten djungel! :)
Svar på tråden Marsbebis 2016